يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 47601
منبع : خبرگزاری فارس
قائم مقام مؤسسه امام خمینی (ره) مطرح کرد

تبیین مکتب حسینی در کنار برگزاری جشن‌های مذهبی

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در کنار اهتمام به برگزاری محافل شادی و جشن‌های مذهبی، از یک نکته بسیار مهم و کلیدی نیز نباید غفلت کرد و باید به تبیین و تشریح فرهنگ و مکتب حسینی و قیام اباعبدالله (ع)برای عموم مردم اهتمام ویژه داشته باشیم.
تبیین مکتب حسینی در کنار برگزاری جشن‌های مذهبی
به گزارش قم نیوز، به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی ضمن تبریک سوم شعبان سالروز میلاد حضرت سیدالشهدا(ع) بیان کرد: ماه شعبان از آن جا که موعد ولادت‌های پر خیر و برکت اهل بیت(ع) است و در آن ما روز شهادت حضرات معصومین(ع) رو نداریم، فرصتی است که شیعیان و محبین در آن به شادی و سرور مشغول شوند.

وی افزود: البته این شادی‌ها و شادکامی‌ها نباید به گونه‌ای باشد که خدای ناکرده موجبات نارضایتی اهل بیت(ع) و به خصوص امام زمان(عج) را فراهم کرده و در آن شاهد گناه و معصیت باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در کنار اهتمام به برگزاری محافل شادی و جشن‌های مذهبی، از یک نکته بسیار مهم و کلیدی نیز نباید غفلت کرد و آن هم این که مهم تر این است که ما به تبیین و تشریح فرهنگ و مکتب حسینی و قیام اباعبدالله (ع) برای عموم مردم خاصه نسل جوان اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته بی شک در این باره باید با زبان روز و متناسب با اقتضائات زمانه سخن گفت و بسیار لازم است که در عصر کنونی به ویژه از ابزار رسانه از جمله فضای مجازی به درستی استفاده کرد تا سبک زندگی حسینی و سیره نورانی حضرت ثارالله برای عموم جامعه تبیین شود.

رجبی اضافه کرد: همان طور که حضرت نیز به صراحتاً فرمودند از جمله مهم‌ترین اهداف قیام ایشان، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده که امروز هم از جمله ضروری‌ترین مسائل جامعه ما محسوب می‌شود به طوری که جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر نباشد به تصریح روایات ما یک جامعه مُرده است.

وی با اشاره به اینکه ترس و واهمه امروز دشمنان انقلاب و اسلام از وجود فرهنگ و تفکر عاشورایی در کشور ماست، گفت: مناسبت‌هایی مثل سوم شعبان یا ماه محرم و صفر، فرصت ارزشمندی است برای همه ما که بیشتر و بهتر درباره سیره و سبک زندگی امام حسین(ع) و اهداف و برنامه‌های قیام و نهضت ایشان بیندیشیم و از آن ره توشه بگیریم برای اینکه در دنیای امروز، زندگی خوب و شرافتمندانه‌ای در سایه عبودیت پروردگار داشته باشیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchz-nk.23nqvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما