دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 50111
منبع : خبرگزاری فارس

حضور 5 تیم ایرانی و 11 کشور خارجی در کشتی جام یادگار امام (ره) قم

قم نيوز : قم نیوز: رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) با حضور کشتی‌گیران ایرانی در ترکیب پنج تیم آماده و فرنگی‌کاران 11 کشور خارجی در قم برگزار می‌شود.
حضور 5 تیم ایرانی و 11 کشور خارجی در کشتی جام یادگار امام (ره) قم
به گزارش قم نیوز، رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی 2017 نوجوانان جام یادگار امام (ره) روز جمعه هفته جاری نهم تیرماه به میزبانی استان قم و در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم با حضور کشتی‌گیرانی از کشورمان و بیش از 10 کشور خارجی برگزار می‌شود.

ترکیب چهار تیم ایرانی شرکت کننده در پیکارهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام از سوی فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم‌ ملی در حالی مشخص شد که قم نیز به واسطه میزبانی یک تیم مجزا دارد و بدین‌ترتیب نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات پنج تیم هستند.

 

* حضور کشتی‌گیران 4 استان در تیم (الف) ‌ایران

به همین منظور فدراسیون کشتی اسامی نهایی نفرات واجد شرایط در قالب تیم‌های ایرانی حاضر در این مسابقات را معرفی کرد و بر این اساس در ترکیب تیم ملی (الف) کشتی فرنگی نوجوانان ایران در وزن 42 کیلوگرم سجاد عباس‌پور از مازندران، 46 کیلوگرم ایمان محمدی از خوزستان، 50 کیلوگرم امیرحسین خوانساری از خوزستان، 54 کیلوگرم امید آرامی از سیستان و بلوچستان و در وزن 58 کیلوگرم عباس چنانی از سیستان و بلوچستان عضویت دارند.

همچنین در وزن 63 کیلوگرم محمد ناقوسی از خوزستان، 69 کیلوگرم علیرضا مرادی از خوزستان، 76 کیلوگرم علی ناصرپور از لرستان، 85 کیلوگرم حامد عبدولی از خوزستان و در وزن 100 کیلوگرم وحید دادخواه از تیم هیأت‌ کشتی استان خوزستان عضو تیم (الف) کشتی فرنگی نوجوانان ایران هستند، ضمن اینکه در وزن 69 کیلوگرم  امید زالی از تهران به عنوان نفر ذخیره در این تیم حضور دارد.

 

* رقابت فرنگی‌کاران 5 استان در ترکیب تیم (ب) ایران

نفرات عضو تیم در ترکیب تیم ملی (ب) کشتی فرنگی نوجوانان ایران در وزن 42 کیلوگرم امیرحسین چراغیان از مازندران، 46 کیلوگرم عماد حقیقی از مازندران، 50 کیلوگرم محمدحسین محمودی از تهران، 54 کیلوگرم محمد کرمی از لرستان و در وزن 58 کیلوگرم رضا عالی‌نژاد از خوزستان هستند.

همچنین در وزن 63 کیلوگرم مهرداد مومن‌زاده از خوزستان، 69 کیلوگرم عبدالله اربابی از اردبیل، 76 کیلوگرم علیرضا فتاحی از خوزستان، 85 کیلوگرم محمدحسین جبرئیلی از مازندران و در وزن 100 کیلوگرم میلاد عبدولی از تیم هیأت‌ کشتی استان خوزستان دیگر نفرات تیم (ب) کشتی فرنگی نوجوانان ایران به شمار می‌روند، ضمن اینکه در وزن 46 کیلوگرم علی قلاوند از لرستان و در وزن 76 از مازندران محمدمهدی خوشبخت از هیأت‌ کشتی استان خوزستان ذخیره‌های این تیم محسوب می‌شوند.

 

* پیکار کشتی‌گیران 6 استان در ترکیب تیم (ج) ایران

برای تیم ملی (ج) کشتی فرنگی نوجوانان ایران نیز در وزن 42 کیلوگرم علی محمدی از خوزستان، 46 کیلوگرم امیر عبدی از قم، 50 کیلوگرم امیر علیایی از اردبیل، 54 کیلوگرم پوریا مرادی از تهران و در وزن 58 کیلوگرم آرمین جاویدفر از کرمانشاه به روی تشک خواهند رفت.

همچنین در وزن 63 کیلوگرم امیررضا عابدی از تهران، در وزن 69 کیلوگرم محمدمهدی هداوند از تهران، 76 کیلوگرم امیرحسین خواجه‌وند از تهران، 85 کیلوگرم سینا عبدولی از لرستان و در وزن 100 کیلوگرم رضا طالبی از تیم هیأت‌ کشتی استان اردبیل سایر اعضای تیم (ج) کشتی فرنگی نوجوانان ایران خواهند بود و البته سالار مشروطی از اردبیل تنها ذخیره این تیم محسوب می‌شود.

 

* حضور کشتی‌گیران 9 استان در ترکیب تیم توسعه ایران

در حالی که پنج تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌ها شامل تیم منتخب هیأت‌ کشتی قم و چهار تیم به نمایندگی از فدراسیون کشتی کشورمان هستند، در ترکیب چهارمین تیم معرفی شده از سوی فدراسیون با نام تیم توسعه، در وزن 42 کیلوگرم فردین کهرازه از سیستان و بلوچستان و در وزن 46 کیلوگرم علی‌ فرحناک فریمانی از خراسان‌رضوی عضویت دارند.

این در حالی است که در وزن 50 کیلوگرم علیرضا دادوند از کهکیلویه و بویراحمد، در وزن 54 کیلوگرم شاهین بداغی از هرمزگان، در وزن 58 کیلوگرم عرشیا سیرتی از گیلان، در وزن 63 کیلوگرم فرهاد رکاب از سیستان و بلوچستان در این دوره از مسابقات به میدان خواهند رفت.

در وزن 69 کیلوگرم تیم توسعه نیز علی زنگ‌باساری از آذربایجان شرقی، در وزن 76 کیلوگرم حسین کرمی از ایلام، در وزن 85 کیلوگرم مجید آروند از خراسان‌جنوبی و در وزن 100 کیلوگرم امیرحسین قره‌آباغی از تیم هیأت‌ کشتی استان آذربایجان غربی سایر اعضای تیم توسعه به شمار می‌روند، ضمن اینکه سیدمحمد افتخاری از البرز در وزن 76 کیلوگرم تنها ذخیره این تیم خواهد بود.

 

* وزیری: 11 مربی تیم‌های منتخب ایران را هدایت می‌کنند

رئیس هیأت‌ کشتی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اعضای هر چهار تیم کشتی فرنگی ایران در پیکارهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) قم با سرمربیگری علیرضا لرستانی و مربیگری مهدی محمدی، میرحسین قیطاسی، روح‌الله دل‌انگیز به میدان می‌روند.

وی با بیان اینکه مجموعا 11 مربی در کادر فنی چهار تیم منتخب ایران حضور دارند، اضافه کرد: مربیانی از خوزستان، لرستان، مازندران، سیستان و بلوچستان، اردبیل، خراسان‌رضوی و تهران دیگر اعضای کادر فنی هستند، ضمن اینکه سیدموسی طباطبایی سرپرست این چهار تیم خواهد بود.

محسن وزیری با اشاره به حضور یک تیم کامل از قم، بیان کرد: قم به دلیل پذیرایی از تیم‌ها و کشتی‌گیران شرکت کننده در این دوره از مسابقات، امکان حضور یک تیم کامل در جام یادگار امام (ره) را دارد و کشتی‌گیران عضو تیم هیأت‌ قم جمعی از نفرات با استعداد و نخبه این رشته هستند که در 10 وزن با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

 

* علیزاده‌پورنیا: قم با 10 کشتی‌گیر آماده در جام یادگار امام (ره) حضور دارد

مربی تیم کشتی فرنگی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راجع به ترکیب این تیم گفت: برای تیم منتخب هیأت‌ کشتی قم در این رقابت‌ها در وزن 42 کیلوگرم رضا صفا، در وزن 46 کیلوگرم امیر عبدی، در وزن 50 کیلوگرم محمد جان‌قلی و در وزن 54 کیلوگرم حمید سعادتی به روی تشک می‌روند.

مهدی علیزاده‌پورنیا افزود: در وزن 58 کیلوگرم محمد جبالی، در وزن 63 کیلوگرم محمدمهدی مشهدی، در وزن 69 کیلوگرم مصطفی هاشمی‌نژاد، در وزن 74 کیلوگرم میلاد فردوسی، در وزن 85 کیلوگرم امیر رضایی و در وزن 100 کیلوگرم حمیدرضا جعفریانی دیگر نفرات تیم قم هستند.

وی عنوان کرد: سرمربیگری تیم منتخب هیأت‌ کشتی استان قم در این دوره از رقابت‌های جام یادگار امام (ره) بر عهده مربی شاخص کشتی استان قم، قهرمان سابق این رشته و مربی تیم ملی جوانان ایران یعنی روح‌الله میکائیلی است که در سال قبل یکی از سه مربی برتر ایران بود، ضمن اینکه محمد چهرقانی در وزن 58 کیلوگرم و صادق عبداللهی در وزن 74 کیلوگرم ذخیره‌های این دو وزن در تیم قم محسوب می‌شوند.

 

* رضایی: کشتی‌گیران ایرانی با فرنگی‌کاران 11 کشور خارجی رقابت می‌کنند

نایب‌رئیس هیأت‌ کشتی استان قم در بخش پایانی این گزارش در گفت‌گو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: سومین دوره پیکارهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) ویژه رده سنی نوجوانان در حالی از جمعه این هفته به میزبانی شهر مقدس قم برگزار می‌شود که نفرات حاضر در این دوره باید روز چهارشنبه هفتم تیرماه خود را در هتل شاهد واقع در کمربندی قم (اتوبان امام علی (ع)) به سرپرست تیم ملی معرفی کنند.

احمدی رضایی خاطرنشان کرد: این جام یکی از تورنمنت‌های بین‌المللی شاخص در تقویم فدراسیون جهانی محسوب می‌شود برای حضور در آن تا کنون 11 کشور خارجی اعلام آمادگی کرده‌اند و از روز سه‌شنبه هفته جاری وارد قم می‌شوند و خانه کشتی قم، سالن سلطان‌نژاد مجموعه ورزشی تختی قم و سالن شهید حیدریان قم برای تمرین تیم‌ها در نظر گرفته شده است.

وی در پایان یاد آور شد: کشتی‌گیران شرکت کننده در رقابت‌‌های سومین دوره کشتی فرنگی جام بین‌المللی یادگار امام (ره) برای کسب عناوین برتر 10 وزن شامل اوزان 42، 46، 50، 54، 58، 63، 69، 74، 85 و 100 کیلوگرم با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.


انتهای پیام
https://qomnews.ir/vdchzznm.23nvzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما