پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 29241
معاون رئیس جمهور

توجه به زنان، اولویت برنامه ششم توسعه قرار گیرد

قم نيوز : قم نیوز: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما در صدد هستیم با یک عزم ملی در برنامه ششم به زنان توجه بیشتری شود زیرا اگر زنان جامعه، سلامت روان، روح و جسم را نداشته باشند جامعه‌ای سالم وجود ندارد.
توجه به زنان، اولویت برنامه ششم توسعه قرار گیرد
به گزارش قم نیوز، شهیندخت ملاوردی با اشاره به ارزیابی وضعیت زنان استان قم اظهار داشت: در چهاردهمین سفر استانی دولت تدبیر و امید مهمان استان قم بودیم که در این سفر به مطالبات زنان استان قم اهمیت می‌دهیم و در صدد تحقق اهداف ملی در حوزه زنان هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در این سفر با برنامه ریزی‌های از پیش تعیین شده در جلسات متعددی شرکت کردیم که در روز گذشته کارگروه زنان و خانواده در محل استانداری قم برگزار شد و خلا‌های موجود درعرصه زنان بررسی شد، البته در این زمینه نیز بیشتر دستگاه‌های استان قم عضم کارگروه زنان و خانواده هستند.

وی تصریح کرد: امروز در نشست مشاوران امور زنان همه دستگاه‌ها در این جلسه شرکت داشتند که در این جلسه از اقدامات و عملکردهای استان قم مطلع شدیم تا بتوانیم با استفاده از تعامل مطلوب و سازنده باهم به هم افزایی مطلوب در عرصه زنان دست پیدا کنیم.

ملاوردی با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به زنان عنوان کرد: یکی از محورهای مورد تاکید رئیس جهمور در زمان انتخابات راهبردهای حوزه زنان بوده است و در عملکرد دولت ردپای توجه دولت به زنان را به عنوان سرمایه‌های مهم اجتماعی شاهد هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: چندین ماده از برنامه پنجم توسعه به حوزه زنان اختصاص دارد و آستانه تدوین برنامه ششم نیز باید مسئله زنان به جدیت بررسی شود تا بتوانیم جایگاه شایسته‌ای برای زنان و خانواده در نظر داشته باشیم و از بحران‌های مربوط به زنان جلوگیری کنیم.

وی با اشاره تعامل مطلوب قم با دولت تاکید کرد: قم در همه برنامه‌ها به عنوان گروه هدف است که باید اقداماتی را برای آن انجام داد و در تفاهم نامه‌ها نیز قم حضوری چشمگیری دارد، در تفاهم نامه وزارات کشور نیز برای رسیدگی به شرایط قم سهمی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: وظیفه ما در زمینه حوزه زنان به شکل ستادی است و در این راستا باید اعتبارت لازم تخصیص داده شود.

ملاوردی با اشاره به فعالیت اجتماعی زنان قم بیان کرد: گزارش‌های مطلوبی درباره فعالیت‌های زنان این استان را شاهد بودیم که فعالیت‌های بهداشتی و درمانی، هلال احمر، سازمان تبلیغات و کارآفرینی و حتی در زمینه‌های خصوصی و دولتی به خوبی ارائه شده‌است، اما بازهم باید تلاش و مجاهدت بیشتری داشته باشند تا شکوفایی بیشتری حاصل شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به دولت در زمینه اوقات فراغت زنان تصریح کرد: در وزرات علوم و آموزش و پرورش فعالیت‌های مطلوبی شکل گرفته‌است و ما نیز کارگروه اوقات ورزش، اوقات فراغت و تربیت بدنی را تشکیل داده‌ایم که در حال تلاش هستند تا ورزش کارمندان زن را در جامعه نهادینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در صدد هستیم با یک عزم ملی در برنامه ششم به زنان توجه بیشتری شود زیرا اگر زنان جامعه؛ سلامت، روان، روح و جسم را نداشته باشند جامعه‌ای سالم وجود ندارد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchzini.23nwkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما