پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 22383

آیت‌الله ملکوتی در فقه و فلسفه و اصول صاحب نظر بود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در پیامی درگذشت آیت‌الله مسلم ملکوتی را تسلیت گفت.
آیت‌الله ملکوتی در فقه و فلسفه و اصول صاحب نظر بود
به گزارش قم نیوز، در پیام علی لاریجانی به مناسبت درگذشت آیت‌الله ملکوتی آمده است: ارتحال عالم ربانی و روحانی جلیل‌القدر آیت‌الله مسلم ملکوتی یار دیرین انقلاب و از ذخایر ارزشمند و معنوی نظام جمهوری اسلامی موجب تأسف فراوان گردید. آیت‌الله مسلم ملکوتی از شاگردان و یاران برجسته امام خمینی (ره) بودند و درس‌های فراوانی نیز از بنیانگذار جمهوری اسلامی آموختند.

ایشان در سراسر عمر خویش به تعلیم و نشر اصول و معارف دینی و اسلامی همت فراوان داشتند و از اساتید و صاحب نظران برجسته در فقه و اصول و فلسفه بودند و همواره در جهت بهره‌مندی از علوم و معرفت مذهبی تلاش می‌کردند و سرانجام نیز با اجازه مراجع به درجه اجتهاد نائل گشتند.

در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: آیت‌الله ملکوتی پس از پیروزی انقلاب با حکم حضرت امام خمینی (ره) به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان و امام جمعه تبریز خدمات زیادی را به مردم و اهالی این منطقه عرضه داشتند و پس از مدتی نیز به دلیل علاقه به معارف دینی و درخواست آیات عظام به شهر قم بازگشتند و تا آخر عمر نیز در راه کسب علم و معرفت فعالیت کردند.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این ضایعه را به پیشگاه مقام معظم رهبری، حوزه‌های محترم علمیه و ملت شریف ایران به ویژه مردم سلحشور آذربایجان و نیز بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و برای روح آن روحانی گرانقدر رحمت و مغفرت را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchxxni.23ni6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما