سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 37891
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام والمسلمین زادهوش؛

مأموریت اصلی جامعه المرتضی در خارج از کشور تعامل با غیرمسلمانان است

قم نيوز : قم نیوز، رئیس مؤسسه جامعه المرتضی گفت: اولویت اصلی این نهاد در ماموریت های تبلیغی خارج از کشور، همراهی با غیرمسلمانان است تا بتوان چهره تابناک اسلام ، را عرضه کرد.
مأموریت اصلی جامعه المرتضی در خارج از کشور تعامل با غیرمسلمانان است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد زادهوش  امروز در مراسم افتتاح «مرکز اسلامی باغ محمد(ص) برزیل» که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دوره های آموزشی مؤسسه جامعه المرتضی، دوره تربیت مبلغ به زبان پرتغالی بود که دانش آموختگان اولین دوره آن برای تبلیغ به برزیل اعزام شده و توانستند با ایجاد ظرفیت های مطلوب، زمینه های مساعدی را در این کشور فراهم کنند.

وی ابراز داشت: بحمدالله از حدود 6 ماه گذشته با اقدام یکی از بانیان خوش سابقه قمی که در برزیل مشغول به فعالیت است، مرکزی در این کشور خریداری و در اختیار جامعه المرتضی قرار گرفت و یکی از مبلغین این مؤسسه به نام حجت الاسلام محمود شمس در آنجا مستقر شده و فعالیت های تبلیغی را آغاز کرده است.

رئیس مؤسسه جامعه المرتضی خاطرنشان ساخت: ان شاءالله دومین مرکز نیز به زودی در یکی از شهرهای مهم برزیل تأسیس و راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین زادهوش تصریح کرد: اولویت اصلی جامعه المرتضی در ماموریت های تبلیغی خارج از کشور، همراهی با غیرمسلمانان است تا بتوان چهره تابناک اسلام بدون تأکید بر نام تشیع را عرضه کرد.

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام شمس نیز از کشور برزیل به صورت ویدئو کنفرانس گزارشی از آن مرکز ارائه کرد و گفت: در فرصت شش ماهه ای که در برزیل حضور داریم، برخی از فعالیت ها آغاز شده و استقبال مناسبی از آن صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: خرید مرکز 10 روز پیش از محرم آغاز و در طول این 10 روز، مکان را مجهز و مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را برگزار کردیم.

مسئول مرکز باغ محمد (ص)برزیل (وابسته به مؤسسه جامعه المرتضی) خاطرنشان ساخت: استقبال بسیار مناسبی از این مراسمات صورت گرفت و شرکت کنندگان از برگزاری این مراسم بسیار خرسند بوده اند.

حجت الاسلام شمس تصریح کرد: برگزاری جشن های مناسبات مذهبی همچون ولادت حضرت زهرا (س) از دیگر برنامه های این مرکز بوده است.

وی بیان داشت: حضور ایرانیان مقیم برزیل در این مرکز به صورت پررنگ انجام شده و با این عزیزان در برنامه های کلیساهای این کشور نیز شرکت می کنیم که بسیار بازخورد مناسبی داشته است.

مسئول مرکز باغ محمد برزیل در پایان اظهار داشت: زمینه فعالیت در این کشور بسیار وجود داشته و باید همت داشت تا بتوان از ظرفیت موجود استفاده کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchz6nx.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما