يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : 49439
منبع : خبرگزاری فارس
عضو مجلس خبرگان رهبری:

انسان باید به قضای الهی راضی باشد

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: گاهی انسان فرزندی را از دست می‌دهد، اما به نفع او است و انسان باید به قضای الهی راضی باشد.
انسان باید به قضای الهی راضی باشد
انسان باید به قضای الهی راضی باشد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز در آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به داستان حضرت خضر و حضرت موسی اظهار کرد: این داستان که در سوره کهف بیان شده و پر از نکات تربیتی است.

وی ادامه داد: علم و دانش اهمیت زیادی دارد و پیدا کردن یک رهبر دانشمند مهم است، انسان هر چقدر که عظمت داشته باشد، باز هم کسانی هستند که می‌توانند از آن‌ها بهره ببرد، در شنیدن اثری است که در گفتن نیست، رسول اکرم(ص) گاهی به حضرت جبرئیل می‌گفت من را موعظه کن، همه ما نیاز به شنیدن نصیحت داریم.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت خضر علوم خودش را در سایه عبودیت خداوند به دست آورد، امام علی(ع) فرمود که عالم را حتی اگر در کشور چین پیدا کردید، از او بهره ببرید.

حاج ابوالقاسم با اشاره به حکمت حوادث اظهار کرد: بسیاری از حوادثی که برای ما رخ می‌دهد و ما حکمت آن را نمی‌دانیم، این حوادث به نفع ما است، انسان اگر از علت حوادث اطلاع داشت، نسبت به حوادث تکوینی رضایت پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: گاهی ائمه معصومین(ع) برخی افراد را مذمت می‌کردند تا حاکمان ظالم به آن‌ها آسیبی نرسانند، گاهی آسیبی به انسان می‌رسد که در نهایت به نفع او است، خداوند هیچ قضایی را برای مومن در نظر نمی‌گیرد، مگر اینکه به نفع او باشد، حوادث گاهی ظاهر دارد، اما باطن این حوادث به نفع مومنین است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: گاهی انسان فرزندی را از دست می‌دهد، اما به نفع او است و انسان باید به قضای الهی راضی باشد و انسان نباید زودتر از موعد قضاوت کند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ضرورت عدم قضاوت زودهنگام اظهار کرد: گاهی کاری را یک انسان انجام می‌دهد، اما ما دوباره او زود قضاوت می‌کنیم، در حالی که انسان نباید این قضاوت زودهنگام را انجام بدهد، خداوند حافظ فرزندان انسان مومن است.

وی ادامه داد: شاگرد باید نسبت به استاد ادب داشته باشد، نکات تربیتی زیادی در این خصوص در داستان حضرت خضر و حضرت موسی دیدیم و انسانی که به دنبال تربیت صحیح است، باید خودش را تابع مربی بداند و شاگرد باید از معلم و استاد اجازه بگیرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شاگرد باید در برابر استاد خاضع و متواضع باشد تا بتواند علم را فرابگیرد، شاگرد باید علم استاد را زیاد بداند تا بتواند که از این علم بهره مند شود، حضرت موسی از علم حضرت خضر به عنوان علم الهی یاد کرد و از حضرت خضر خواست که او را ارشاد و راهنمایی کند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به نکات تربیتی در قرآن کریم اظهار کرد: نکات تربیتی زیادی در داستان حضرت خضر و حضرت موسی است، در هر جزء قرآن هزاران نکته تربیتی وجود دارد و اگر انسان تمام عمر خودش را صرف یادگیری نکات تربیتی قرآن کند، باز هم کافی نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از خداوند بخواهیم که ما را قدردان قرآن قرار بدهد تا بتوانیم از نکات تربیتی این کتاب آسمانی بهره مند شویم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci35a5.t1a3p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما