شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : 9125
حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی:

مساعدت خیرین به حوزه‌های علمیه خواهران ۱۰ برابر کمک‌های دولتی بوده است

قم نيوز : قم نیوز: دیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در احداث مدارس علمیه خواهران مساعدت خیرین ۱۰ برابر کمک‌های دولتی بوده است.
حجت الالسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران.
حجت الالسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران.
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی در مراسم افتتاح موسسه آموزش عالی حوزوی و مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: در حوزه‌های علمیه خواهران اکثر مسئولیت بر عهده موسس و هیئت امنا نهاده شده است به همین دلیل گرچه مقام معظم رهبری وظیفه دولت را کمک کردن به حوزه‌های علمیه دانسته‌اند، اما کمک رسانی در گرفتاری‌ها بر عهده خیرین، مردم و هیئت امنا است.

وی با اشاره به دیدارهایی که با مراجع معظم تقلید صورت گرفته است، یادآور شد: در این دیدارها اکثر قریب به اتفاق مراجع نسبت به تاسیس و گسترش حوزه‌های علمیه خواهران تاکید داشتند و برخی می‌گفتند اگر تاکنون حوزه‌های علمیه خواهران را ضروری می‌دانستند اکنون آن را از اوجب واجبات می‌دانند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور سربازی امام زمان (عج) را افتخار طلاب دانست و افزود: نباید تصور کنیم تمام کسانی که ادیان و مذاهب دیگر را ترویج می‌کنند با استفاده از دلارهای نفتی این کار را انجام می‌دهند، بلکه آنها از ابتدا با این انگیزه تربیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌های ما برای اثرگذاری بر دیگران است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که این انگیزه‌ها حفظ شود.

جمشیدی از حکومت جمهوری اسلامی به عنوان تمکنی برای هدایت مردم یاد کرد و گفت: این نظام در هدف با انبیا مشترک است، حوزه علمیه نیز در هدف با انبیا مشترک است و باید انگیزه در طلاب حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه انبیا نشان دادند که می‌توان غصه‌دار بود و در عین حال پا را از حد فراتر ننهاد، گفت: ما در حوزه‌های علمیه نیز باید این گونه باشیم که طلابی را تربیت کنیم تا در خانه، دانشگاه و جامعه بدون پا گذاشتن به محرمات در کنار دیگران زندگی کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه باید نیت‌ها را در حوزه‌های علمیه اصلاح کنیم، اضافه کرد: در اوایل طلبگی بیشتر به این موضوع توجه داریم اما اکنون نیاز به اصلاح انگیزه‌ها داریم.

وی گفت: در حوزه‌های علمیه علم را نه برای علم، نه برای فخر، نه برای مجادله و نه برای مباحثه فرامی‌گیرند بلکه علم را تنها برای خدا و نشر فرهنگ الهی فرامی‌گیرند.

جمشیدی با اشاره به جامعه مخاطب بانوان طلبه یادآور شد: طلاب در عرصه پاسخ به شبهات، تعلیم و تربیت و اصلاح خانواده‌ها با حفظ شئونات نقش بی‌بدیلی دارند.

وی جامعه اول مخاطب بانوان طلبه را خانواده دانست و ادامه داد: فراتر از خانواده هر اندازه که شرایط فراهم شود، بانوان طلبه می‌توانند نقش ایفا کنند و به انجام وظیفه بپردازند.

انتهای پیام /115/
https://qomnews.ir/vdci.ra3ct1azwbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما