سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 19891
از سوی دانشگاه آزاد اسلامی قم

همایش منطقه‌ای اخلاق پزشکی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نيوز:‌معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به اهمیت اخلاق در طب و پزشکی از برگزاری دومین همایش منطقه‌ای در این خصوص در استان قم خبر داد.
همایش منطقه‌ای اخلاق پزشکی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نيوز، محمدجواد قاسم‌زاده درباره برگزاری دومین همایش منطقه‌ای اخلاق پزشکی اظهار داشت: این همایش با موضوعات کاربردی در اخلاق پزشکی، اخلاق پزشکی از دیدگاه اسلام و سایر مذاهب و اخلاق در پژوهش پزشکی برگزار می‌شود و در این همایش پیام یکی از مراجع عظام تقلید نیز قرائت خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه اخلاق پزشکی در سلامت افراد نقش دارد افزود: اخلاق پزشکی دانشی است که موضوع آن مباحث اخلاقی در حوزه علوم پزشکی است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به اینکه بقراط نخستین بار مبانی اخلاق را با پزشکی ترکیب کرد گفت: قدمت این موضوع به ۲ هزار و ۵۰۰ سال گذشته مربوط می‌شود و این نشان دهنده قدمت طولانی این امر در پزشکی است.

قاسم زاده بیان کرد: پس از اسلام در ایران اخلاق با طب در آمیخته شده است و پزشکان مسلمان ایرانی نیز در این زمینه مقالات و کتاب‌های متعددی را نوشته‌اند.

وی افزود: در این همایش پیام آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید قرائت خواهد شد و همچنین محققان و جامعه پزشکی از جمله حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده رئیس مرکز موضوع شناسی فقهی دفتر مقام معظم رهبری، سید محمود طباطبایی استاد روان شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی، عباس علی واشیان مدیر گروه فقه و حقوق پزشکی دانشگاه المصطفی، اکرم حیدری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد رحیم میرزایی عضو هیئت علمی و عضو کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی قم و رجبی دکترای اخلاق پزشکی دانشگاه شهید بهشتی به ایراد سخن خواهند پرداخت.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم یادآور شد: این همایش با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما قم، پردیس علوم و تحقیقات ، بسیج اساتید استان، ناحیه بسیج دانشجویی، بسیج جامعه پزشکی و معاونت بهداشت و درمان سپاه علی بن ابیطالب(ع) و با تلاش معاونت علوم پزشکی و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم روز چهارشنبه هفتم اسفند ماه ساعت ۸ صبح در تالار غدیر دانشکده پزشکی این واحد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchz6nz.23nwwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما