دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : 3068
موسوی اعلام کرد:

رانندگان درون شهری قم بیمه می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تامین اجتماعی استان قم از خدمات بیمه تأمین اجتماعی برای رانندگان درون شهری خبر داد.
رانندگان درون شهری قم بیمه می‌شوند
به گزارش قم نیوز، سیدمجتبی موسوی بیان کرد: در راستای اجرای بیمه تامین اجتماعی رانندگان، آن دسته از رانندگان درون شهری که در تعاونی‌های مربوطه ثبت نام کرده و مجوز لازم جهت اشتغال در حمل و نقل درون شهری را دارا هستند جهت استفاده از خدمات تامین اجتماعی می‌توانند به پایگاه اینترنتی اصناف به آدرس www.asnaf.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

وی افزود: البته رانندگان تاکسی ‌باید جهت ثبت نام فقط به سازمان تاکسیرانی مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم اظهار داشت: این رانندگان از تخفیف ۵۰ درصدی مبلغ حق بیمه برخوردار می‌شوند و این تخفیف توسط دولت و از طریق منابع حاصل از اجرای طرح ملی هدفمند سازی یارانه‌ها به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه منعقده بین سازمان تامین اجتماعی و ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها و مراجع قانونی، اسامی افرادی که ثبت نام کرده‌اند، پس از تایید مراجع قانونی ذیربط هرماهه جهت انجام مراحل بعدی به ادارات کل تامین اجتماعی استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی اضافه کرد: در استان قم تا کنون بیش از ۱۲۵۰۰ هزار نفر راننده حمل و نقل درون و برون شهری از جمله رانندگان تاکسی، تاکسی تلفنی، اتوبوس، مینی بوس، وانت، خاور و سایر وسایط نقلیه از مزایای تامین اجتماعی بهره‌مند هستند و دولت بابت این مقدار ماهانه بیش از ۶۲۰ میلیون تومان از محل منابع هدفمند سازی یارانه‌ها پرداخت می‌کند.

وی تاکید کرد: رانندگان حمل و نقل برون شهری با توجه به نوع بیمه تا زمانیکه کارت هوشمند حمل و نقل آنان اعتبار دارد می‌توانند با پرداخت مبلغ حق بیمه از مزایایی ازجمله حقوق بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگی، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه وسایل کمک پزشکی، خدمات درمانی و سایر خدمات این سازمان به جز پرداخت مقری بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: رانندگان درون شهری که در داخل شهر و با مجوز از مراجع مربوطه مشغول به فعالیت هستند تا زمان اعتبار مجوز مربوطه و اشتغال در رانندگی، با پرداخت ماهیانه حق بیمه، از مزایایی ازجمله خدمات درمانی، حقوق بازنشستگی، بازماندگی، ازکارافتادگی بهره‌مند شوند.

موسوی در پایان اذعان کرد: رانندگانی که در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی مشغول به فعالیت هستند مانند سایر بیمه شدگان آن کارگاه شامل بیمه اجبار ی هستند و کارفرما موظف است لیست حق بیمه آنان را به صورت منظم به شعبه مربوطه ارسال نماید.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.qapct1auvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما