دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 8928

260 نقطه آسیب پذیر در قم شناسایی شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم از شناسایی 260 نقطه آسیب پذیر در این شهر به منظور رفع مشکل آبگرفتگی و انجام اقدامات لازم در این خصوص خبر داد.
260 نقطه آسیب پذیر در قم شناسایی شد
به گزارش قم نیوز، جهانبخش نجف زاده اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و آغاز بارش های فصلی شهرداری قم تدابیر ویژه ای برای پیشگیری از آبگرفتگی های احتمالی اندیشیده شده است.

وی افزود: بدین منظور از ماه ها قبل با برپایی جلسات کارشناسی در راستای شناسایی و رفع مشکلات در نقاط آسیب پذیر و با بهره گیری از راهکارهای فنی و اساسی در شهر به خصوص در مناطق یک، ۲، سه و ۶ که به دلیل موقعیت جغرافیایی و شیب نهرها و عدم رعایت اصول بهداشتی توسط برخی از شهروندان شاهد مشاهده مشکلات فراوانی در این مناطق بوده ایم سعی در برطرف کردن مشکلات ناشی از بارندگی داریم.

نجف زاده اضافه کرد: به منظور رفع مشکلات ناشی از آبگرفتگی، ۲۶۰ نقطه آسیب پذیر در سطح شهر قم شناسایی شدند که شهرداری به رفع مشکلات این مناطق اقدام کرد.

وی بیان کرد: اقدامات و برنامه ریزی های متعددی به منظور رفع مشکلات احتمالی شهروندان در بافت های مختلف شهری به خصوص در بافت های فرسوده در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: برخی از اقدامات انجام گرفته شامل پیگیری جهت تکمیل و بهره برداری از کانال جمع آوری آب سطحی، لوله گذاری و شیب دهی در معابر و رفع نواقص فنی و حفر چاه بوده است.

حفر بیش از هزار و ۴۰۰ حلقه چاه
وی اضافه کرد: در این راستا بیش از هزار و ۴۰۰ حلقه چاه در نقاط مختلف حفر شده است.

وی بیان کرد: با توجه به گنجایش ۲۰ میلی متری نهرهای استان قم در برخی از مناطق شاهد عدم رعایت اصول بهداشتی و حقوق شهروندی هستیم که با جاری کردن آبهای فاضلاب خانگی و ریختن ضایعات و زباله ها به نهرها معضلات بسیاری را برای شهروندان در دیگر نقاط شهر بوجود می آورند.

نجف زاده گفت: از شهروندان عزیز تقاضا داریم با رعایت حقوق شهروندی از ریختن آبهای فاضلاب جلوگیری کنند و از مسدودکردن نهرها هنگام فعالیت های عمرانی خودداری کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.ravct1a3vbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما