سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 42689
منبع : خبرگزاری فارس

بی‌توجهی فدراسیون به تضییع حق بوکسور قم/ رکورد بی‌سابقه قضاوت داوران بوکس قم

قم نيوز : قم نیوز: بوکسور جوان و آینده‌دار استان قم به دلیل بی‌توجهی فدراسیون بوکس به تخلف در مسابقات قهرمانی کشور اردوی تیم ملی بوکس را ترک کرد.
بی‌توجهی فدراسیون به تضییع حق بوکسور قم/ رکورد بی‌سابقه قضاوت داوران بوکس قم
به گزارش قم نیوز، رشته مشت‌زنی یا بوکس استان قم در دو سال اخیر بوکسورها و مشت‌زنان مستعد و آینده‌داری را از رده‌‌های سنی نونهالان‏، نوجوانان و جوانان به سطح اول بوکس کشور معرفی کرده است، بوکسورهایی که در سطح کشور موفقیت‌های ارزنده‌ای کسب کرده‌اند و اکثرشان نفرات مورد نظر کادر فنی تیم‌های ملی محسوب می‌شوند.

یکی از بوکسورهای موفق قم در رقابت‌های قهرمانی کشور حسن بهمنی بوکسور دعوت شده قم به تیم‌های ملی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان کشورمان با سابقه کسب مقام سوم و نشان برنز مسابقات سال 1394 قهرمانی کشور و نقره رقابت‌های سال جاری این رشته ورزشی  است.

اما اخیرا حسن بهمنی اردوی آماده‌سازی و تمرینات تیم ملی بوکس کشورمان را ترک کرده و حاضر به بازگشت به اردو نیست که در این رابطه به سراغ رئیس هیأت بوکس استان قم رفتیم و مجید عباس‌زاده به خبرنگار فارس گفت: با حضور حمید نریمان رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان قم و این بوکسور در دفتر هیأت بوکس جلسه‌ای برگزار کردیم اما متاسفانه نتیجه رضایت‌بخشی حاصل نشد.

 
* بی‌توجهی فدراسیون بوکس به دست‌کاری شناسنامه در مسابقات کشوری

رئیس هیأت بوکس استان قم با بیان اینکه حسن بهمنی در وزن خود در مسابقات سال جاری قهرمانی کشور موفق به کسب رتبه دوم و عنوان نایب‌قهرمانی شد، اضافه کرد: وقتی که نفرات برتر را به اردوی تیم ملی دعوت کردند، ابتدا اینکه 15 روز دیرتر از نماینده بوکس قم برای حضور در اردو دعوت به عمل آمد و این دعوت نیز با پیگیری شخص خودم که با فدراسیون تماس گرفتم اتفاق افتاد و وقتی که پرسیدم چرا وقتی اردوی نوجوانان برگزار شده بوکسور ما را به اردو فرا نخواندند، جالب است که به ما گفتند ما دعوتش کردیم و نامش را هم برای شما فرستادیم، در حالی که اینگونه نبود.

رئیس هیأت بوکس استان قم تصریح کرد: موضوع دیگر این است که وقتی بهمنی خود را به این اردو معرفی کرد، نفر اول وزن به اردو نیامده بود، زیرا سن خود را در شناسنامه‌اش دست کاری کرده بود که مورد اعتراض تیم هیأت بوکس قم به فدراسیون قرار گرفت و قرار شد مدال وی را پس بگیرند و به حسن بهمنی نماینده بوکس استان قم بدهند اما متاسفانه این کار را هم نکردند.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: در مجموع باید بگویم که نظر کادر فنی روی نماینده بوکس قم یعنی حسن بهمنی نیست، با وجود اینکه نفر سوم این وزن در مقابل حسن بهمنی در راند اول مسابقات کشوری شکست خورده بود ولی حتی اجازه ندادند بهمنی در اردو با این بوکسور بازی کند، متاسفانه این مسائل باعث دل‌خوری بهمنی شده و وی اردو را ترک کرده است.

 
* دعوت 3 تن از بوکسورهای قم به اردوی انتخابی تیم ملی بزرگسالان

در حالی که این اتفاق برای بوکسور مستعد و آینده‌دار استان قم رخ داده است ولی اکنون سه تن از بوکسورهای قم در رقابت‌های انتخابی تیم ملی بوکس رده سنی بزرگسالان کشورمان برای به دست آوردن سهمیه تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور تلاش می‌کنند.

سه نماینده هیأت بوکس استان قم در واقع برای حضور در مسابقات پشتوانه‌سازی تیم ملی بوکس رده سنی بزرگسالان ایران انتخاب شده‌اند، در حالی که طبق برنامه‌ریزی فدراسیون بوکس، این رقابت‌ها از روز یکشنبه بیست و پنجم مهر ماه در مجموعه ورزشی شیرودی تهران برگزار می‌شود.

 
* اعزام بوکسورهای قم به مسابقات زیر 21 سال ایران

همچنین با مشخص شدن زمان و مکان برگزاری مسابقات زیر 21 سال اوزان سبک بوکس قهرمانی کشور، این رقابت‌ها نیز که در حقیقت طرح استعدادیابی در قالب برگزاری مسابقات اوزان سبک بوکس کشور با تصمیم فدراسیون محسوب می‌شود، از امروز به میزبانی سالن شهید همت برگزار خواهد شد.

رئیس هیأت بوکس استان قم راجع به این مسابقات به خبرنگار فارس گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون بوکس، طرح پشتوانه‌سازی تیم ملی بوکس به شکل رقابتی با حضور بوکسورهای مدعی در اوزان 49، 52، 56، 60، 64 و 69 کیلوگرم رده‌های سنی 19 تا 21 سال اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ورود تیم‌ها و بوکسورهای شرکت کننده در این مسابقات تا روز بیست و پنجم مهر ماه خواهد بود و رقابت شرکت کنندگان در اوزان مختلف روزهای 26 و 27 مهر ماه به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش برگزار خواهد شد.


 * 3 بوکسور آینده‌دار قم به دنبال کسب مدال از مسابقات کشوری

عباس‌زاده با بیان اینکه تنها متولدین سال‌های 1374، 1375 و 1376 مجاز به حضور در این رقابت‌ها هستند، ابراز کرد: نفرات اعزامی از هیأت بوکس استان قم به این مسابقات، به ترتیب علی مرادی‌سپهر، محمد مرادی‌سپهر و مرتضی حسینی به مربیگری سارنگ عسگری هستند.

وی در ادامه از اعزام تیم جوانان قم به رقابت‌های قهرمانی کشور خبر داد و افزود: اعزام تیم منتخب جوانان هیأت بوکس استان قم به پیکارهای قهرمانی این رده سنی روز بیست و نهم مهر ماه انجام می‌گیرد و بوکسورهای قم به همین منظور در حال حاضر به تمرین می‌پردازند.

رئیس هیأت بوکس استان قم با بیان اینکه پیکارهای بوکس رده سنی جوانان قهرمانی کشور به میزبانی هیأت بوکس استان گلستان و در شهر گرگان برگزار می‌شود، ابراز کرد: سهمیه قم در این مسابقات 6 نفر است و پس از تصمیم کمیته فنی، از بین نفرات شاخص مسابقات انتخابی جوانان قم معرفی خواهند شد.

 
* قم یکی از مدعیان کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز بوکس ایران

رقابت‌های بوکس قهرمانی کشور در رده سنی جوانان در حالی برگزار می‌شود که فدراسیون بوکس برای هر استان سهمیه‌ای مشخص در نظر گرفته و قم به عنوان یکی از تیم‌های مدعی کسب مدال‌های رنگارنگ طلا، نقره و برنز این رقابت‌ها برابر حریفان صف‌آرایی می‌کند.

با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده برای استان‌های حاضر در این رقابت‌ها اردبیل، خوزستان، فارس، اصفهان، ایلام، قزوین، تهران، بوشهر، خراسان‌جنوبی، زنجان، سمنان، یزد، هرمزگان، البرز و کیش هر کدام دارای چهار بوکسور یک مربی و یک سرپرست هستند.

استان‌های کهکیلویه و بویر احمد، خراسان‌شمالی، چهار محال و بختیاری، گیلان، قم و سیستان و بلوچستان هر یک با 6 سهمیه، دو مربی و یک سرپرست در این مسابقات حضور می‌یابند و استان‌های مرکزی، کرمان، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌رضوی، کردستان و توابع تهران نیز از تعداد هشت سهمیه، دو مربی و یک سرپرست برخوردار هستند.

 
* گلستان میزبان بوکسورهای جوان کشور

فدراسیون بوکس به استان‌های مازندارن، لرستان، همدان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی و گلستان که میزبان مسابقات است بر اساس عملکرد آنها در مسابقات دوره قبل بوکس قهرمانی جوانان کشور تعداد 10 بوکسور سهمیه داده و دو مربی و یک سرپرست نیز همراه این تیم‌ها اعزام می‌شود.

این در حالی است که رقابت‌های بوکس قهرمانی سال 1395 کشور در رده سنی جوانان از روز پنجشنبه بیست و نهم مهر ماه به مدت یک هفته به میزبانی هیأت بوکس استان گلستان برگزار خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی فدراسیون بوکس، شرکت کنندگان برای کسب مقام‌های اول تا سوم و نشان‌های طلا، نقره و برنز بیست و هفتمین دوره بوکس جوانان ایران در شهر گرگان برابر حریفان به روی رینگ می‌روند.

 
* رکورد بی‌سابقه دعوت از داوران بوکس قم برای قضاوت رقابت‌های مهم و معتبر بوکس

رئیس هیأت بوکس استان قم در ادامه به رکورد بی‌سابقه دعوت از داوران بوکس قم برای قضاوت رقابت‌های مهم و معتبر این رشته در سطح کشوری و بین‌المللی اشاره و بیان کرد: داوران بوکس قم در سال جاری فعال‌تر از تمام سال‌های قبل در مسابقات مهم بوکس کشور حضور داشته و قضاوت کرده‌اند.

عباس‌زاده که اوایل مهر ماه سال جاری قضاوت رقابت‌های مهم و معتبر بین‌المللی بوکس آبادان را انجام داده، اضافه کرد: رضا آقایی تیر ماه امسال داور مسابقات بوکس قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور در شهر بابل بود و همین داور مهر ماه در مسابقات قهرمانی رده سنی نونهالان کشور به میزبانی همدان نیز قضاوت کرد.

وی با اشاره به دعوت از داوران بوکس قم برای چند قضاوت مهم دیگر، عنوان کرد: اواخر مهر ماه یکی از داوران قضاوت کننده در پیکارهای 19 تا 21 سال قهرمانی کشور به میزبانی تهران خواهم بود، ضمن اینکه ابوالفضل بهرامی از استان قم برای قضاوت مسابقات قهرمانی جوانان کشور از 29 مهر در گرگان انتخاب شده است.

سهمیه استان‌های حاضر در رقابت‌های بوکس رده سنی جوانان قهرمانی کشور در حالی اعلام شد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون بوکس، این دوره از مسابقات به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش از روز بیست و نهم مهر ماه به مدت یک هفته به میزبانی هیأت بوکس استان گلستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdci3qa5.t1arv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما