پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 2384
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی قم عنوان کرد:

همراهی رابطان امنیتی با هیئت‌های مذهبی

قم نيوز : قم نیوز: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی قم گفت: رابطان امنیتی، هیئت‌های عزاداری ایام محرم را همراهی می‌کنند.
همراهی رابطان امنیتی با هیئت‌های مذهبی
به گزارش قم نیوز، محمدرضا میرحیدری امروز با اشاره به راه‌اندازی دسته‌های عزاداری ویژه ایام محرم اظهار کرد: علاوه بر حضور مردم و مجاوران کریمه اهل‌بیت(ع) در مراسم‌های عزاداری در شهر قم، زائران از دیگر نقاط کشور به منظور استفاده از فضای معنوی این ایام وارد شهر قم می‌شوند.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با فرماندهی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی استان برای هر هیئت یک رابط امنیتی انتخاب شد.

میرحیدری خاطرنشان کرد: این افراد از طریق پلیس پیشگیری مورد آموزش قرار گرفته و حکم ماموریت دارند و به صورت رسمی به عنوان رابط امنیتی در حوزه هیئت مربوطه فعال هستند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی قم عنوان کرد: پلیس یاران محرم که از سال‌های گذشته سازماندهی شده‌اند به منظور تامین امنیت هیئت‌ها با رابطین امنیتی همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه رابطان امنیتی موظف هستند تمام برنامه‌های اجرایی را به صورت مکتوب به پلیس پیشگیری اعلام کنند، گفت: پلیس پیشگیری در ارتباط با پوشش انتظامی، امنیتی و ترافیکی با رده‌های مرتبط از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس اطلاعات هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد.

میرحیدری تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برنامه‌ها با نظم و امنیت مناسب‌تری در ایام محرم اجرا می‌شود.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی قم با اشاره به فعالیت ۴۰۰ هیئت بزرگ در قم خاطرنشان کرد: هزار و ۱۰۰ هیئت در استان قم فعال هستند.

وی گفت: برخی هیئت‌ها به صورت خودجوش، محلی و خانوادگی تشکیل می‌شود و با توجه به آماری که سازمان تبلیغات اسلامی قم ارائه کرده است بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هیئت در این ایام به برگزاری و اجرای برنامه اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.varct1ap5bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما