سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : 10953

چرا کلنگ فاز 2 مونوریل به زمین زده نمی‌شود؟

قم نيوز : قم نیوز: به رغم برگزاری مناقصه فاز 2 مونوریل قم و انتخاب برنده منقاصه، کلنگ فاز 2 مونوریل به زمین زده نمی شود. سوال اینجاست که چرا؟
عملیات تیرگذاری فاز مونوریل قم که با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.
عملیات تیرگذاری فاز مونوریل قم که با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.
به گزارش قم نیوز، فاز 2 مونوریل قم، از مقابل مصلی امام خمینی آغاز و تا شهر پردیسان ادامه می‌یابد. در این مسیر، بلوار امین، منطقه صفاشهر، دانشگاه قم، شهرک مهدیه، بوستان علوی و در نهایت شهرک پردیسان و شهر پردیسان قرار دارند که جزو مناطق پر جمعیت قم به شمار می روند.

ترافیک صبح گاهی
و شبانگاهی منطقه پردیسان از یک سو، به همراه خودروهایی که از جاده قدیم قم اصفهان تردد می کنند، باعث شده اند تا ضرورت ایجاد راه های موازی برای رفت و آمد خودروها در این مسیر، بیش از پیش به چشم بیاید.

در این میان شهرداری قم اتوبوس های پر سرعت نیز در این مسیر راه اندازی کرده است اما این اتوبوس ها خود حجمی از جاده را اشغال می کنند و به رغم حمل تعداد نسبتا زیاد (نسبت به تاکسی و ون) در عین حال ترافیک را نیز تشدید می کنند. براین اساس، مونوریل به عنوان وسیله‌ای که در روی سطح فضا اشغال نمی کند و حتی از کریدور دیگری حرکت می کند، جایگزین خوب و سریعی باری حل مشکلات ترافیکی پردیسان و ایجاد وسیله نقلیه مناسب برای پوشش جمعیت آن منطقه خواهد بود.

در ماه‌های آخر دولت دهم، واضح است که به علت علاقه این دولت به سیستم
مونوریل، گرفتن بودجه برای آن، راحت تر از دیگر بخش‌هاست. از سوی دیگر به علت حضور طلاب علوم دینی و دارندگان مسکن مهر در پردیسان، علاقه دولت و شهرداری برای ارائه خدمات به این دسته از ساکنین، دو چندان است.

حال با توجه به برگزاری مناقصه، شروع نکردن کار آن هم در حالی که به علت برنده شده مشارکت مپنا ـ کیسون در مناقصه (که فاز اول پروژه را نیز در دست اجرا دارند) نیازی به تجهیز کارگاه مجدد و صرف هزینه های هنگفت نیست، عملی سوال برانگیز است!

شنیده ها حاکی از این است که علی رغم عزم مسوولین اجرایی استان و شهرداری قم و سازمان قطار شهری، یکی از دستگاه‌ها به انحاء مختلف مناقصه برگزار شده را مورد کنکاش و بازرسی قرار می دهد تا شاید دلیلی برای تعویق آن، پیدا شود. مدیریت این دستگاه اجرایی با دولت نیست و در عین حال مناقصه نیز کاملا شفاف و بدون هیچ گونه مشکلی برگزار شده است و به تایید دیگر مراجع ذی صلاح رسیده است.

حال با توجه به
اینکه مناقصه سال گذشته و با قیمت قبلی و قبل از گران شدن و دو یا سه برابر شدن مواد اولیه برگزار شده است، تعلل در ابلاغ آن و آغاز به کار و کلنگ زنی آن، تنها باعث ضرر بیشتر مردم قم به ویژه مردم منظقه پردیسان خواهد شد.

آیا آن دستگاه محترم، ضرر مردم قم و شهرداری را که در صورت ابلاغ نشدن مناقصه و در فرض بسیار نامحتمل، تکرار آن، چندین میلیارد تومان خواهد شد را، می پذیرد؟ اگر این ضرر را پذیراست، آیا ضرری که بابت تردد خودروها خارج از اندازه ظرفیت راه پردیسان و آلودگی شدید هوای این منطقه است را نیز جبران خواهد کرد؟

به نظر می رسد دستگاه های اجرایی استان قم، از قبیل استانداری و نمایندگان مجلس، باید دست به عمل بزنند و اجازه ندهند به دلیل تاخیر یک دستگاه اجرایی، ضرری جبران نشدنی به مردم وارد شود.

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdchxwnz.23nvmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

چقدر می گیری مقاله سفارشب بنویسی؟