جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 30771
"مطالبات مجلس و مردم از مذاکره کنندگان همسو با منافع دولت است"

آیت‌الله اعرافی: آمریکا آرزوی تسلیم ملت در برابر تحریم‌ها را به گور می‌برد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با اشاره به اینکه مطالباتی که در مجلس و مجامع عمومی مطرح می‌شود به نفع دولت است، گفت: دنیا بداند ملت ما با بیداری مذاکرات را رصد می‌کند و آمریکا آرزوی تسلیم ملت ما در برابر تحریم‌ها را به گور می‌برد.
آیت‌الله اعرافی: آمریکا آرزوی تسلیم ملت در برابر تحریم‌ها را به گور می‌برد
به گزارش قم نیوز، آیت الله اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه قم با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان اظهار داشت: اصلاح روابط خانوادگی پایه اصلاح سایر مسائل اجتماعی است.

امام جمعه قم افزود: باید این نکته را متذکر باشیم که اصلاح اخلاق در خانواده در فرهنگ ما وابسته است و در پایه احکام الهی باید پایه خانواده را بنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک راه کاهش آسیب‌های خانواده به برنامه ریزی‌های مسئولان بر می‌گردد، گفت: در جامعه شاهد آسیب‌هایی مانند بالا رفتن سن ازدواج، اختلافات خانوادگی و مانند آن هستیم که اصلاح آن از یک سو به خود ما، مراجعه به تعالیم الهی و فرهنگ جامعه برمی گردد تا بنیان‌های خانواده بر اخلاق استوار شود و پایه دیگر این است که دستگاه‌های مسئول و برنامه‌های کشوری بر مبنای توسعه اخلاق در خانواده‌ها استوار شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه تنها با خطبه، گفتن و موعظه مسئله‌ها حل نمی‌شود، عنوان کرد: امروز در برخی خانه‌های ما مشکلات بسیاری وجود دارد؛ روحانیون و متخصصان و بزرگ‌ترهای خانواده باید فرهنگ اسلام و روابط خانوادگی را به خصوص در ابتدای ازدواج در زندگی‌ها جاری کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه این دلیل نمی‌شود که دولت و نهادهای رسمی و عمومی در برابر نهاد خانواده بی تفاوت باشند، خاطرنشان کرد: یکی از اصول مهم در موضوع خانواده اصل صبر و بردباری و تحمل است زیرا این اصل سرآغاز یک زندگی با صفا و سالم است.

وی با اشاره به اینکه یک زندگی بدون اصل مهم صبر و بردباری شیرین و سالم نمی‌شود، تصریح کرد: صبر یک قاعده عمومی است و باید در همه امور بردبار بود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه گاهی آداب و رسوم خانواده‌ها با یکدیگر متفاوت است گفت: این مسائل سبب اختلافات می‌شود اما اگر تحمل را مبنای زندگی قرار دهیم افق‌های روشن مقابل آن‌ها ایجاد می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در روایات آمده است کسانی که درمشکل خانه صبور هستند ثواب شاکران الهی، عبادت، محشور شدن با اولیای الهی، شهادت، رفع عذاب قبر و جهاد در راه خدا را دارند افزود: این نشان دهنده اهمیت و ارزش این صبوری است؛ خانه سالم و آرام سرآغاز سلامت یک جامعه است و به همین دلیل این درجات برای صبوری در خانواده بیان شده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه گاهی با یک تندی در ارتباط با خانواده و صبر کم زندگی‌ها از هم پاشیده می‌شود، گفت: فرهنگ لذت گرایی فردی یکی از فرهنگ‌های غربی است که سبب می‌شود تحمل انسان‌ها از بین می‌رود و در برابر مشکلات خانوادگی سریع به دنبال طلاق می‌روند.

وی بیان کرد: اگر صبر و تحمل داشته باشیم زندگی عادی انسان هم راحت تر می‌شود. این تحمل به معنای بی غیرتی نیست؛ زن و مرد حافظ یکدیگرند و این تحمل و بردباری خیرات را در زندگی به همراه می‌آورد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه مقام صبر و بردباری مقام صابران و برای انسان‌های خاص است گفت: پایه‌های زندگی خانوادگی بر اساس نگاه معنوی، صبر و بردباری در برای ناملایمات زندگی استوار است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه بنیان خانواده محبوب‌ترین بنیادها است افزود: نباید با بهانه‌های کوچک این کاخ با عظمت را در هم ریخت.

وی در خطبه دوم امروز نماز جمعه قم با اشاره به اینکه در آخرین جمعه ماه شعبان اهل بیت (ع) هشدار می‌دادند و مردم را به آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان ترغیب می‌کردند، گفت: پیامبر اکرم (ص) در خطبه آخر ماه شعبان ده موضوع مهم را وصف می‌کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه صد وصف در مورد ماه رمضان آمده است عنوان کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که هنوز به عمق آن دست نیافته‌ایم؛ ماهی است که بهار دعا و بهار قرآن است؛ بهار در بهار در این ماه تجلی کرده است و چنان شکوهی دارد که برای اولیای الهی عید است.

امام جمعه قم با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) درآخرین جمعه ماه شعبان همه ما را به آمادگی بیشتر دعوت کرده است گفت: باید خدا را برای درک ماه رمضان و شبهای قدر شکر کنیم و برای ورود به آن از امروز آماده شویم.

وی با بیان اینکه باید به نیازمندان و محرومان در این ماه کمک کرد تصریح کرد: روزه ماه مبارک رمضان دارای درجاتی است که باید در آن سیر کرد؛ رمضان مدرسه اخلاق و تربیت است، در این ماه باید در خانه‌های ما نور افشانی شود و کودکان و جامعه باید برای ورود به آن آماده شوند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: جهاد سازندگی نهاد ارزشمندی بود که انتظار می‌رود همه کسانی که امروز در حوزه جهاد کشاورزی تلاش می‌کنند برای تقویت زیر ساخت‌ها در دوران اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

امام جمعه قم با گرامیداشت هفته محیط زیست افزود: مقوله محیط زیست مقوله ای است که باید در زمینه اخلاق و فقه آن کار کنند، محیط زیست مسئله امروز جامعه ما است؛ رهبری ابعاد مختلف مقوله محیط زیست را تشریح کردند.

وی با اشاره به اینکه آینده ما در ارتباط با محیط زیست است بیان کرد: پیوست محیط زیست باید همراه همه پروژه‌های عمرانی ما باشد و فرهنگ صیانت از محیط زیست باید در جامعه رشد کند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه قم با اشاره به اینکه نکات زیادی در باب مذاکرات ایران و قدرت‌های غربی بیان شده است افزود: ملت ما تاکید دارد تیم مذاکره کننده مورد حمایت ملی و وحدت عمومی جامعه باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه نکته مهمی که تیم مذاکره کننده باید بداند این است که مطالباتی که در مجلس و مجامع عمومی مطرح می‌شود به نفع دولت است خاطر نشان کرد: دنیا بداند ملت ما با بیداری این مذاکرات را رصد می‌کند و ملت ما ذره ای از مطالبات خود کوتاه نمی‌آید.

وی با بیان اینکه مسئولان ما گفته‌اند تحریم‌هایی که بر ملت ما تحمیل کرده‌اند تحمیل ظالمانه است و جنایتی نسبت به بشریت است افزود: این حرف صحیحی است و حتی یکی از روسای اسبق آمریکا اعلام کرده است سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را به ایران تحمیل کرده‌ایم.

آیت الله اعرافی افزود: این نکته درست است که تحریم ظالمانه بر ما تحمیل شده اما مسئولان در هر تریبونی که به این تحریم‌ها اشاره می‌کنند همزمان باید اعلام کنند ملت ما در برابر سخت‌ترین تحریم‌ها مقاومت می‌کند و امریکا آرزوی تسلیم ملت ما در برابر این جنایات را باید به گور ببرد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه سخن ما این است که هم باید به ابعاد تحریم و هم مقاومت ایران اشاره شود گفت: ملت ما دست آموخته مکتب سالار شهیدان، امام خمینی (ره) و تحت رهبری مقام معظم رهبری است و در برابر دشمن کوتاه نمی‌آید؛ مذاکره کنندگان و مسئولان بدانند قدرت آن‌ها با تکیه بر ملت عظیم و جوانان کشور است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در دورانی هستیم که اقتصاد مقاومتی را نباید فراموش کنیم، گفت: باید پایه‌های اقتصاد را براساسی استوار کنیم که از تغییرات اقتصاد جهانی تأثیر کمتری بگیرد.

وی با بیان اینکه باید اقتصاد دانش بنیان بریده از نوسانات تحریم و فشارها را در کشور بنا کنیم و این قدرت در کشور وجود دارد خاطر نشان کرد: همه دنیا بداند ایران و مسئولان با راهنمایی رهبری وارد نرمش قهرمانانه شدند و بر اساس اصول جهانی حرکت و بر سر میز مذاکره حاظر شدند اما ما هرگز تسلیم نمی‌شویم.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: اگر مذاکرات به جایی نرسد مسئولیت این شکست به عهده قدرت‌های غربی نیست و فقط به عهده یک قدرت آن هم آمریکای جنایت کار است.

وی افزود: در موضوع یمن امروز به وضوح روشن است سعودی‌ها خامی کردند و وارد میدان مین گذاری شده خطرناکی شدند؛ سعودی‌ها بدانند در دستیابی به اهدافشان مانند آمدن منصور هادی، تسخیر یمن و سایر برنامه ریزی‌ها شکست خورده‌اند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه امرور ارتش یمن و انصار الله پیروز شده‌اند و شهرهای خود را از نفوذ عربستان حفظ کرده‌اند بیان کرد: امروز عربستان بداند جایی که نا امن شده است شهرهای خود عربستان است. بدانید خامی کرده‌اید و مصلحت شما این است از همین جا بازگردید، این نصیحت مسلمانان به شماست.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه آل سعود باید بداند اهدافش در یمن محقق نشده است عنوان کرد: امروز آمریکا خواستار مذاکره با انصار الله است و بدانید این راهی که رفته‌اید اشتباه است اما برای امت حزب الله نتایج این جنگ تحمیلی مثبت بود.

وی گفت: امروز به برکت اسلام و مقاومان جهان جبهه پیوسته ای ایجاد شده است که هرگز دشمنان اسلام نمی‌توانند این جبهه را از پا در بیاورند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchzqnx.23nvqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما