دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 38593
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر حوزه‌ خواهران مطرح کرد:

آمادگی حوزه‌های علمیه خواهران برای تربیت دانش آموزان

قم نيوز : قم نیوز: باید آموزش و پرورش در بحث تبلیغ برای کودکان جدی‌تر وارد عمل شود. حتی اگر امروز تمام ظرفیت حوزه‌های علمیه را به آموزش و پرورش نیز بیاوریم، نسبت به ۳۰ سال گذشته و آینده مسئولیم.
آمادگی حوزه‌های علمیه خواهران برای تربیت دانش آموزان
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی  پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی تبلیغ ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه خواهران و آموزش و پرورش که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با تأکید بر این‌که حوزه و آموزش و پرورش با یکدیگر هم هدف هستند، نه رقیب، بیان کرد: کار هر دو نهاد تربیت افراد است.

وی افزود: متأسفانه هنوز همگرایی لازم میان حوزه و آموزش و پرورش ایجاد نشده است. باید به دنبال استفاده از یافته‌ها و داشته‌های خود برای تربیت افراد باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با یادآوری این‌که در گذشته علوم از مجرای حوزه می‌گذشت، تصریح کرد: اکنون آموزش و پرورش و دانشگاه کار خود را می‌کنند و حوزه نیز کار خود را. درست است که کارهای بسیار خوبی صورت گرفته، ولی موج ایجاد نکرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم، مدرسه را کانون زندگی فرزندان دانست و با بیان این‌که اگر تأثیرگذاری مدرسه بیشتر از خانه نباشد، کمتر نیست، عنوان کرد: درست است که برای عموم مردم تبلیغ صورت می‌گیرد، ولی برای کودکان این کار جدی گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید آموزش و پرورش در بحث تبلیغ برای کودکان جدی‌تر وارد عمل شود. حتی اگر امروز تمام ظرفیت حوزه‌های علمیه را به آموزش و پرورش نیز بیاوریم، نسبت به 30 سال گذشته و آینده مسئولیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با تأکید بر این‌که صرف برگزاری نشست، ایجاد ستاد و یا داشتن توافقنامه برای انجام کار کافی نیست، گفت: باید به صورت عملی وارد میدان شد و کار کرد. باید منشأ آسیب‌هایی که در مدارس وجود دارد را شناسایی و برطرف کرد.

وی تأکید کرد: بنده تأکید جدی می‌کنم که آماده هستیم تمام ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران را برای تربیت کودکان در آموزش و پرورش به میدان بیاوریم. البته حوزه با این هدف به دنبال ایجاد شغل برای طلبه نیست، زیرا کار اصلی طلبه، تربیت است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: تنها برگزاری نماز جماعت یا بیان احکام برای دانش آموزان در مدارس کافی نیست، بلکه تربیت جامعه از بالا به پایین صورت می‌گیرد، یعنی باید برای استادان و معلمان نیز برنامه منسجم و جامعی داشت. مسئول هر بخشی در گفتار و رفتار درست عمل کند، زیر مجموعه او نیز درست عمل خواهد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که هنوز حوزه و آموزش و پرورش ظرفیت خود را به خوبی نشناخته اند، گفت: ورود طلاب به آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود؛ چرا که آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد در جمهوری اسلامی ایران است.

وی یادآور شد: ما تاکنون با وزرای مختلفی جلسه داشته‌ایم ولی متأسفانه نتیجه ملموسی ایجاد نشده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی همچنین پیشنهاد برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مشترک میان حوزه‌های علمیه خواهران و آموزش و پرورش را مطرح کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در بخش پایانی سخنان خود به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران در آموزش و پرورش پرداخت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchxmnx.23n6wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما