چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : 5174
استاندار قم خواستار شد:

لزوم توجه جدی به توسعه صنایع دستی در قم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به مزیت های استان قم در زمینه صنایع دستی، بر لزوم توجه جدی به توسعه این بخش در قم تاكید كرد.
لزوم توجه جدی به توسعه صنایع دستی در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد حسین موسی پور در دیدار مدیرعامل شرکت تعاونی فراگیر صنایع دستی قم طی سخنانی با اشاره به ظرفیت های مناسب صنایع دستی در استان قم اظهار كرد: از ۲۷۰ رشته فعال در عرصه هنرهای سنتی و صنایع دستی، بیش از ۱۰۰ رشته با ظرافت، تنوع و كیفیت كم نظیر در سطح ملی در قم فعالیت می كنند.

وی با تاكید بر لزوم توجه جدی به توسعه صنایع دستی در قم تصریح كرد: احیای این صنعت ارزشمند علاوه بر احیای فرهنگ و سنت بومی و اصیل، از لحاظ رونق اقتصادی و اشتغال زایی نیز بسیار مهم خواهد بود.

استاندار قم ضمن تقدیر از موسسات و تشكل های فعال در زمینه احیا و توسعه صنایع دستی استان، بر لزوم شناسایی و بكار گیری ظرفیت های موجود در جهت كمك به توسعه فعالیت های این موسسات تاكید كرد.

موسی پور مشكلات فعالان این بخش را یاد آور شد و افزود: فراهم كردن امكان عرضه و فروش محصولات تعاونی ها و تشكل های فعال در این عرصه از طریق ایجاد غرفه های ویژه و یا حضور در نمایشگاه های خاص با هدف توانمند سازی و خود اتكایی این مراكز، امر بسیار مهمی است كه باید با مساعدت دستگاه های ذیربط زمینه این كار فراهم شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.yawct1az5bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما