دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : 48583
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
در نشستی با اصحاب رسانه:

برنامه های آستان حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان ۹۶ تشریح شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: در ماه مبارک رمضان امسال، روزانه ۱۲۰۰ خادم در عرصه های خدماتی و فرهنگی پذیرای روزه داران و زائران حرم بانوی کرامت هستند.
برنامه های آستان حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان ۹۶ تشریح شد
برنامه های آستان حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان ۹۶ تشریح شد
به گزارش قم نیوز، محمد جواد جهانگیرزاده، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال، روزانه 1200 خادم امور خدماتی و فرهنگی شامل انتظامات، کفشدارها ، امانتداری‌ها، سالمندان، دربانان، توزیع افطاری، مشاوره و پاسخگوی، خادمان برنامه های قرآنی و برگزاری مراسم و محافل و دیگر برنامه های فرهنگی به زائران بانوی کرامت خدمت رسانی می کنند.

رئیس ستاد آیین های فاطمی با اشاره به برگزاری محفل عظیم ترتیل خوانی قرآن کریم همچون سال های گذشته در حرم مطهر گفت: آیین ترتیل خوانی حرم مطهر، اولین و عظیم ترین ترتیل خوانی عمومی در جهان اسلام است؛ این برنامه تاثیر به سزایی در دفاع از عشق و علاقه قرآنی شیعیان و همچنین پاسخی بوده به اتهاماتی که بر شیعیان وارد می کنند. این برنامه همه روزه ساعت 15 در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود که از شبکه 3 و شبکه نور استان قم و بسیاری از شبکه های بین المللی پخش می شود.

وی افزود: برای برگزاری هرچه با شکوه تر و بهتر این آیین معنوی، دوره های ارتقای قاریان از سوی شورای قرآن آستان مقدس با مسئولیت چهره ماندگار قرانی حجت الاسلام والمسلمین استاد شهیدی و همراهی 6 تن از اساتید قرآنی از جمله استاد پرهیزگار، استاد قاسمی و دیگر اساتید جلسات منظمی در طول سال دارند و رسالت انتخاب قاریان و تعیین نوبت را عهده دارند.
جهانگیرزاده افزود: برنامه دیگر در ماه مبارک رمضان، برنامه قرآنی ترنم باران (ترتیل خوانی ویژه نوجوانان) است که الگویی در این عرصه به شمار می آید. این برنامه مورد تایید و تاکید مراجع معظم تقلید بوده است و همچنین سندی است بر انس نوجوان شیعی با قرآن و اهلبیت علیهم السلام که این برنامه از شبکه های 2 ، امید، شبکه استانی نور ، هدهد و تعدادزیادی از مراکز استان ها و شبکه های برون مرزی پخش می شود.

برگزاری محفل قرآنی همه روزه ساعت 18:30 در شبستان بزرگ امام خمینی

وی با اشاره به برگزاری این محفل قرآنی همه روزه ساعت 18:30 در شبستان بزرگ امام خمینی گفت: تلاوت نیم جزء از کلام وحی توسط قاریان نوجوان، اجرای جنگ قرآنی با حضور کارشناس روحانی جهت بیان احکام ، بیان نکات اخلاقی و معارفی، اجرای مسابقه، میان برنامه ها در قالب موشن گرافیک و تقدیر از نوجوانان نخبه در حوزه های آموزشی، علمی، پژوهشی، فرهنگی، قرآنی، هنری، ورزشی از جمله برنامه های این مراسم است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: محفل قرآنی دیگر، با عنوان مائده نور ویژه بانوان برگزار می شود؛ این برنامه که همه روزه ساعت 11 در شبستان نجمه خاتون برگزار می شود، شامل تلاوت یک جزء از کلام وحی توسط مرتلین خواهر، بیان تفسیر آیات منتخب هر جزء توسط اساتید برجسته حوزه علمیه خواهران، بیان احکام و اجرای مسابقه می باشد.

سنت افطاری و ضیافت از روزه داران در حرم مطهر برگزار می شود

وی در ادامه با اشاره به سنت حسنه افطاری در آستان حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: در ماه مبارک رمضان، سنت افطاری و ضیافت از روزه داران همچون سال های گذشته در حرم مطهر برگزار می شود که در سال جاری، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، توزیع افطاری ساده میان زائرین و نمازگزاران آستان مقدس، به صورت روزانه 11000 عدد انجام می شود.

جهانگیرزاده افزود: سفره های برادران در شبستان بزرگ حضرت نجمه خاتون و سفره های خواهران در صحن حضرت صاحب الزمان(عج) در نظر گرفته شده است. در مجموع بسته بندی و آماده سازی و توزیع بسته های افطاری توسط 550 نفر از خادمین انجام می گردد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار افطاری ساده، روزانه 3500 پرس غذای گرم در مهمانسرای حرم مطهر برای مهمانان و خادمان آستان مقدس توزیع می گردد. همچنین ایستگاه صلواتی در صحن جواد الائمه و... جهت عرضه افطاری به زائرین و مجاورین دایر می باشد؛ این افطاری شامل: حلیم، خرما، چای، شربت و نان-پنیر-سبزی خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال در طول ماه مبارک رمضان در ساعات اوج حضور زائران و نمازگذاران ایستگاه‌های راهنمایی زائر در محل های تردد، فعال خواهند بود و به راهنمایی زائرین خواهند پرداخت، محل‌های ایستگاه های زائر بلوار بهار، جنب درب 17، صحن جامع فاطمی، جنب فروشگاه کتاب آستان مقدس و میدان آستانه، بین درب 1 و 2 می باشد.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در ادامه به برنامه های آستان مقدس در شب های قدر اشاره کرد و گفت: در شب های قدر، سراسر حرم مطهر، تمامی صحن ها، رواق ها و شبستان ها محل استقرار شب زنده داران است، این برنامه ها ساعت 22الي 2:30 بامداد برگزار می شود.

سخنرانان و مداحان شب های احیاء

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، شب نوزدهم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری و مداحی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج حسن شالبافان برگزار می شود. حجت السلام والمسلمین رفیعی و حاج عباس حیدرزاده، سخنران و مداح شب بیست و یکم حرم مطهر می باشند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های قرآنی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در شب های قدر ادامه داد: در شب بیست و سوم نیز سخنرانی و مراسم احیا توسط آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و امام جمعه قم و مداحی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط سیدعلی حسینی نژاد انجام می گردد.

جهانگیرزاده در پایان تصریح کرد: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام آمادگی خود را جهت دریافت هدایا و نذورات نقدی و غیر نقدی تمامی مشتاقان در مورد مشارکت زائرین و مجاورین این حرم کبریایی برای برپایی سفره های افطار و انجام امور قرآنی  در ماه مبارک رمضان  اعلام  می دارد. در این راستا دریافت نذورات به صورت حضوری با مراجعه به کلیه ی دفاتر هدایا و نذورات آستان مقدس در اماکن مختلف حرم مطهر و به صورت غیر حضوری با مراجعه به سایت آستان مقدس و همچنین از طریق سامانه USSD با شماره گیری (  #251*741*  ) در این ماه جذب خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxmnk.23n66dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما