سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : 8234
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خبرداد:

اجرای پروژه‌های آبخیزداری در بالادست منطقه پردیسان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به وقوع سیل در سال‌های 86 و 88 در منطقه پردیسان از اجرای پروژه‌های آبخیزداری در بالادست این منطقه خبر داد و گفت: با اتمام این پروژه‌ها 90 درصد سیل پردیسان مهار می‌شود.
اجرای پروژه‌های آبخیزداری در بالادست منطقه پردیسان
به گزارش قم نیوز، احمد عفتان در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی سد کهندان که در این روستا با حضور مسوولان استانی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ۴۵ سازه آبخیزداری در استان آغاز شده است اظهار کرد: ۳۳ پروژه در بخش خلجستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان و ۱۳ پروژه دیگر در منطقه بالادست شهرک پردیسان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مذکور از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بود تصریح کرد: منابع اعتباری این پروژه‌ها در فروردین ماه سال جاری تخصیص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با تاکید بر اینکه برای رفع مشکل آب آشامیدنی روستای کهندان چاه حفر خواهد شد خاطر نشان کرد: ایجاد سد در روستای کهندان موجب کنترل سیلاب شده و جلوی فرسیاش خاک را می‌گیرد.

عفتان دیگر مزایای ایجاد سد در این روستا را ذخیره‌سازی آب دانست و تصریح کرد: ۱۲ پروژه در گذشته در روستا کهندان اجرا شده که این پروژه‌ها رونق و آبادانی این روستا را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد سد در روستای کهندان از تخریب مناطق مسکونی و کشاورزی در هنگام سیل جلوگیری می‌کند تصریح کرد: با احداث این سد آب کشاورزی و پوشش گیاهی تقویت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطر نشان کرد: ۴۵ پروژه حوزه آبخیزداری تا قبل از آغاز بارندگی‌ها در استان به اتمام خواهد رسید.

عفتان ضمن اشاره به وقوع سیل در سال‌های ۸۶ و ۸۸ در استان افزود: در این سیل‌ها خسارت فراوانی به شهرک پردیسان وارد شد، به همین دلیل در بخش بالادست حوزه پردیسان، عملیات اجرایی چند پروژه را آغاز کردیم که با اجرایی شدن آنها ۳۵ درصد سیل شهرک پردیسان مهار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم اعتبارات مالی کنترل سیل شهرک پردیسان هر چه سریع‌تر اختصاص یابد اظهار کرد: با تخصیص اعتبارات و اجرای دیگر پروژه‌های طراحی شده ۹۰ درصد سیلاب پردیسان کنترل خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.pavct1ar5bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما