شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 43993
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم مطرح کرد

نمایش 40 اثر منتخب مسابقه عکس شهروند عاشورایی در نگارخانه شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: 40 اثر مسابقه عکس شهروند عاشورایی به عنوان آثار منتخب توسط داوران انتخاب شده و در نگارخانه شهر به نمایش درآمده است.
نمایش 40 اثر منتخب مسابقه عکس شهروند عاشورایی در نگارخانه شهر قم
به گزارش قم نیوز، مجید رفیعی در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس شهروند عاشورایی که ظهر امروز در نگارخانه شهر برگزار شد، با اشاره به آثار به نمایش درآمده شده در این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه عکس شهروندی یک برنامه ابتکاری بود که توسط شهرداری قم و مرکز آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم برگزار شد.

وی ادامه داد: مراسم عزاداری محرم در شهرهای مختلف با شور برگزار می‌شود، نهادها و سازمان‌ها هم باید بتوانند  از این فضای معنوی شهر بهره بگیرند، برگزاری مسابقات مختلف در این زمینه موجب می‌شود که مشارکت مردم در محرم علاوه بر عزاداری‌ها در شاخه‌های هنری هم دیده شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم افزود: برگزاری مسابقه عکس شهروند عاشورایی غنیمت است و برگزاری چنین مسابقاتی موجب می‌شود که در طول زمان بتوانیم با مستندسازی آداب و رسوم عزاداری در شهرهای مختلف، این آداب و رسوم را جمع آوری کنیم.

رفیعی با اشاره به نحوه برگزاری و داوری مسابقه عکس شهروند عاشورایی اظهار کرد: فراخوان برای شرکت در این مسابقه از اول محرم ارائه شده و یک بار هم زمان ارسال آثار به این مسابقه تمدید شد.

وی ادامه داد: حدود 800 اثر به دبیرخانه مسابقه عکس شهروندی رسید، داوری مسابقه هم توسط اساتید مرکز آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر انجام شد و 40 اثر به عنوان آثار منتخب توسط داوران انتخاب شد و در نگارخانه شهر به نمایش درآمده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم افزود: از 40 اثر برگزیده مسابقه عکس شهروند عاشورایی تقدیر به عمل می‌آید، اما به سه اثر برتر شرکت کننده در این مسابقه جوایز ویژه‌ای اعطا می‌شود.

رفیعی با اشاره به ضرورت برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در سطح شهر قم گفت: برگزاری چنین مسابقه‌هایی به ما کمک می‌کند که در زمینه شناخت و معرفی بیشتر فرهنگ و آداب و رسوم شهر گام برداریم.

وی ادامه داد: با برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری می‌توانیم  کارنامه فرهنگی شهر را از طریق رسانه‌ها معرفی کنیم تا افرادی که شناخت کمتری نسبت به فضاهای هنری و مراسم‌های عزاداری شهر دارند، به این مسائل توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم افزود: قبل از حضور من در این سازمان برنامه‌های مرتبط با فرهنگ شهروندی برگزار می‌شد، من هم سعی می‌کنم که به عنوان یک نیروی تازه به این برنامه‌ها رونق دهم.

رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که مشارکت شهروندی را در بخش‌های مختلف شاهد باشیم، حتی می‌توانیم با یک آموزش اولیه به شهروندان زمینه مشارکت بیشتر آن‌ها در برنامه‌های فرهنگی و هنری را مهیا کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchxwnk.23nxwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما