پنجشنبه ۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 45081
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

حوزه علمیه انقلابی باشد/ ضرورت رفع نیازهای مردم

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: حوزه علمیه قم همیشه باید در انقلاب پیشرو باشد و شاخصه‌های انقلابی خود را نگاه دارد و در راه انقلاب گام بردارد.
حوزه علمیه انقلابی باشد/ ضرورت رفع نیازهای مردم
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در همایش حوزه انقلابی، پشتوانه علمی، معنوی و سیاسی نظام اسلامی که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به ضرورت شناخت انقلاب اسلامی اظهار کرد: باید این انقلاب را از زوایای مختلف بشناسیم و آن را به دنیا بشناسانیم.

وی ادامه داد: مقایسه انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های دیگر در جهان همچون انقلاب روسیه نا درست و بی مورد است، انقلاب اسلامی ایران ادامه نهضت پیامبران است و این انقلاب ریشه در قرآن و احادیث دارد و انبیاء هم در برابر طاغوت‌ها انقلاب کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام زمان(عج) دستور دادند که در زمان غیبت به فقها مراجعه کنیم، افزود: انقلاب اسلامی ایران ریشه‌های معنوی و مذهبی دارد و باید برکات و آفات این انقلاب را مورد بررسی قرار بدهیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ارکان انقلاب اسلامی اظهار کرد: ارکان این انقلاب سه چیز بود، نخستین رکن انقلاب اسلامی ایران، اسلام است، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان اسلام را به حاشیه برده بودند و به این دین تهمت می‌زدند که نمی‌تواند پاسخگوی احتیاجات روز باشد.

وی ادامه داد: دشمنان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اسلام را بدون استکبارستیزی جلوه می‌دادند، اما انقلاب اسلامی، اسلام ناب را به مردم معرفی کرد. با رهنمودهای امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی وارد عرصه زندگی مردم شد، اسلام در خصوص هیچ موضوعی ساکت نیست و هر آنچه در زندگی به آن نیاز داریم در اسلام بیان شده است و باید اسلام ناب را به مردم معرفی کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: رکن دوم انقلاب اسلامی ایران مردم بودند. مردم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی زیر سلطه مستکبرین تحقیر می‌شدند، مردم در آن دوره دچار فقر فرهنگی و مالی شده بودند و امام خمینی(ره) توانست که این مردم را بیدار کند و به آن‌ها درس شجاعت بدهد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تلاش انبیاء برای هدایت مردم اظهار کرد: آن‌ها در ابتدا به سراغ مردم و سپس به سراغ طاغوت‌ها می‌رفتند، امام خمینی(ره) هم این کار را انجام داد، بیانیه‌ها و پیام‌های امام خمینی(ره) مردم را بیدار کرد و باید قدر این مردم را دانست، آن‌ها صاحبان اصلی انقلاب هستند.

وی ادامه داد: توجه به مردم و رفع احتیاجات آن‌ها اهمیت زیادی دارد و تا زمانی که مردم با انقلاب اسلامی هستند، این انقلاب بیمه است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: رکن سوم انقلاب اسلامی ولایت فقیه است، امام خمینی(ره) ولایت فقیه را یک هدیه الهی می‌دانستند و ایشان در حوزه علمیه قم و نجف بحث ولایت فقیه را مطرح کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در دوران غیبت امام زمان(عج) در راس حکومت باید یک فقیه با تقوا، شجاع و جامع الشرایط باشد تا بتواند جامعه را مدیریت کند. انقلاب اسلامی جهان شمول است، تعالیم اسلام منحصر به یک مرز جغرافیایی خاص نیست و اکنون مستضعفین جهان به انقلاب اسلامی چشم دوختند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: این انقلاب مرز نمی‌شناسد، انقلاب اسلامی ایران وابستگی به خارج را نفی کرد و اعلا کرد با استکبار نمی‌توان مذاکره کرد، انقلاب اسلامی درس مقاومت به کشورهای دیگر داد.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی تربیت مجاهدینی است که در فضای این انقلاب تربیت شدند. یکی از اصول انقلاب اسلامی هم مبارزه با صهیونیسم جهانی است و امام خمینی(ره) روی این مسئله تاکید زیادی داشتند، باید انقلاب اسلامی ایران را به مردم بشناسانیم تا آن‌ها بدانند که انقلاب قدرتمند و عزتمند است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: بصیرت افزایی مهم است، فتنه با ارزش‌های انقلاب اسلامی در تضاد است و کسی می‌تواند در برابر فتنه‌ها بایستد که بصیرت داشته باشد و لازم است که بصیرت افزایی همیشگی باشد.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان با اشاره به ضرورت انقلابی ماندن حوزه‌ها خاطرنشان کرد: اسلام همیشه فریادگر می‌خواهد، حوزه علمیه قم همیشه در انقلاب پیشرو باشد و این حوزه باید شاخصه‌های انقلابی خود را نگاه دارد و در راه انقلاب گام بردارد و حوزه باید انقلابی باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchzvnk.23nm6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما