يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : 4337
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

کلید سد 15 خرداد به کشاورزان داده شود

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: با توجه به انتقال آب از سرشاخه‌های دز به استان قم برای تامین آب شرب، کلید سد 15 خرداد باید به دست کشاورزان داده شود.
کلید سد 15 خرداد به کشاورزان داده شود
به گزارش قم نیوز، رضا سیار در جمع مردم دهستان نیزار اظهار داشت: انتقال آب از سرشاخه‌های دز با اراده‌ای که دولت دارد تا تابستان آینده به صورت کامل به بهره برداری می‌رسد و مشکل آب شرب استان قم حل خواهد شد و با رفع این مشکل آب سد ۱۵ خرداد که حقآبه تاریخی کشاورزان بوده است، باید به صاحبانش برگردد.

وی خاطر نشان کرد: باید کشاورزان با انسجامی که با هم دارند اجازه ندهند آب سد ۱۵ خرداد به غیر از کشاورزان داده شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطر نشان کرد: انتظار ما از کشاورزان منطقه این است که با انتخاب افراد معتمد و صالح برای تقسیم آب اجازه سوء استفاده را به افراد فرصت طلب ندهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه وضعیت کشاورزی استان در اوایل انقلاب و حال حاضر بیان داشت: کل تولید شیر استان در اوایل انقلاب حدود ۲۱ هزار تن بوده که در حال حاضر به بیش از ۲۲۰ هزار تن رسیده است.

سیار گفت: کل تولید تخم مرغ استان در اول انقلاب حدود چهار هزار تن بوده که امروز این میزان بالغ بر ۶۶ هزار تن است و تولید گوشت قرمز در اوایل انقلاب کمتر از شش هزار تن بوده که امروز این رقم به بیش از ۳۳ هزار تن رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: تولید مرغ در اوایل انقلاب بین چهار تا پنج هزار تن بوده که امروز این میزان تقریبا به بیش از ۵۵ هزار تن تولید رسیده است.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به کشاورزان منطقه گفت: کشاورزانی که توانسته‌اند طی سال زراعی گذشته درخت خود را حفظ کنند، تا چند روز آینده کمک‌های بلاعوضی که به آنها قول داده بودیم را پرداخت می‌کنیم.

سیار با اشاره به اینکه در زمینه استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری تا ۸۵ درصد هزینه را دولت به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند، بیان داشت: کشاورزان از یک باغچه پنج هزار متر به بالا می‌توانند از این کمک‌های بلاعوض استفاده کرده و سیستم‌های نوین آبیاری را در ملک خود اجرا کنند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.pa5ct1apybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما