چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : 32913
رئیس هیئت نجات غریق و غواصی قم خبر داد

رقابت ناجیان غریق قم برای کسب عناوین برتر رقابت‌های قهرمانی کشور

قم نيوز : قم نگار: رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان قم گفت: تیم نجات غریق قم در سه رشته رقابت‌های قهرمانی کشور برای کسب عناوین برتر با حریفان خود به رقابت می‌پردازد.
رقابت ناجیان غریق قم برای کسب عناوین برتر رقابت‌های قهرمانی کشور
به گزارش قم نگار، محمدعلی مرادی اظهار کرد: تیم اعزامی هیئت نجات غریق و غواصی استان قم با ترکیبی از برترین‌های این رشته ورزشی که منتخبی از پیکارهای گزینشی و قهرمانی قم هستند راهی مسابقات کشوری شده و از امروز رقابت خود را با حریفان آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی فدراسیون نجات غریق و غواصی کشورمان، مسابقات قهرمانی کشور رشته نجات غریق در بخش آقایان به میزبانی هیئت مازندران به انجام می‌رسد و شرکت کنندگان به مدت دو روز با یکدیگر برای کسب عناوین برتر کشور مسابقه می‌دهند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان قم با بیان اینکه این رقابت‌ها تا نهم مهرماه به طول خواهد انجامید، ابراز کرد: تیم هیئت قم در حالی به این مسابقات اعزام شد که ما در آستانه برگزاری این پیکارها اقدام به برگزاری رقابت‌های انتخابی و قهرمانی استان کردیم تا برترین‌ها را برای این اعزام شناسایی کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی کمیته برگزار کننده مسابقات فدراسیون نجات غریق و غواصی کشورمان، این دوره از مسابقات قهرمانی کشور در سه رشته با حضور برترین‌های کشور برگزار می‌شود و ما سعی کردیم که با تیمی قوی در این رقابت‌ها حضور یابیم.

مرادی خاطرنشان کرد: کادر اجرایی هیئت نجات غریق و غواصی استان قم بعد از اتمام مسابقات قهرمانی و انتخابی استان که با شناخت و معرفی نفرات برتر همراه بود، تمرینات آماده‌سازی تیم را برنامه‌ریزی کرد تا شاهد حضور موفق نمایندگان قم در این دوره از مسابقات باشیم.

وی در ادامه به ترکیب تیم اعزامی مردان هیئت نجات غریق و غواصی قم به رقابت‌های قهرمانی کشور اشاره کرد و افزود: کاظم برغمدی، مهدی گائینی، مهدی زارعی، محمدمهدی شمس‌لطیفی و علیرضا اسماعیلی ترکیب تیم نجات غریق قم را در این دوره از رقابت‌ها تشکیل می‌دهند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان قم که در این دوره از رقابت‌ها مسئولیت سرپرستی تیم اعزامی قم را بر عهده دارد، اضافه کرد: یکی از چهره‌های موفق سال‌های نه‌چندان دور قم در این رشته یعنی جواد صادقیان به عنوان مربی تیم قم را در این دوره از رقابت‌ها هدایت می‌کند.

وی یادآور شد: بیست و پنجمین دوره رقابت‌های نجات غریق ساحلی، دریایی و استخری قهرمانی کشور از ششم تا نهم مهر ماه به میزبانی هیئت نجات غریق و غواصی استان مازندران در خزرآباد شهر ساری برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در مجتمع رفاهی، ‌فرهنگی و ورزشی وزارت کشور استقرار یافته‌اند.

مرادی بیان کرد: این دوره از مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور در سه رشته به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت ‌بدنی و ورزش از سوی فدراسیون نجات غریق و غواصی کشورمان برنامه ریزی شده است در حالی که جلسه هماهنگی مسابقات در مجتمع وزارت کشور با حضور برنامه‌ریزی برگزاری مسابقات با حضور مسئولین برگزاری رقابت‌ها، سرپرستان و مربیان گروه‌های شرکت کننده برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت‌ها ابتدا مسابقات پرچم در ساحل برگزار می‌شود، سپس شرکت کنندگان در رشته ۹۰ متر سرعت انفرادی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و بعد از آن رقابت‌های رشته شنا در موج به انجام خواهد رسید.

رئیس هیئت غریق و غواصی استان قم افزود: دیگر رقابتی که شرکت کنندگان در بیست و پنجمین دوره رقابت‌های نجات غریق ساحلی، دریایی و استخری قهرمانی کشور برای کسب عناوین برتر آن باید تلاش کنند مسابقات ۹۰ متر سرعت امدادی است که به شکل گروهی به انجام می‌رسد.

مرادی اضافه کرد: برای روز دوم ابتدا مسابقات رشته ۲۰۰ متر شنا با مانع برنامه‌ریزی شده است و بعد از آن رقابت در رشته دو طول، حمل آدمک با پای غواصی و تیوپ نجات برگزار خواهد شد، ضمن اینکه سومین رقابت روز دوم به رشته ۱۰۰ متر حمل آدمک با پای غواصی اختصاص دارد.

وی در پایان اظهار کرد: در ادامه این رقابت‌ها شرکت کنندگان در رشته چهار در ۳۳ متر حمل آدمک که به صورت گروهی برگزار می‌شود با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت مسابقات رشته پرتاب طناب به انجام می‌رسد تا بدین‌ترتیب برترین‌های بیست و پنجمین دوره رقابت‌های نجات غریق ساحلی، دریایی و استخری قهرمانی کشور مشخص شوند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchxwnx.23nizdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما