چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 46251
آیت الله علوی گرگانی:

ادارات دولتی در صرفه جویی پیشگاه شوند/ضرورت چاره اندیشی برای حل مشکل آلودگی هوا و ریزگردها

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با اشاره به اهمیت توجه به صرفه جویی و ضرورت تبدیل شدن این مهم به یک فرهنگ گفت: باید صرفه جویی در مصرف آب، برق و... از سازمان‌ها و ادارات دولتی شروع شود.
ادارات دولتی در صرفه جویی پیشگاه شوند/ضرورت چاره اندیشی برای حل مشکل آلودگی هوا و ریزگردها
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد علوی گرگانی امشب در دیدار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سخنانی با اشاره به اینکه فرهنگ و حقوق محیط زیست در جامعه به میزان لازم رعایت نمی‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که در مبانی دینی ما از جمله رساله حقوق امام سجاد نسبت به انسان‌ها، گیاهان، حیوانات و... حقوقی قائل شده است و دین مبین اسلام در خصوص محیط زیست برنامه جامع و کاملی دارد.

وی تذکری که پیامبر گرامی اسلام نسبت به فردی که هنگام وضو آب زیادی مصرف کرده بود را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: امروز شاهد هستیم مسئله صرفه جویی از مسائلی است که ما با ضرورت آن مواجه هستیم.

این مرجع تقلید ضرورت پرهیز از اسراف کردن در مصرف نعمت‌های الهی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر نسبت به رعایت حقوق طبیعت توجه لازم را نداشته باشیم خسارت‌های زیادی اعم از مادی، معنوی و زیست محیطی وارد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله ریزگردها اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مشکلات امروز جامعه ما ریزگردها و آلودگی هوا است و باید برای حل این مشکل نسبت به توسعه جنگل کاری اهتمام داشت.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت توجه به صرفه جویی و تبدیل شدن این مهم به یک فرهنگ یادآور شد: باید صرفه جویی در مصرف آب، برق و... از سازمان ها و ادارات دولتی شروع شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان پرداخت.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdchzink.23n-mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما