چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : 23751

زیرساخت‌های درمانی استان قم بسیار ضعیف است

قم نيوز : قم نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با زیرساخت‌های ضعیف و فرسوده بهداشتی درمانی موجود، تصور بروز حوادث غیرمترقبه در قم دور از ذهن نیست.
زیرساخت‌های درمانی استان قم بسیار ضعیف است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی قم، کارگروه تخصصی بهداشت و درمان استان قم با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به عنوان رئیس کارگروه، مدیر کل مدیریت بحران استان به عنوان ناظر و هماهنگ کننده، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی به عنوان دبیر کارگروه و همچنین مدیر عامل جمعیت هلال احمر، مدیرعامل سازمان انتقال خون، مسئول بسیج جامعه پزشکی، مدیرکل سازمان بهزیستی، معاونان درمان، توسعه و مدیریت منابع، بهداشتی، غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و سایر اعضا برگزار شد.

ایرانی‌خواه بر لزوم آمادگی استان در هنگام بروز حوادث و بحران‌ها برای ارائه مطلوب‌ترین خدمات تاکید و اظهار کرد: برگزاری جلسات بین بخشی برای انجام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در زمینه مدیریت بحران‌ها، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و آسیب‌های ناشی از حوادث و بلایا را به حداقل ممکن برساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: باید سعی شود با ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های عضو این کارگروه و برگزاری مانورها به صورت مداوم و هماهنگ در حوزه‌های مختلف، بسترها و امکانات لازم در مواجهه با بحران‌ها در سطح استان پیش‌بینی و ایجاد شوند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که شهر مقدس قم در مسیر موصلاتی ۱۷ استان کشور قرار دارد و همچنین وجود حرم کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران، حضور مسافران و زائران را در این شهر دوچندان کرده است، امیدوارم مصوبات این جلسه با توجه به نزدیک بودن ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و نیمه شعبان، بتواند در برگزاری هرچه بهتر مراسم‌های پیش‌بینی شده موثر باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchzqni.23nxmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما