پنجشنبه ۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 3158
در دقیقه 90؛

الیاس حضرتی از حضور در جلسه مناظره با ذالنور امتناع کرد

قم نيوز : قم نیوز: الیاس حضرتی نماینده اصلاح طلبان در جلسه مناظره با حجت‌الاسلام مجتبی ذالنور نماینده طیف اصولگرا که در دانشگاه قم برگزار شد، حضور نیافت.
الیاس حضرتی از حضور در جلسه مناظره با ذالنور امتناع کرد
به گزارش قم نیوز، با وجود اعلام قبلی الیاس حضرتی که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه قم به جلسه مناظره با حجت‌الاسلام ذالنور دعوت شده بود در دقیقه ۹۰ از حضور در این جلسه امتناع کرد.

البته این جلسه آنگونه که برگزار کنندگان اعلام کردند به منظور احترام به دانشجویان چهارشنبه شب تنها با حضور حجت‌الاسلام ذالنور در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد و وی به دلیل عدم حضور تفکر مقابل در این جلسه بیشتر وقت خود را به پاسخ به پرسش دانشجویان اختصاص داد.

مجری جلسه در ابتدای این نشست از خالی بودن صندلی الیاس حضرتی ابراز تاسف کرد و گفت: با وجود قولی که آقای الیاس حضرتی به ما برای حضور در این جلسه داده بودند در آخرین لحظات اعلام کرد که در این جلسه حاضر نمی‌شود.

وی همچنین گفت: البته برای حضور در این جلسه از آقایان علی مطهری و ابطحی دعوت به عمل آمده بود که هر کدام به نوعی نپذیرفته بودند، حتی از آقای صادق زیباکلام هم دعوت کردیم که ایشان هم قبول نکردند.

البته بنابر اعلام مسئولان برگزاری این مناظره، الیاس حضرتی پس از مطالعه متن مناظره هفته گذشته ذالنور با کواکبیان در پردیس قم دانشگاه تهران و همچنین مناظره حجت‌الاسلام احمدرهدار و دکتر پزشکیان در دانشگاه قم از حضور در این جلسه سر باز زده بود.

حجت‌الاسلام ذوالنور نیز که خود را در این نشست بی‌رقیب می‌دید اظهار داشت: من به مناظره رغبت بیشتری دارم تا اینکه در جمعی صحبت کنیم که افراد نظر مقابل یا حضور ندارند و یا حضورشان فعال نیست.

وی در عین حال گفت: اگر عزیزانی در جلسه در جایگاه نمایندگی از تفکر مقابل حضور دارند آمادگی دارم تا اگر ایراد و انتقادی دارند از نظرات‌شان استفاده کنم.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی گفته می‌شود نقطه مقابل منظور این نیست که یک سو، جبهه اسلام است و یک سو جبهه کفر، بلکه ‌به تعداد آدم‌های روی زمین نظر وجود دارد، پایه‌های فکری هر کسی ریشه در تفکر و اندیشه‌ای دارد که می‌توانند این نظرات را با دیگران به گفتگو بنشیند.

وی با بیان اینکه باید در مباحث دو طرفه انصاف، عدالت و منطق حاکم باشد ابراز داشت: قرار نیست هر کسی هر چیزی را که قبول دارد تا آخر عمرش بر همان پایبند باشد بلکه اگر متوجه شد نظرش نیاز به بررسی دارد باید این کار را انجام ‌دهد و ممکن است نظرش تغییر کند زیرا همیشه انسان دچار تغییر و تحول است و این امکان وجود دارد که احساس کند در گذشته دچار اشتباه شده است.

ذوالنور تاکید کرد: بنده هم ممکن است در نظراتم دچار اشتباه باشم که اگر عزیزی این اشتباهات را به بنده تبیین کرد و بنده را وادار به اصلاح این اشتباه کرد تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.wapct1azvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما