دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : 29953
رئیس مجلس در قم:

کمیته حمایت از واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل تشکیل شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واحدهای تولیدی که با کمتر از ظرفیت خود به فعالیت می‌پردازند، نیازمند حمایت هستند گفت: در این راستا لازم است کمیته‌ای جهت رفع مشکلات آن‌ها تشکیل شود.
کمیته حمایت از واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل تشکیل شود
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، با تاکید بر لزوم رفع مشکلات مالیاتی، حمایت از بخش‌های تولیدی را اولویت کشور برشمرد و اظهارداشت: سازمان امور مالیاتی باید این موضوع را مدنظر قرار دهد و به واحدهای تولیدی اجازه جان گرفتن دهد و پس از آن می‌توان نسبت به اخذ مالیات اقدام کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم‌ها، مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی به‌وجود آورده از این‌رو تمام بخش‌ها باید حامی تولید باشند، تصریح کرد: مشکل سود بانکی باید در کلان کشور رفع شود و این موضوع اکنون در مجلس در حال پیگیری است.

لاریجانی با بیان اینکه واحدهای تولیدی که با کمتر از ظرفیت خود به فعالیت می‌پردازند، نیازمند حمایت هستند، خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است کمیته‌ای جهت رفع مشکلات آن‌ها تشکیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل باید در اولویت باشد، بیان کرد: در این واحد‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته و با کمی حمایت می‌توان آن‌ها را مجدداً به بهره‌برداری رساند.

وی نزدیکی قم به تهران را یک مزیت خوب برای سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان دانست و گفت: ما نباید اجازه دهیم که حتی یک کارخانه تعطیل باشد.

لاریجانی با بیان اینکه استان قم زمین و مراتع مناسبی جهت کشاورزی ندارد درحالی‌که باید این استان را به یک قطب صنعتی تبدیل کرد، افزود: این موضوع نیازمند امکان‌سنجی و دعوت از سرمایه‌داران جهت روشن کردن موتور محرک تولید است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه موضوع حائز اهمیت دیگر این است که استان قم از منابع آبی محدودی برخوردار است، اظهارداشت: می‌توان به جای آن بخش معدن را تقویت کرد، چرا که براساس اعلام مسئولان ذی‌ربط ۸۰ تا ۹۰ درصد معادن قم به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

لاریجانی با بیان اینکه سازمان منابع طبیعی باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشد و در مکانی که معادن خوبی وجود دارد، اولویت با معادن باشد، خاطرنشان کرد: استان قم ظرفیت‌های مناسبی برای جذب توریست دارد، لذا باید مشوق‌هایی را برای جذب سرمایه‌ تعیین کرد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdchxwni.23nwmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما