شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 20781

آغاز به کار بزرگترین دیوارنگاری جهان اسلام در قم

قم نيوز : قم نيوز:مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری قم گفت: کارگاه بزرگترین نقاشی دیواری با موضوع مذهبی در صحن جواد الائمه حرم مطهر حضرت معصومه (س) آغاز شد.
آغاز به کار بزرگترین دیوارنگاری جهان اسلام در قم
به گزارش قم نيوز، اسماعیل فتحی با اشاره به آغاز کارگاه بزرگ‌ترین نقاشی دیواری در حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این دیوارنگاری همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س) از امروز در صحن جواد الائمه حضرت فاطمه (س) آغاز شده است.

مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری قم افزود: موضوع این دیوار نگاری صلوات خاصه حضرت فاطمه (س) است که با هدف بیان جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) در جهان اسلام است که شامل القاب و کینه‌های این بانوی بزرگوار می‌شود.

وی با اشاره به ابعاد این دیوارنگاری عنوان کرد: این دیوار نگاری در ابعاد ۳۰۰ متر طول و در ارتفاع شش متر مربع بر روی دیوار صحن جوادالائمه حرم مطهر حضرت معصومه (س) در حال انجام است.

فتحی خاطر‌نشان کرد: خط این دیوارنگاری توسط احمد عبدالرضایی که از خوشنویسان بومی استان است نوشته می‌شود که در این دیوار نگاری ۱۰ اکیپ از هنرمندان شاخص استان به استاد کمک می‌کنند.

مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری قم با اشاره به نگهداری این اثر معنوی عنوان کرد: این اثر دیوار نگاری شامل تایپو گرافی و ترکیبی از هنر اسلیمی است که باتوجه به اهمیت این اثر معنوی برای شست و شو و نگهداری این اثر تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchzqni.23nv6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما