يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 22121
منبع : خبرگزاری حوزه
رئیس جامعة المصطفی(ص)

سرویس های اطلاعاتی حوزه را رصد می کنند

قم نيوز : قم نیوز: حوزه علمیه قم روند بسیار اعجاب آوری داشته و امروز به مرکز اصلی نشر علم و معارف اسلام اصیل در جهان اسلام مبدل شده است و سرویس های اطلاعاتی تمام حرکات آن را رصد می کنند.
سرویس های اطلاعاتی حوزه را رصد می کنند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، شب گذشته در گردهمایی طلاب اردکانی حوزه علمیه قم با اشاره به موقعیت حساس حوزه های علمیه در جهان معاصر، گفت: حوزه علمیه امروز عنصری فعال و بسیار حساس و کارآمد است و سرویس های متعدد اطلاعاتی تمام حرکات آن را رصد می کنند.

وی افزود: این سرویس ها به دنبال آن هستند که در یابند حوزه چه کرده که در فاصله پنجاه سال ازتاسیس خود، شخصیت بزرگی چون امام راحل را در خود پروراند که دنیای معاصر را دگرگون کرد و تحولی عمیق در عرصه جهانی پدید آورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برنامه های امروز حوزه و فعالیت های حوزویان و تلاش در جهت یافتن راه های دور کردن حوزه از اهداف اصلی، از دیگر تلاش هایی است که دشمنان حوزه به دنبال آن هستند.

نقش بی بدیل جهانی حوزه

رییس جامعة المصطفی(ص) با اشاره به این که حوزه علمیه امروز نقشی بی بدیل و از یک ایده جهانی برخوردار است، افزود: انقلاب اسلامی با کمک حوزه، معادلات دنیای امروز را تغییر داد.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه قم روند بسیار اعجاب آوری داشته و امروز به مرکز اصلی نشر علم و معارف اسلام اصیل در جهان اسلام مبدل شده است، ولی این حوزه در عرصه های مختلف با رقبای بسیاری دست و پنجه نرم می کند.

رقبای حوزه

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به این که اولین و بزرگترین رقیب فکری و فرهنگی حوزه در فضای ادیان، مسیحیت با بیش از دو میلیارد پیرو است که با گسترش در آفریقا و آمریکای لاتین در عصر معاصر پیشروی های بسیاری داشته و این پیشروی ها امروز در اقصی نقاط دنیا ادامه دارد، اضافه کرد: مسیحیت امروز تلاش بسیاری برای نفوذ در ایران دارد و با ترجمه انجیل به ۲ هزار زبان، صدها دانشگاه مسیحی، هزاران دانشجو و ۲ میلیون مبلغ در این عرصه گام بر می دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: خارج از فضای ادیان ابراهیمی نیز ادیانی از جمله بوداییسم در جنوب شرقی آسیا، کنفوسیوس و هندویسم هرکدام چند میلیارد از جمعیت جهان را در خود جای داده و رقیب اسلام در فضای ادیان غیر ابراهیمی هستند؛ اما نکته اساسی آن است که وضعیت جهان اسلام در عصر امروز بسیار حساس و استراتژیک بوده و باید با همفکری همه فعالان در این عرصه جایگاه حوزه و نظام معرفتی اسلام تقویت شود.

پدیده منحوس تکفیری گری

وی، آسیب بسیار بزرگ درون دینی امروز دنیای اسلام را پدیده منحوس تکفیری گری خواند و گفت: باید با ترویج اسلام و فرهنگ ناب اسلامی از قم به سراسر جهان، منزوی کردن تکفیری ها و جلب گرایش های همگانی، این آفت را از بین ببریم؛ امروز این اقلیت تندرو به دنبال تابع کردن اکثریت معتدل اهل سنت به سوی خود است.

جایگاه حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد حضرت زهرا(س) ایشان را مخلوقی بی همتا توصیف کرد و افزود: در زمانی که مدتی جریان وحی به سوی پیامبر(ص) قطع شدف ایشان بسیار غمگین بودند؛ ولی خداوند در سوره ضحی که در همین ایام نازل شدف به حضرت وعده دادند که این قطع وحی به خاطر خشم خدا نیست، بلکه در آینده برکتی به تو عطا خواهد شد که تو را راضی و خشنود خواهد ساخت.

رئیس جامعة المصطفی(ص) با اشاره به نزول سوره کوثر، ابراز داشت: حضرت زهرا(س) برکت خاص و تام بود؛ زیرا هم فرزندان و هم نوادگان ایشان تا امام زمان(ع) هر کدام برای یک دنیا کافی بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: حضرت زهرا(س) محدثه بودند؛ زیرا پس از رحلت پیامبر(ص) جبرییل امین به حضور حضرت شرفیاب شده و وقایع جهان را در آینده تشریح کردند و همه این مطالب در قالب مصحف فاطمی از امامی به امام دیگر منتقل شد.

مدیریت استثنایی دوران پس از رحلت پیامبر(ص)

وی، یکی از بخش های بسیار مهم زندگانی حضرت زهرا(س) مدیریت استثنایی دوران پس از رحلت پیامبر(ص) دانسته و افزود: در آن زمان یک اقلیت کوچک توانستند فضا را به شکلی ایجاد کنند که اکثریت جامعه را به سوی خود بکشانند و سپس این اکثریت را در حیطه عملکرد و روش خود اسیر و گرفتار کردند، در این فضا فاطمه زهرا(س)کاری کردند که از عهده هیچ زنی در طول تاریخ بر نمی آمد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به این که ارکان ولایی حضرت زهرا(س) در آن زمان بیش از هر زمان دیگری آشکار شد، گفت: شاید حضرت در عرصه رقابت سیاسی نتوانستند ورق را برگردانند، ولی از نظر تئوری و تاریخی کاری کردند که تا ابد مقیاس و میزان رشد اجتماعی و ولایت بر همگان مشخص شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchzzni.23niidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما