دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 4850
اسماعیلی طبا عنوان کرد:

"فرهنگ شهر" لقبی زیبنده برای قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: "فرهنگ‌شهر" لقبی است که زیبنده قم بوده و این مسئله یعنی بازار کتاب و کتاب خوانی باید همیشه در قم وجود داشته باشد.
"فرهنگ شهر" لقبی زیبنده برای قم
به گزارش قم نیوز، سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا با اشاره به برپایی موفق سه نمایشگاه کتاب در قم اظهار کرد: نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه که نخستین نمایشگاه کتاب در فصل پایانی سال بود،‌ در نوع خود اقدامی کم‌نظیر محسوب می‌شد که توانست کتاب‌های درسی و غیردرسی حوزوی را در اختیار طلاب قرار دهد.

وی افزود: علاقمندان به کتب دینی نیز موفق شدند کتاب‌های مورد نظر خود را در نمایشگاه تخصصی کتاب‌های حوزوی تهیه کنند که این امر نیز در پیشبرد هدف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به منظور افزایش سهم کتاب در سبد فرهنگی خانوار نقش اساسی داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه نمایشگاه کتاب استانی نیز موفقیت بالایی در ارائه کتاب به همه گروه‌های سنی داشت، گفت: نمایشگاه کتاب تخصصی کودک و نوجوان نیز نقش خود را در عرضه این محصول فرهنگی به کودکان و نوجوانان به خوبی ایفا کرد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان در قم افزود: این نمایشگاه نیز با هدف توزیع مناسب کتاب میان مدارس استان برگزار شده و امیدواریم این اقدام علاوه بر تقویت کتابخانه‌های مدارس، نیاز دانش‌آموزان را به کتاب‌های جدید برطرف کند.

اسماعیلی‌طبا برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را یکی از عوامل ارتقای سطح فرهنگی جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که شاخص مطالعه اعضای آن بالا باشد، کشوری توسعه‌یافته محسوب خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های کتاب موجب رشد مطالعه در قم شده است، گفت: فرهنگ‌شهر، لقبی است که زیبنده قم بوده و این مسئله یعنی بازار کتاب و کتاب خوانی باید همیشه در قم وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم درصدد است در سال آینده، زمان‌بندی نمایشگاه‌های کتاب استان را به‌ گونه‌ای قرار دهد که فاصله برپایی نمایشگاه‌های مختلف بیشتر از سال جاری باشد تا مردم نیز فرصت بیشتری برای انتخاب و خرید کتاب‌های مورد علاقه خود داشته باشند ضمن اینکه این کار نحوه ابجرای نمایشگاه‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به وجود برخی مشکلات در نحوه برپایی نمایشگاه‌های کتاب استان قم افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل، نبود فضای مناسب به منظور برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها در قم است که امیدواریم با حمایت‌های لازم از سوی مسوولین، مکانی دائمی برای نمایشگاه‌های کتاب در اختیار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.wa5ct1avubc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما