شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 51183
منبع : روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم

آبرسانی سیار به 40 روستای استان قم در گرمای طاقت فرسای تابستان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: 40 روستای قم به صورت سیار آبرسانی می شود.
آبرسانی سیار به 40  روستای استان  قم در گرمای طاقت فرسای تابستان
به گزارش قم نیوز، دکتر محمد احمدی جبلی با اعلام این خبر افزود: استان قم از استان های گرم و خشک است که از نظر کمی و کیفی با کمبود منابع آبی مواجه بوده و در حال حاضر تعداد 40 روستای استان تحت پوشش آبرسانی سیار قرار گرفته اند.

وی یادآور شد: تعداد محدودی از روستاهای استان با مشکل بی آبی در تمام ایام سال مواجهند و برخی دیگر از روستاها در فصل تابستان دچار کم آبی می شوند و این درحالیست که تانکرهای آبرسانی سیار شرکت آب و فاضلاب روستایی ، بی وقفه در حال خدمت رسانی به مردم شریف این استان می باشند.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در 4 ماهه اول سال 96 تعداد 580  سرویس، آبرسانی سیار توسط تانکر انجام شده که در مجموع تعداد 40 روستا تحت پوشش آبرسانی سیار قرار گرفته اند که سهم روستای قبادبزن با 1 هزار و صدوشانزده و روستای ورزنه با 912 سرویس از بقیه بیشتر بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر حفاظت از منابع آبی موجود در استان قم تاکید کرد و گفت: باید راهکارهای حفاظت از تاسیسات و منابع آبی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و این امر یکی از اولویت های اصلی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم است.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آبفار قم جلوگیری از تجاوز به حریم منابع آب، صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف، جلوگیری از تخلفات در شبکه های آبرسانی و جلوگیری از هدررفت آب را از جمله راهکارهای حفاظت از منابع آبی موجود در استان عنوان کرد.

دکتر احمدی جبلی ادامه داد: متاسفانه بخش عمده ای از آب استحصالی برای دام و احشام و نیز آبیاری باغچه و باغهای شخصی مورد استفاده قرار می گیرد و نیز انشعابات غیرمجاز نیز از دیگر علل تولید بالای آب در روستاهاست.

وی میزان آب به حساب نیامده در بخش روستایی استان را بالاتر از میانگین کشوری عنوان کرد و افزود: این در حالی است که قم یکی از کم آب ترین استان های کشور است که با محدودیت منابع آبی برای تامین آب شرب مواجه می باشد.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت مدیریت منابع آبی در استان و فرهنگسازی و اصلاح الگوی مصرف افزود: تامین آب آشامیدنی پر هزینه است و هزینه تولید آن بسیار بیشتر از آب بهای دریافتی از مردم می باشد.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchxznm.23nz6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما