پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 49619
منبع : خبرگزاری فارس
امیرآبادی:

مسؤولان استان برای ماندگاری تیم آتلیه مشارکت کنند/تیم بومی باید مورد حمایت قرار گیرد

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسؤولان استان وظیفه دارند مشارکت لازم را در راستای توسعه رشته فوتسال داشته باشند و برای ماندگاری تیم آتلیه مشارکت کنند؛ امتیاز این تیم می‌تواند به یک مجموعه خصوصی یا غیرخصوصی واگذار شود.
مسؤولان استان برای ماندگاری تیم آتلیه مشارکت کنند/تیم بومی باید مورد حمایت قرار گیرد
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی چهارشنبه شب در نشست شورای ورزش همگانی استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مقوله ورزش بسیار مهم است، اظهار کرد: استان قم در برخی از رشته‌ها از جمله کشتی، تکواندو، کاراته و فوتسال سرآمد بوده یا می‌تواند سرامد باشد.

وی با اشاره به اینکه در عرصه کشتی باید قدم‌های مطلوب‌تری را برداریم، اضافه کرد: در سال 96 بودجه ورزش کشور افزایش قابل توجهی داشته است چرا که بودجه وزارتخانه ورزش و جوانان بیش از هزار و 300 میلیارد تومان افزایش داشته و بخش قابل توجهی از این بودجه از محل مالیات بر ارزش افزوده است و به صورت نقد تامین می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محدودیت‌های خاصی برای بودجه وزارتخانه ورزش و جوانان درنظر نگرفته شده است، تصریح کرد: مسؤولان استان باید سهم قم را از بودجه وزارتخانه دریافت کنند چرا که جوانان قمی به بسیاری از رشته‌های ورزشی علاقه‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: امسال می‌توانیم به صورت ویژه به رشته‌های ورزشی توجه کنیم چرا که در سال‌های گذشته اعتبارات فرهنگی و ورزشی به شیوه مطلوبی پرداخت نشده است اما امسال بودجه وزارتخانه ورزش و جوانان نقد است که تخصیص‌های آن عملیاتی می‌شود.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف استان قم باید در فراگیری ورزش مشارکت کنند، مطرح کرد: تشکیل شورای ورزش همگانی استان اقدام مطلوبی است، در دوره استانداران قبلی این درخواست را مطرح کردیم اما مسؤولان توجه لازم را نداشتند.

وی اضافه کرد: نشست‌های شورا ورزش همگانی استان قم باید به صورت مستمر دنبال شود تا بتوانیم برای جوانان قمی در عرصه ورزش همگانی تصمیم‌های لازم را اتخاذ کنیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم‌های شورا نباید در حد یک نوشته باشد، یادآور شد: مسؤولان باید در شورای ورزش همگانی استان تعهد دهند تا به وظایف خود در عرصه ورزش عمل کنند؛ اگر دستگاه‌ها مشارکت لازم را داشته باشند می‌توانیم دیگر مسابقات بین‌المللی را نیز در استان قم برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات بین المللی سبب رشد و معرفی استان می‌شود، عنوان کرد: برگزاری این مسابقات در استان قم جای تشکر دارد به همین علت تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌های مختلف به ویژه بخش خصوصی در این مسابقات استفاده کنیم و در سطح ملی نیز از وزیر پیگیری کنیم تا بتوانیم از اعتبارات ملی استفاده کنیم.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری قم باید برای ورزش همگانی اعتبارات ویژه را درنظر گیرند، گفت: یکی از وظایف شوراها و شهرداری‌ها این است که به عرصه ورزش همگانی ورود کنند؛ هر چند این مجموعه‌ها در ورزش قهرمانی محدودیت‌هایی دارند اما باید در ورزش قهرمانی نیز به تیم‌های پایه کمک کنند.

وی با بیان اینکه به عقیده بنده تیم فوتبال صبا بومی نیست، اظهار کرد: باید کمک کنیم تا تیم فوتسال آتلیه به عنوان یک تیم بومی مورد حمایت بخش خصوصی قرار گیرد؛ جمعیت علاقمندان به فوتبال در استان قم قابل توجه است چرا که این رشته در فرهنگ قمی‌ها ریشه دارد.

امیرآبادی فراهانی خاطرنشان کرد: مسؤولان استان وظیفه دارند مشارکت لازم را در راستای توسعه رشته فوتسال داشته باشند و برای ماندگاری تیم آتلیه مشارکت کنند؛ امتیاز این تیم می‌تواند به یک مجموعه خصوصی یا غیرخصوصی واگذار شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdci3qa5.t1a3z2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما