پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 8009
همزمان با روز عفاف و حجاب برگزار شد؛

راهپیمایی بانوان قمی در حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب

قم نيوز : قم نیوز: همزمان با روز عفاف و حجاب راهپیمایی بانوان قمی در حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب برگزار شد.
راهپیمایی بانوان قمی در حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب
به گزارش قم نیوز، در سالروز حادثه ۲۱ تیر ماه ۱۳۱۴ مسجد گوهرشاد، زنان و دختران شهر مقدس مقدس قم در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش فضائل اخلاقی و ترویج فرهنگ متعالی حجاب و عفاف، عصر روز چهارشنبه به راهپیمایی پرداختند.

پاسداران خون شهدا و مدافعان حریم حجاب و عفاف، راهپیمایی خود را از میدان روح‌الله به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) آغاز کرده و با شعارهای کوبنده خود از مروجین فرهنگ بی‌حجابی غربی اعلام انزجار کرده و حجاب اسلامی را برترین پوشش برای حفظ ارزش‌های انسانی و کرامت زن دانستند.

دختران و زنان قمی در این راهپیمایی با در دست داشتن پلاکارد و تراکت‌هایی با مضامین دعوت بانوان به حجاب اسلامی، ترویج امر به معروف و نهی از منکر، وصایای امام راحل و شهدا در خصوص حجاب و عفاف و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص این مسیر را طی کرده و در نهایت در حرم مطهر حضرت معصومه (س) تجمع کردند.

راهپیمایان با شعارهایی همچون "اصل حجاب و عفاف، احیا باید گردد"، "ترویج بی حجابی، نقشه دشمنان است، حفظ حجاب کامل تکلیف بانوان است"، "یا فاطمه شعار ماست، حجاب افتخار ماست" و... تحقق مطالبات مقام معظم رهبری، مراجع عظام، علما و دلسوزان نظام اسلامی در ارتباط با نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در کشور را خواستار شدند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام میرباقری در سخنانی به تبیین جایگاه حجاب در دین مبین اسلام پرداخت و اظهار کرد: با وجود برخی بی‌سامانی‌ها در مسئله حجاب و عفاف باید توجه کرد که سیاه‌نمایی در این خصوص نیز توطئه دشمنان است و نباید با برخی صحبت‌ها به آن دامن زد.

وی همچنین ارائه راهکارهای عملی برای ترویج حجاب در کشور را مسئله جدی دانست و گفت: برخی کارها در کشور بدون کارشناسی انجام می‌شود و در نهایت هم به نتیجه نمی‌رسد؛ مسئله بالا رفتن سن ازدواج و کم شدن تعداد فرزندان خانواده‌ها مسائلی نیست که با شعار حل شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.uavct1au3bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما