شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : 5462
جلالی عنوان کرد:

هدف کمیته امداد کاهش کمّی فقرا و افزایش کیفی خدمات است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه برگزار شد اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم انجام شده در استان قم توسط کمیته امداد امام خمینی، شناسایی بیش از ۸ هزار نفر برای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است.
هدف کمیته امداد کاهش کمّی فقرا و افزایش کیفی خدمات است
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی افزود: در سال جاری و با حمایت‌های دولتی، زمینه اشتغال بیش از ۴ هزار نفر از این افراد در طرح مشاغل خانگی فراهم شده که این موارد بیشتر مربوط به زنان سرپرست خانوار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به راهبردهای این نهاد برای افزایش خدمات اجتماعی گفت: فعالیت‌های علمی و فرهنگی در ابعاد مختلف، یکی از برنامه‌هایی است که مسوولان کمیته امداد توجه ویژه‌ای به آن دارند.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که فرهنگ عمومی جامعه افزایش یابد بسیاری از مشکلات نیز حل خواهند شد زیرا بخشی از فقر اقتصادی ریشه در فقر فرهنگی دارد.

جلالی در ادامه به ضرورت تغییر بینش انسان‌ها اشاره کرد و گفت: ضروری است که در مسیر هم‌افزایی فعالیت‌ها تلاش شود زیرا آموزش‌های صحیح موجب افزایش دانایی شده و این امر نیز به نوبه خود بالا رفتن توان افراد را در حل مشکلات به دنبال دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم اذعان داشت: بخشی از جامعه هدف این نهاد دچار فقر فرهنگی هستند بنابراین همه مردم باید این مسئله را در نظر داشته باشند که کمک‌های غیرمادی و معنوی نقش اساسی در حمایت از اینگونه افراد خواهد داشت.

وی با اشاره به هدف متعالی کمیته امداد امام خمینی مبنی بر قرار گرفتن افراد در شرایطی که توان کمک به دیگران را داشته باشند گفت: حمایت از سایر همنوعان باید سرلوحه برنامه‌های زندگی تک تک افراد جامعه قرار گیرد و هم‌اکنون نیز شاهد هستیم بسیاری از مددجویان گذشته پس از رسیدن به اهداف خود در صدد کمک به دیگران هستند تا بتوانند حمایت‌های گذشته را جبران کنند.

جلالی هدف دیگر کمیته امداد امام خمینی را افزایش رضایت‌مندی خیرین و مددجویان دانست و تصریح کرد: در این راستا،‌ افزایش بهره‌وری روش‌های خدمت‌رسانی مدنظر تمام مسوولین این نهاد قرار دارد زیرا توسعه علوم موجب تغییر در شیوه‌های خدمت‌رسانی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم افزود: ما به دنبال ترویج فرهنگ احسان و نوع‌دوستی و کاهش فاصله میان اغنیا و فقرا هستیم و از راه‌های گوناگونی چون برگزاری جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها و نیز در فرصت‌هایی چون ماه مبارک رمضان اقدام به این کار می‌کنیم.

وی با تاکید بر حمایت از بستگان نزدیک توسط ثروتمندان خاطر نشان کرد: کمیته امداد به دنبال هم‌افزایی کمک‌های مردمی است تا بتوان با جمع‌ کردن قطره‌های کمک‌های آنان، دریایی از منابع را در اختیار گرفت و به وسیله آن کارهای بزرگی انجام داد.

جلالی با اشاره به تلاش کمیته امداد برای هدایت کمک‌های مردم به سمت اقدامات زیربنایی همچون ساخت مسکن، ایجاد اشتغال و ازدواج جوانان گفت: یکی دیگر از اهداف در نظر گرفته شده،‌ آموزش مهارت‌های زندگی به مددجویان است زیرا ما به دنبال حفظ عزت و کرامت انسان‌ها هستیم چون افراد بشر قبل از کمک‌های مادی نیازمند محبت هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم ادامه داد: کاهش تعداد محرومین جامعه از نظر کمی و افزایش خدمات از بعد کیفی از دیگر اهداف این نهاد است و برای تحقق این امر، اطلاع‌رسانی در مناسبت‌های مختلف صورت می‌گیرد زیرا مردم حق دارند از شیوه هزینه‌کرد کمک‌های خود باخبر شوند.

وی در ادامه افزود: در استان قم بیش از ۲۰ هزار خانواده یعنی حدود چهار درصد جمعیت شهری و روستایی زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که این آمار نسبت به سه سال گذشته ۱.۳ درصد کاهش داشته است.

جلالی با بیان اینکه ۳ هزار یتیم زیر ۱۸ سال قمی توسط ۱۲ هزار حامی مورد حمایت قرار گرفته‌اند گفت: در این زمینه استان قم دارای رتبه نخست کشوری است ضمن اینکه بیش از ۵ هزار دانش‌آموز و ۹۶۰ نفر دانشجو نیز زیر پوشش خدمات این نهاد قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم میزان کمک‌های صورت گرفته توسط مردم قم در جشن نیکوکاری سال گذشته را ۳۲۳ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: مردم قم به طور متوسط ماهانه بیش از یک میلیارد تومان در قالب‌های گوناگون به محرومان کمک می‌کنند.

وی از ساخت بیش از ۴۰۰ مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد خبر داد و اظهار کرد: ۲۶ واحد به بهره‌برداری رسیده و سایر واحدها نیز به تدریج در اختیار مددجویان قرار خواهد گرفت ضمن اینکه طی دو ماه گذشته، کمیته امداد امام خمینی استان قم، آورده مسکن مهر بیش از ۱۲۵ نفر را تامین کرده و تا پایان سال نیز ۱۰۰ مورد دیگر پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است که باتوجه به دیدار هفته گذشته مدیرکل، معاونین و روسای ادارات کمیته امداد با آیت الله حسینی بوشهری، ایشان یکی از خطبه های نمازجمعه این هفته را به موضوع احسان و نیکوکاری در سیره حضرت رسول اختصاص داد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.qawct1a5rbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما