چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 20961
آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد

ضرورت ایجاد وحدت و دوستی در سال جدید

قم نيوز : قم نيوز‌:آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت ایجاد وحدت و دوستی در سال جدید گفت: زمانی که نخست وزیر ترکیه درباره مسائلی که آگاهی ندارد سخن می‌گوید نشان رفتار بی‌شرمانه و نادرست این افراد است وباید آنان را نسبت به سخنان اشتباه خود آگاه کرد.
ضرورت ایجاد وحدت و دوستی در سال جدید
به گزارش قم نيوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه خارج از فقه خود که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: از افشا‌گری و ریاست طلبی باید پرهیز کرد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: اسرار مردم را باید حفظ کردو نباید شایعاتی را برای مردم بیان کرد و در زمان پیغمبر (ص) درباره زن ایشان شایعاتی را ساختند که خداوند آیاتی را درباره این موضوع مطرح کرد و این در حالی است که رسانه‌ها نباید مسائلی را که شایعات هستند را مطرح کنند زیرا که این رفتار رسانه‌ها سبب گمراهی مردم می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید در مسیر اسلام گام برداشت عنوان کرد: در مقابل افراد که پرخطر هستند نباید این مسائل را مطرح کرد و در این مواقع باید تقیه را در پیش گرفت و قرآن کریم در این باره بسیار تاکید کرده است و تمامی جهان دارای رفتارهای تقیه‌ای هستند و این تنها مربوط به اسلام و مسلمانان نمی‌شود.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطر نشان کرد: دنیا و اسلام مظاهر تقیه هستند و تمامی سربازهای که لباس‌های مختلفی را بر تن می‌کنند این نوعی تقیه است که سعی در پنهان کردن خود از دید دشمن دارند و سعی دارند دشمن آن‌ها را نبینند و یا نامه‌های که محرمانه و سری هم به نوعی تقیه است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اظهارات اخیر نخست وزیر ترکیه عنوان کرد: نخست وزیر ترکیه ادعا کرده است مسلمانان دروغ می‌گویند این درحالی است که تمامی رفتارهای آنان به نوعی تقیه است و این افراد بدون اطلاعات کافی درباره اسلام از عقاید و قوانین اسلام اظهار نظر می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: زمانی که مقام اول یک کشور درباره مسائلی که از آن آگاهی ندارد سخن می‌گوید نشان دهنده رفتار بی‌شرمانه و نادرست این افراد است و از همین رو باید آنان را نسبت به سخنان اشتباه خود آگاه کرد.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به ریاست طلبی برخی از افراد اظهار کرد: عشق به ریاست و مقام سبب گمراهی می‌شود و تمامی افرادی که دارای مقام و ریاستی هستند باید مقام را امانتی بدانند که خداوند در اختیارشان گذاشته و در این راه باید سعی در خدمت رسانی به مردم داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: این مقام‌ها و جایگاه‌ها زود گذر هستند و نباید افراد از جایگاه و مقام خود بت بسازنند زیرا که روزی این جایگاه از میان می‌رود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ایام فاطمیه عنوان کرد: در ایام فاطمیه باید مردم احترام این روز را نگه دارند و سعی کنند با حفظ شاد بودن در ایام نوروز حفظ ایام فاطمیه را نگه دارند و سعی در حفظ دوری از گناه داشته باشند و در این راه از اوامر خرافی پرهیز کنند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: خانه تکانی، کمک به مستمندان هیچگونه منافاتی با اسلام ندارد و امیدواریم سال جدید سال خوبی و پر از شادی برای مردم جهان و ایران باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به رفتار‌های اخیر حکومت‌های عربی عنوان کرد: امیدواریم سال جدید سال وحدت، دوستی و کمک به نیازمندان جامعه برای حکومت‌های اسلامی باشد و در این راه باید مردم باید در برابر دشمنان با یکدیگر وحدت داشته باشند.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطر نشان کرد: برخی از رسانه‌های اصلاح طلب کشور را تنها تهران و قسمت بالای شهر می‌دانند و سعی در راضی نگه داشتن ساکنان این منطقه دارند که این امر اشتباه است زیرا که کشور شامل تمامی استان‌ها و افراد نیازمند جامعه می‌شود که باید اینگونه رسانه از آب گل آلود ماهی نگیرند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید با اخلاق نکو صورت بگیرد و در این راه طلاب باید الگوی افراد دیگر جامعه باشند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در سال جدید مردم باید به کمک دولت بیایند و مشکلات جامعه را حل کنند زیرا که مشکلات جامعه را تنها دولت نمی‌تواند حل کند و باید مردم در مسیر حل مشکلات به دولت کمک کنند و با توجه به مشکلات اقتصادی زیاد در جامعه باید مردم برای جلوگیری از فشار بر قشر محروم با دولت همدل و متحد باشند؛ در مسئله اقتصاد مقاومتی همه وظایف بر عهده دولت نیست بلکه مردم هم باید تشریفات را کمتر کرده و زندگی‌ها را ساده‌تر کنند و در عین حال دولت هم بتواند بیشتر به اقشار محروم جامعه کمک کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchzwni.23nv-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما