سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : 6317
آیت الله نوری همدانی عنوان کرد:

عربستان‌، قطر و بحرین در تلاش برای کوبیدن شیعه

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: دولت‌های عربستان سعودی، قطر و بحرین تمام قدرت خود را برای کوبیدن شیعه صرف می‌کنند.
عربستان‌، قطر و بحرین در تلاش برای کوبیدن شیعه
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز دیدار مسوولان و معاونان موسسه آینده روشن اظهار کرد: امروز بیش از هر چیز نیازمند فرهنگ مهدوی و انتظار هستیم و از جنبه‌های مختلف می‌توان در این بعد گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: مهدویت یکی از کارهای مهم حوزه است، بنابراین باید حداقل هفته‌ای یک بار در حوزه جلسه‌ای برگزار شود و مردم انتظار دارند از حوزه فعالیت‌های مهدوی ببینند و بشنوند.

نوری همدانی یادآور شد: دنیا امروز در زمینه مسئله جهانی شدن کار می‌کند تا مسئله جهانی شدن را راه بیندازد مردم مانند دهکده‌ای با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

وی ادامه داد: ضمن افزایش ارتباط جهانی باید این نکته بررسی شود که براساس چه فرهنگ و اقتصادی می‌خواهد جهانی شدن به وجود آید، زیرا مستکبران می‌خواهند جهانی شدن را لیبرال دموکراسی و سوسیال دموکراسی مطرح کنند و این موضوع در اختیار آنها باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ائمه و پیامبران وعده جهانی شدن را به مردم دادند، گفت: این جهانی شدن برای مستضعفان عالم است که قرن‌ها زیر سلطه مستکبران به سر برده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در کشورهای اسلامی نظیر تونس، مصر، یمن، لیبی و بحرین قیام سیاسی شکل گرفته ولی این قیام و بیداری از مرزهای آسیا گذشته و به کشورهای اروپایی و آمریکا رسیده و شکل اقتصادی به خود گرفته است.

نوری همدانی ادامه داد: معنی جهانی شدن این است که مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برطرف شود و جهانی به وجود آید که عدل، داد، صداقت، درستی و پاکی در آن حکفرما باشد.

وی با تاکید بر تدوین کتاب‌هایی در زمینه مهدویت گفت: باید درباره آیات قرآن، پیامبر اکرم، فاطمه زهرا و اهل بیت و همچنین درباره حضرت مهدی و ظهور کتاب‌هایی با مجلدات مختلف تدوین شود.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر تدوین کتابی برای فتنه‌های آخرالزمان بیان داشت: باید با قلم و بیان خود به تحلیل فتنه‌های آخرالزمان پرداخت زیرا این اقدام راهگشاست و حقانیت راه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سه موضوع از صدر اسلام بسیار تذکر داده شده است، گفت: امامت و ولایت به دلیل راهگشایی و تاثیرگذاری، شهادت سیدالشهدا در زمینه جهاد و کربلا و در نهایت ظهور حضرت ولی عصر از موضوعات مهم تاریخ اسلام است.

نوری همدانی با بیان اینکه زمینه‌سازی ظهور از راه‌های مختلف صورت می‌گیرد، عنوان داشت: زمینه‌سازی و انتظار ظهور یک آرزو نیست، بلکه احتیاج به عمل و حرکت دارد و دنیا رو به سوی این موضوع پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: تقویت راه جهاد، شهادت و مبارزه یکی از موارد زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) بوده تا به وسیله آن مستکبران را منزوی کرده و مستضعفان قوی‌تر، آگاه‌تر و هوشیارتر شوند.

این مرجع تقلید یادآور شد: نشان دادن آثار علما در زمینه فرهنگ جهاد از دیگر موارد زمینه‌ساز ظهور است.

وی تصریح کرد: شیخ کلینی، شیخ صدوق، شیخ مفید و شیخ طوسی توانستند در آن دوران از این فرصت استفاده کرده و تشیع و ائمه را معرفی کنند و به عنوان مثال در کتاب حجت کلینی مطالبی است که در هیچ کتابی وجود ندارد.

نوری همدانی عنوان داشت: امام خمینی  می‌فرماید: انقلاب ما زمینه‌ساز ظهور امام عصر بوده و بیداری به وجود آورد که روز به روز مستضعفان و محرومان در آن پیش می‌روند.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی و بحرین می‌خواهند تشیع را نابود کنند، گفت: این انقلاب از تشیع است و روز به روز گسترش پیدا می‌کند در حالیکه دولت‌های عربستان سعودی، قطر و بحرین تمام قدرت خود را برای کوبیدن شیعه صرف می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: عربستان سعودی بیان کرده که اگر به ایران حمله کنید تمام مخارج جنگ را می‌دهم و قطری پول نفت و گاز را در اختیار صهیونیست‌ها می‌گذارند و به آمریکا خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هنر بسیار تاثیرگذار است، گفت: شعرها، فیلم‌ها و نقاشی‌ها در زمینه خلق آثار هنری زمینه‌ساز است، بنابراین باید با به‌کارگیری آنها در راه فراهم شدن مقدمات ظهور تلاش کرد.

نوری همدانی با تاکید بر تلاش در مسیر بیدارگری ملت‌ها گفت: عده‌ای از علما که دارای سابقه روشن جهادی هستند مانند سیدحسن نصرالله باید جمع شوند و حرکت را رهبری کنند زیرا دشمنان سعی دارند قیام‌هایی که با الله اکبر و مسجد شروع شده را خنثی کرده و به سوی خود بکشانند.

این مرجع تقلید با اشاره به هجمه‌های دشمن یادآور شد: باید در مسیر تقویت انقلاب و رهبری تلاش کنیم تا انقلاب حفظ شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.zaqct1apybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما