سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : 31301
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم خبر داد

فعالیت ۲۰۰ مکان اقامتی بدون مجوز در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم از وجود بیش از ۲۰۰ محل اقامتی بدون مجوز در استان قم خبر داد.
فعالیت ۲۰۰ مکان اقامتی بدون مجوز در استان قم
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائران استان قم که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد با اشاره وجود بیش از ۱۱۰ هتل، مهمان پذیر و اماکن اقامتی در استان، اظهار داشت: در حال حاضر در حدود ۹ هزار تخت رسمی در استان وجود دارد.

وی افزود: مهمترین مشکل استان در حوزه اسکان وجود بیش از ۲۰۰ محل اقامتی بدون مجوز است که حدود ۵۰ درصد از زائران خارجی به وسیله دلالان در این اماکن اسکان پیدا می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه حدود چهار تا هشت هزار زائر عرب پس از ماه مبارک رمضان به قم سفر می‌کنند، گفت: یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار زائر عرب امسال وارد استان قم شده‌اند.

رضایی تصریح کرد: با برگزاری جلسات مختلف برای خدمت رسانی به زائران با هماهنگی استانداری در پایانه قم کمیته‌ای مستقر شده است که متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی شایسته به زائران با این کمیته همکاری لازم را ندارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم، گفت: توزیع ۵۰ هزار بروشور فرهنگی، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و فعالیت سه مرکز آموزش صنایع دستی در دستجرد، کهک و قم از جمله این فعالیت‌ها است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchzxnx.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما