پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 33011
حجت‌الاسلام شیخ‌بهایی مطرح کرد

علت پیشنهاد مباهله/‌در برابر باطل نباید کوتاه آمد

قم نيوز : قم نگار: استاد حوزه علمیه قم گفت: چنان خانواده پیامبر اکرم(ص) به حقانیت خود باور دارند و چنان حق برای آنها روشن است که حاضر هستند دشمنی که حق را فهمیده و آن را قبول نمی‌کند، با او مباهله کنند و خود را در معرض نفرین قرار دهند.
علت پیشنهاد مباهله/‌در برابر باطل نباید کوتاه آمد
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام احمد شیخ بهایی  با اشاره به روز مباهله اظهار کرد: مباهله اتفاق مهمی بود که در جهان اسلام اتفاق افتاد تا به نحوی سیاست و دیانت ارتباط و اتحادشان به نمایش گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: روز مباهله در صحنه مبارزه با دشمن از راه صحیح ابتدا صحبت، مذاکره، مباحثه و تلاش برای تثبیت حرف حق بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه زمانی که دشمن سخنان حق را نمی‌پذیرد، پیشنهاد مباهله داده می‌شود، گفت: در مباهله از خدا می‌خواهیم هر کس دروغ می‌گوید، لعنت خدا شامل حال او شود، ارتباط با خدا سلاحی برای غلبه بر دشمن می‌شود و خانواده و عزیزان را به صحنه می‌آورد.

وی عنوان کرد: برای اینکه این خانواده بتوانند این طور برای دفاع از حق آماده باشند و به حقانیت خود باور داشته باشند، بنابراین پیامبر اکرم(ص) پیش از مباهله اهل بیت(ع) خود را زیر عبا جمع می‌کند.

شیخ بهایی ادامه داد: امیر مومنان(ع) یک طرف و حضرت زهرا(س) یک طرف و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در دامن پیامبراکرم(ص) می‌نشینند و پنج نفر زیر عبا قرار می‌گیرند و دعا می‌کنند که خدایا آنها را پاک کن که بالاترین مرحله پاکی است.

وی یادآور شد: این افراد گناه و معصیت نمی‌کردند و پاکی در حد اعلا در آنها وجود دارد، بنابراین آیه تطهیر در شان آنها نازل شد، خدا اراده کرده که هر گونه پلیدی، شرک و ارتباط با غیرخدا از وجود آنها پاک شود، چنین خانواده پاکی برای جهاد آماده می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ چنان این خانواده به حقانیت خود باور دارند و چنان حق برای آنها روشن است که حاضر هستند دشمنی که حق را فهمیده و آن را قبول نمی‌کند، با او مباهله و نفرین کنند و خود را در معرض نفرین قرار دهند.

وی با بیان اینکه امیر مومنان(ع) در این بخش جان پیامبر اکرم(ص) نامیده شده است، گفت: پیامبر علی(ع) را به عنوان جان خود در مباهله آورد و در مراحل دیگر زنان و پسران را همراه کرد.

شیخ بهایی خاطرنشان کرد: مباهله نشان داد که در برابر باطل نباید کوتاه آمد و باطل را باید با تمام توان با باطل مقابله کرد.

وی تاکید کرد: باید قدر این مناسبت‌ها را بدانیم، اگرچه در این روزها دل‌هایمان سرشار از غم و اندوه به خاطر حادثه تلخ منا است، ولی باید دشمنان را به ذلت بکشیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchzvnx.23nxzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما