يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 30401
قم نیوز از جلسه علنی شورای شهر قم گزارش می‌دهد؛

اصرار شورای شهر قم بر لایحه افزایش کرایه اتوبوس‌های درون شهری‌

قم نيوز : قم نیوز: جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با بررسی لوایحی مانند افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری و اخذ مجوز برگزاری مناقصه پروژه تکمیل میدان بزرگ امام خمینی (ره) در قم به پایان رسید.
اصرار شورای شهر قم بر لایحه افزایش کرایه اتوبوس‌های درون شهری‌
به گزارش قم نیوز، یک‌صد و بیست و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم صبح امروز در سالن اجلاس این شورا برگزار شد.

در این جلسه موارد مختلفی مانند بررسی مجدد لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری و اخذ مجوز برگزاری مناقصه پروژه تکمیل میدان بزرگ امام خمینی (ره) در قم بحث شد.

مصطفی سعادت طلب نخستین لایحه گروه امور زیربنایی را که مربوط به توافق شهرداری با شخص حقیقی در مورد ملکی در مسیر طرح بود در جلسه مطرح کرد که با نظر موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

اخذ مجوز انجام توافق با رحیم مؤذن که بر سر شارع متروکه واقع در شهرک قدس قم بود لایحه دیگر کمیسیون زیربنایی بود که به تصویب رسید.

لایحه بعد مربوط به اخذ مجوز انجام توافق با آقای احمد گلاب بود که شهرداری در این توافق تعهد کرده است زمین معوضی به متراژ ۵ هزار متر در کنار زمین مالک به وی واگذار کند و با نظر اعضا این لایحه تصویب شد.

پروژه میدان امام خمینی (ره) در انتظار بررسی بودجه درخواستی شهرداری توسط شورا
آخرین لایحه کمیسیون امور زیربنایی مربوط به اخذ مجوز برگزاری مناقصه پروژه تکمیل میدان بزرگ امام خمینی (ره) با اعتباری تا سقف ۳۰۰ میلیارد ریال بود.

سعادت طلب با اشاره به اینکه نیاز به تکمیل سریع این پروژه وجود دارد، اظهار داشت: برخی تغییرات در این پروژه ایجادشده ‌و بر اساس همین تغییرات نیاز به صدور مجوز جدید در مورد آن وجود دارد.

رضا پوریا فر معاون شهردار قم با اشاره به اینکه این مبلغ ۳۰ میلیارد تومانی مشکل خاصی برای تامین بودجه ندارد افزود: بخشی از این هزینه از بودجه سال ۹۳ تأمین می‌شود.

حسن بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه این هزینه زیاد است گفت: لازم است پروژه‌های مشابه این پروژه بررسی شود تا هزینه واقعی در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم با اشاره به اینکه در میدان امام خمینی (ره) هزینه زیادی تاکنون پرداخت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید شهرداری توضیح دهد تاکنون چقدر در این زمینه هزینه شده است.

بختیاری بابیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان تنها برای بحث نازک‌کاری این پروژه مبلغ بسیار بالایی است بیان کرد: شهرداری باید در مورد این پروژه توضیح دهد و هزینه‌هایی که تاکنون در این پروژه شده را به شورا اعلام کند.

آتش زر با اشاره به اینکه ۲۷ هزار متر زمین در این میدان وجود دارد بیان کرد: با این حساب شهرداری به ازای هر متر یک میلیون بودجه در نظر گرفته که این موضوع عاقلانه نیست.

محمدتقی نادعلی نماینده شهرداری در مورد این لایحه با اشاره به اینکه در میدان امام خمینی (ره) ۱۵۰ هزار متر زیربنا داریم افزود: بخشی از این تبلیغ برای تکمیل پروژه و بخشی هم برای تأسیسات است.

مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی قم با اشاره به اینکه پیمان قبلی با تعدیل نزدیک ۶۰ میلیارد تومان بوده است که با توجه به ناقص بودن برآورد اولیه این مبلغ نیاز است گفت: با توجه به تورم تغییر در بودجه کمتر از ۲۰ درصد بوده است که قابل‌قبول است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد اولیه دو سال و نیم بوده که پنج سال طول کشیده است بیان کرد: سطح قرارداد اولیه پرشده است و برای ادامه پروژه لازم است این لایحه تصویب شود.

نادعلی بابیان اینکه این قرارداد سازمانی بوده است افزود: امسال در پروژه‌ها بحث بودجه دارای مشکلاتی است و مسائلی را هم برای این پروژه ایجادکرده است.

سعادت طلب با اشاره به اینکه این پروژه دارای اهمیت است و زیربنای زیادی هم به خود اختصاص داده است گفت: معتقدم باید به این لایحه رأی مثبت داده شود تا کار راکد نشود و در ادامه در مورد این پروژه اطلاعات لازم به شورا داده شود.

محسن عابدینی پور عضو شورای اسلامی شهر قم بابیان اینکه باید در مورد این پروژه اطلاعات کاملی در اختیار شورا قرار گیرد بیان کرد: مهندس مشاور این پروژه باید در شورا گزارشی در مورد پروژه بدهد.

سپس نظر کمیسیون که این لایحه را به اتفاق آرا تصویب کرده بودند به رأی گذاشته شد که به تصویب نرسید و سپس پیشنهاد بررسی مجدد در کمیسیون برنامه‌وبودجه به رأی گذاشته و مصوب شد.

نخستین لایحه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مربوط به مساعدت ۲۰ میلیون تومانی به هیئت محبین حضرت زینب (س) بود که آتش زر در مورد آن اظهار داشت: کمیسیون تصویب کرد ۱۵ میلیون به این هیئت و مابقی به هیئتی دیگر تعلق گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه این هیئت فعالیت زیادی در ایام فاطمیه هر سال دارد از شورا درخواست رأی در مورد این لایحه را داشت که با توافق اعضا این لایحه به تصویب رسید.

لایحه بعدی مربوط به استفساریه شهرداری در مورد اخذ مجوز کدهای درآمدی سازمان تاکسیرانی نخستین لایحه کمیسیون خدمات شهری بود که عباس ذاکریان آن را مطرح کرد و به تصویب رسید.

لایحه دیگر کمیسیون خدمات شهری مربوط به درخواست در خصوص کاهش تعرفه حق شارژ ماهیانه تاکسی‌های بی‌سیم بود که رئیس کمیسیون خدمات شهری آن را در جلسه طرح کرد.

ذاکریان با اشاره به اینکه حق شارژ در سال ۹۳ برای تاکسی‌های بی‌سیم ۱۰۰ هزار تومان بود که از این مبلغ ۴ هزار تومان را به سازمان تاکسی‌رانی می‌دادند گفت: در سال جاری مبلغ به ۱۰ هزار تومان رسیده بود که با اعتراض شرکت تعاونی‌ها این مبلغ به ۵ هزار کاهش پیدا کرد.

این لایحه به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید.

اصرار شورا بر لایحه افزایش کرایه اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری قم
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه لایحه مربوط به افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری که در جلسات قبلی تصویب شده بود توسط فرمانداری رد شده است گفت: فرمانداری اعلام کرده است نرخ افزایش کرایه‌ها در برخی مسیرها بیشتر از نرخ تورم اعلام شده از بانک مرکزی است.

ذاکریان با اشاره به اینکه در شورای حقوقی این موضوع بررسی شده است گفت: دلایل فرمانداری محلی ندارد و تنها بحث در مورد کرایه‌های نقدی است که آن‌هم به دلیل بازدارندگی از پرداخت نقدی این میزان افزایش را داشته‌ایم.

آتش زر با اشاره به اینکه از ابتدا با این افزایش قیمت مخالف بودم گفت: به‌جای فرهنگ‌سازی از اهرم فشار استفاده می‌کنیم که این کار صحیحی نیست و در جامعه هم اثرات روانی نامناسبی دارد.

ذاکریان در دفاع از مصوبه شورا گفت: متأسفانه اکنون تنها ۲۵ درصد از مسافران از کارت بلیت استفاده می‌کنند و تفاوت معناداری میان دو نرخ نقدی و کارتی وجود ندارد.

آتش زر با اشاره به اینکه ۲۵ درصد مردم از کارت و بقیه کرایه خود را نقدی پرداخت می‌کنند افزود: با این افزایش در واقع ما اکثریت جامعه را تحت شعاع قرار می‌دهیم.

این لایحه در نهایت به رأی گذاشته شد و شورا بر مصوبه قبلی خود اصرار کرد و تغییری در نرخ کرایه جدید اتفاق نیفتاد.

کاهش یک درصدی سود اوراق مشارکت مترو قم
بختیاری با اشاره به لایحه مربوط به بازار گردانی اوراق مشارکت قطار شهری گفت: در هفته های گذشته تغییری درمورد این مصوبه رخ داده است و کاهش سود اوراق مشارکت از سوی بانک مرکزی اعلام‌شده است.

محسن نصیری نماینده شهرداری با اشاره به اینکه چهارشنبه هفته گذشته قرار بود اوراق مشارکت مترو قم عرضه شود گفت: روز گذشته سود اوراق کاهش‌یافته است.

مشاور شهردار قم در امور مالی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه در اوراق قم چون تنها یک خریدار داریم انجام امور آسان‌تر است، گفت: سود اوراق از ۲۲ درصد به ۲۱ درصد کاهش‌یافته ‌و پیش‌ازاین هم در بازار برای اوراق ۲۲ درصد استقبالی وجود نداشت.

وی عنوان کرد: در قرارداد نوشته‌شده است در صورت کاهش نرخ رسمی به همان میزان به سود قرارداد با شرکت بازارگردان افزوده می‌شود که مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

بختیاری با اشاره به اینکه این موضوع در قرارداد دیده‌شده بود گفت: تنها گزارشی از این موضوع در جلسه داده شد تا اعضا در جریان امور قرار گیرند.

لایحه دوفوریتی اخذ مجوز سه دوازدهم بودجه پایه سال ۹۳ برای سال ۹۴ سازمان عمران و نوسازی توسط بختیاری در جلسه طرح شد که دوفوریتی آن به تصویب رسید.

برای ادامه فعالیت این سازمان نیاز به تصویب سه دوازدهم این بودجه بود و سپس اصل این لایحه به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید.

آتش زر با اشاره به لایحه توسعه ۳۰۰ هکتار فضای سبز شهری که سال گذشته در آن ۳۲۰ نفر مشغول به کار در این طرح بودند اظهار داشت:متاسفانه در این طرح به‌جای توسعه ۳۰۰ هکتاری برای ما بحران ایجاد کرده‌اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: در شرایطی که می‌خواهیم شهردار جدید را معارفه کنیم مشکل و بحران با اشتباه برخی افراد برای ما ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری در مورد پیمان‌ها و قراردادهایی که با این افراد انجام داده باید به صورت شفاف و روشن توضیح دهد.

مصطفی مولایی عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه نباید بدبینی ایجاد کنیم که شهرداری این اعتراضات را دامن زده است، گفت: از ابتدا نباید این قراردادها به این‌گونه مطرح می‌شد و باید توجیه کارگران در نوع جذب نیرو انجام می‌شد.

عباس محمدی عضو شورای اسلامی شهر قم در رابطه با این لایحه اظهار داشت: این لایحه ارتباطی به طرح توسعه فضای سبز ندارد و در سالهای گذشته هم این طرح اجرا می‌شده است و نباید این دو موضوع را با هم گره زد.

معاون شهردار قم با اشاره به اینکه تا تاریخ ۳۱ خردادماه قراردادهای پیمانی جدید شهرداری منعقد می‌شود گفت: رویکرد ما این است که باغبانان و کارکنان شهرداری بیکار نشوند با این رویکرد تلاش می‌کنیم بخشی از آن‌ها در پیمان‌های فضای سبز و پیمان‌های شهری به عنوان پارکبان و باغبان جذب شوند.

وی با اشاره به اینکه زمان حضور زائران در نیمه شعبان امسال ۳۵ تا ۴۰ در صد افزایش می‌یابد بیان کرد: وجود این کارکنان برای ارائه خدمات شهری به زائران لازم است.

این لایحه سپس به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchzknx.23nvvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما