پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : 2375
مجمع جهانی اهل بیت(ع):

علمای آگاه و مفتیان مذاهب مختلف به سكوت خود پایان دهند

قم نيوز : قم نیوز: مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در پی شهادت جمع كثیری از عزاداران حسینی در تاسوعا و عاشورای خونین افغانستان، پاكستان و عراق، با صدور بیانیه‏ایی، از علمای آگاه و مفتیان مذاهب مختلف در كشورهای اسلامی خواست كه به سكوت خود در مقابل این جنایات پایان دهند.
علمای آگاه و مفتیان مذاهب مختلف به سكوت خود پایان دهند
به گزارش قم نیوز، در این بیانیه آمده است: شهداء و مجروحان حوادث تروریستی شهرهای كابل، مزارشریف و قندهار و نیز تعداد دیگری از عزاداران حسینی در پاكستان و عراق گناهی نداشتند به جز آنكه در ایام ماتم اهل بیت(ع) عشق، ارادت و سرسپردگی خود را به خط خونین كربلا به نمایش می گذاشتند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این برهه‏ حساس كه مسلمانان بیدارشده در تونس، مصر، لیبی، بحرین و یمن، به تأسی از انقلاب اسلامی ایران و مقاومت اسلامی در عراق و لبنان، صفحه جدیدی از تاریخ خود را ورق می‏زنند، دشمنان اسلام كه رمز پیروزی ما را در پیروی از آموزه‏ های قرآن و عترت یافته است تلاش مذبوحان ه‏ای می‏كند تا با هدف گرفتن پیروان اهل بیت(ع) آنان را از ادامه راه روشن خویش بازدارد.

این بیانیه ادامه یافته است: دشمنان اهل بیت(ع) بدانند كه اگر آنان كه امیرالمؤمنین علی(ع) را به فیض شهادت رساندند و دست خود را به خون امام حسن و امام حسین ـ علیهما السلام ـ آغشته كردند به اهداف خود رسیدند، امروز نیز كسانی كه پیروان آن پیشوایان را به خاك و خون می‏ كشند می ‏توانند به اهداف شوم خود دست یابند.

بیانیه ادامه یافته است: هیهات كه یزیدیان نابكار با اینگونه اعمال بتوانند نور خدا را خاموش نمایند؛ بلكه اینان فقط راه نابودی خودرا هموارتر می ‏نمایند.

این بیانیه اینگونه ادامه یافته است؛ دشمنان انسانیت، چندی است كه دوباره با در پیش گرفتن سیاست كهنه و پوسیده‏ تفرقه بینداز و آقایی كن تلاش می‏كنند منطقه اسلامی را در آتش اختلافات مذهبی و طایفه ای بسوزانند، مقابله با این سیاست شوم، تنها با اتحاد و همبستگی مسلمانان شیعه و سنی تحقق می‏ یابد.

در این بیانیه آمده است: سال‏ های طولانی است كه تروریست‏ های تكفیری، با استفاده از حمایت مالی و اطلاعاتی سرویس‏ های اطلاعاتی كشورهای غربی و بعضی از دولت‏های عربی، اقدام به ترور پیروان اهل بیت(ع) در كشور پاكستان، عراق و افغانستان می‏ نمایند.

در قسمت دیگری ازاین بیانیه آمده است: سازمان‏ های باصطلاح حقوق بشری غربی كه دم از دموكراسی، حقوق بشرو آزادی می‏زنند و از این مفاهیم انسانی، حربه‏ای برای سركوب آزادی خواهان واقعی ساخته‏ اند باید پاسخ دهند كه اگر واقعا به دنبال حقوق ملت‏ ها هستند چرا با اعمال فشار به دولت‏ های خود، مانع از حمایت آنان از تروریست‏ های تكفیری نمی‏شوند؟'.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان این بیانیه ضمن محكوم كردن این اقدامات وحشیانه از عموم مسلمانان غیور و متعهد بویژه پیروان اهل بیت(ع) خواست با صدور بیانیه، برگزاری سخنرانی ‏ها و اقامه اجتماعات، صدای این شهدای مظلوم را به گوش جهانیان رسانده، این ترورها را محكوم نمایند؛ و از راه‏های قانونی و حقوقی از پیروان مظلوم اهل بیت(ع) دفاع نمایند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.yarct1apwbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما