سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 9026

سال تحصیلی موسسه امام رضا(ع) آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور آغاز شد.
سال تحصیلی موسسه امام رضا(ع) آغاز شد
به گزارش قم نیوز، حسین اسحاقی معاون پژوهشی تحصیلی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در این مراسم که دوشنبه شب برگزار شد به ارائه گزارشی از برنامه‌های این معاونت پرداخت و اظهار داشت: فعالیت‌های معاونت پژوهشی در راستای مهارت افزایی، تحقق شعار پژوهش محوری در عرصه آموزش، تاسیس و غنی سازی کتابخانه، برنامه‌ریزی تدوین متون آموزشی و کمک آموزشی، برپایی بهینه هفته پژوهش و انجام طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای و کاربردی است.

در ادامه حجت الاسلام حسین رحیمیان رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در جایگاه حاضر شد و این موسسه را دانشگاه جامع توصیف و تصریح کرد: این مرکز تنها یک رشته تخصصی را ارائه می‌داد و با تبدیل شدن این مرکز به موسسه اکنون ۱۰ رشته در سطح‌های سه و چهار در این موسسه دایر است و درصدد اضافه کردن چند رشته دیگر هستیم که مقدمات این کار انجام شده و در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه تعداد طلاب ورودی سال تحصیلی جدید ۱۳۰ نفر است، عنوان کرد: ۴۰۳ طلبه در این موسسه مشغول کسب علم و فضیلت هستند.

در ادامه این مراسم آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سخنانی با اشاره به گزارش مدیر این موسسه عنوان کرد: این مرکز آموزشی اقدامات بسیار ارزشمندی داشته و رشته‌های متعدد شکل گرفته مایه امیدواری و خوشحالی است.

این مسوول با تاکید بر اینکه حوزه علمیه امروز با گذشته تفاوت فراوان دارد، متذکر شد: حوزه علمیه اگر چه از نظر کمی تعداد رشته‌ها و گستردگی علوم متداول گسترش پیدا کرده، اما باید به همان تناسب ویژگی‌های گذشته حوزویان را نیز در کنار گسترش کمی حفظ کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه طلاب باید قدر فرصت و شرایط فعلی را بدانند، اذعان داشت: به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری امروز در یک فضای آرام هستیم و می‌توان به تحقیق و پژوهش و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) پرداخت.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.ra3ct1auqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما