يکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : 2492
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛

شیعه بازیگر مهم در عرصه سیاست جهان است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم گفت: موضوعی که برای اندیشمندان و متفکران جهان اسلام و غربی مهم است، رابطه بین علوم انسانی با معارف اسلامی است که در این زمینه باید فعالیت بکنیم.
شیعه بازیگر مهم در عرصه سیاست جهان است
به گزارش قم نیوز، حمید مکارم در حاشیه بازدید از موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) افزود: نوآوری‌هایی که در این چند دهه اخیر حوزه علمیه در زمینه‌های اقتصاد، مدیریت، روانشناسی و دیپلماسی اسلامی داشته است که برای متفکران غیر ایرانی جالب و جذاب است و باید آنها را به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه کرد و در اختیار محافل علمی جهان قرار داد.

وی اظهار داشت: شیعه در سال‌های اخیر به‌عنوان یک بازیگر مهم سیاسی در جهان مطرح شده است و بعد از سرنگونی صدام در عراق و قدرت گرفتن حزب الله در لبنان توجهات زیادتری به شیعیان می‌شود، از این رو علاقه‌مندی برای شناخت فرهنگ شیعی از جمله فرهنگ مهدویت در نقاط گوناگون جهان بیش از گذشته شده است.

مکارم اعتدال، میانه روی، عقلانیت و خردورزی را از ویژگی‌های شیعه برشمرد و گفت: باید این ویژگی‌ها در جهان ترویج و معرفی بشوند.

وی در این دیدار با پژوهشگران این موسسه گفت‌وگو کرد و از بخش‌های مختلف این موسسه همچون خبرگزاری آینده روشن، دبیرخانه همایش بین المللی دکترین مهدویت، کتابخانه، انتشارات موسسه آینده روشن و دفتر نشریات مشرق موعود، پژوهش‌های مهدوی، ساعت صفر، انتظار نوجوان، ملیکا، ماهک، الموعود و The Bright Futuer بازدید کرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.3arct1a5rbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما