پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 2663
شهردار قم خبر داد:

بازار گل و گياه در قم احداث می شود

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: برای توسعه فضای سبز در شهر قم تلاش‌های زیادی شده اما باید به منظور تشویق شهروندان در نگهداری گل و گیاه،‌ بازار گل و گیاه در قم راه‌اندازی و احداث شود.
بازار گل و گياه در قم احداث می شود
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری اظهار کرد: رشد و توسعه روزافزون شهرها و عوارض زندگی شهرنشینی، توسعه هر چه بیشتر فضای سبز و پارک‌ها را که در بهبود شرایط محیط زیست نقش موثر دارد به‌شدت حائز اهمیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه محدودیت امکانات تفریحی، آلودگی هوا و صدا، فشارهای حاصله از کار روزانه و مشکلات تأمین هزینه زندگی آثار نامطلوبی در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و رفاهی شهرنشینان باقی می‌گذارد بر توسعه سریع فضاهای سبز تاکید و تصریح کرد: ایجاد پارک، باغ و فضای سبز در شهرها تأثیر بسزایی در فعالیت‌های اجتماعی و تأمین اقتصاد سالم کشور و افزایش توان کار و فعالیت‌های مردم داشته و شکل جدید و رضایت‌بخشی بر زندگی شهرنشینان می‌دهد.

شهردار قم افزود: فضای سبز شهر قم با توجه به موقعیت اقلیمی و وضعیت آب و هوا باید تغییر یابد و همخوانی با شرایط آب و هوایی قم داشته باشد.

وی با بیان اینکه همزمان با احداث پروژه‌های عمرانی در شهر،‌ فضای سبز حاشیه پروژه‌ها نیز احداث خواهد شد، تصریح کرد: نوع نهال در قم باید متناسب با منابع آبی باشد و درختی را انتخاب کنیم که با شرایط کم آبی تطبیق کند همچنین استفاده از آبیاری قطره‌ای می‌تواند از هدر رفتن آب جلوگیری کند.

دلبری مشارکت بخش خصوصی را در توسعه و گسترش فضای سبز قم ضروری دانست و افزود: شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه و گسترش فضای سبز شهر قم مهیا است و طرح‌های اقتصادی و جذابی را می‌تواند این بخش در قم اجرا کند.

شهردار قم خاطرنشان کرد: گام‌های موثری در توسعه فضای سبز توسط شهرداری قم آغاز شده و امیدواریم با یک برنامه‌ریزی منظم و منسجم در چند سال آینده‌، فضای سبز شهر قم افزایش چشمگیری یابد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.qarct1aqpbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما