يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب : 22103

ثبت اسامی 6.5 میلیون نفر از سادات در پایگاه ثبت اسناد

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: اسامی بالغ بر شش میلیون و 500 هزار نفر از سادات در پایگاه ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است و بر این باور هستیم که جمعیت سادات بیش از این رقم است.
ثبت اسامی 6.5 میلیون نفر از سادات در پایگاه ثبت اسناد
به گزارش قم نیوز، محسن کرمی امشب در همایش بزرگ سادات فاطمی که در حرم حضرت معصومه برگزار شد با بیان اینکه سازمان ثبت احوال در کنار ماموریت‌های قانونی اقدام به انجام فعالیت‌های فرهنگی می‌کند اظهار کرد: بر این باور هستیم که انجام صحیح و به موقع وظایف بدون پشتوانه فرهنگ اصیل و ارزش‌های جامعه بی‌نتیجه خواهد ماند.

وی افزود: یکی از اقدامات فرهنگی سازمان ثبت احوال راه اندازی گنجینه اسناد مشاهیر، مفاخر و شهدا در سطح کشور است و بالغ بر دو هزار سند در ۶۰۰ اداره سراسر کشور در فضای مناسب نگهداری شده و در معرض دید هموطنان عزیز قرار گرفته است.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور صدور شناسنامه نمادین برای شهدا را مورد توجه قرار داد و گفت: بیش از ۲۵۰ هزار شهید از سوی ملت تقدیم اسلام و انقلاب شده است و در مناسبت‌های ویژه شناسنامه ویژه شهدا تقدیم خانواده معظم شهدا می‌شود.

کرمی با اشاره به برگزاری همایش مهندسی نام‌گزینی اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش ترویج نام‌های اصیل اسلامی و ایرانی و ارتقا سطح آگاهی‌های مردم از طریق معرفی نام‌های قدسی و مذهبی به مردم بود و همه ساله به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اکرم در سراسر کشور همایش‌هایی در سطح ملی و استانی برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین همایش مهندسی نام گزینی در هفته وحدت سال گذشته خاطرنشان کرد: این همایش با پیام یکی از مراجع تقلید و سخنرانی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه به دنبال ترویج نام‌های قدسی و مذهبی هستیم ادامه داد: با افزایش آگاهی و اغنا سازی مردم می‌توانیم باورهای دینی مردم را تقویت کرده تا خود ایشان به این باور برسند که باید نام‌های نیکو برای فرزندان خود انتخاب کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش سادات فاطمی ادامه داد: اسامی بالغ بر شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سادات در پایگاه ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است و بر این باور هستیم که جمعیت سادات بیش از این رقم است و برای اینکه بتوانیم آمار دقیق‌تری داشته باشیم ضروری است نظرات مراجع و علما را در علم انساب را اخذ کرده و تا پایان سال ۹۳ امیدواریم که آمار کامل‌تری را ارائه کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchxzni.23nivdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما