چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 21951

تحقق فرهنگ دینی در آموزش و پرورش نیازمند مدیریت جهادی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پروش قم گفت: تحقق فرهنگ دینی در آموزش و پرورش نیازمند مدیریت جهادی است زیرا بدون مدیریت جهادی نمی توان شرایط فعلی را پشت سر گذاشت و مثل گذشته فرهنگ در بین دانش آموزان اهمیت داده نمی شود.
تحقق فرهنگ دینی در آموزش و پرورش نیازمند مدیریت جهادی است
به گزارش قم نیوز، مدیرکل آموزش و پروش استان قم که در دیدار با تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) سخن می‌گفت، اظهار کرد: استان قم باید به عنوان یک الگو در سطح کشور و جهان اسلام مطرح شود.

علی دژاگام افزود: در شروع سال تحصیلی، بحث اسکان زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها مطرح بود که با ۳۰ درصد افزایش که ۵۱۱ نفر در آموزش و پرورش اسکان داده شدند و مدت اقامت در قم به سه روز افزایش یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: برنامه‌های سال جدید در عرصه تربیتی در استان در این راستاست که در ترویج دین با سه شعار برنامه‌ریزی کنیم که عبارت است از اولین نماز در مدرسه، قرآن در مدرسه و احترام به والدین که این برنامه‌ها در تمامی مقاطع سنی اجرا خواههد شد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است که دانش‌آموزان در این عرصه آگاهی‌هایی به دست آوردند و شعار ما این است که عزت دنیا و آخرت در احترام به والدین است زیرا اگر این مسئله به درستی به دانش‌آموزان منتقل شود، بسیاری از مشکلات و معضلات اخلاقی برطرف می‌شود.

دژاگام افزود: برنامه‌های آموزشی در استان قم با رویکرد فرایند ‌محور دنبال می‌شوند و تاکید ما این است که نباید دانش‌آموز شب امتحانی تربیت شود بلکه به صورت منظم و برنامه‌ریزی شده مطالعات درسی و غیر درسی مفید در میان دانش‌آموزان وجود داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: استان قم با توجه به وجود حوزه‌های علمیه، ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و بر این اساس، آموزش و پرورش استان قم باید به عنوان یک الگو در سطح کشور و حتی جهان اسلام ظاهر شود.

انتهای پیام /126
https://qomnews.ir/vdchzwni.23nzmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما