پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : 28649
معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد

فعالیت 170 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در ستاد دانشجویان شاهد و ایثارگر

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 170 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در ستاد دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها فعالیت دارند.
فعالیت 170 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در ستاد دانشجویان شاهد و ایثارگر
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن موذنی ظهر امروز در دومین همایش تجلیل از طلاب ممتاز شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در سالن همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: ستاد شاهد حوزه علمیه قم در معاونت امور طلاب مستقر است و در امور شاهد و ایثارگران کشور قشرهای را نیز زیر نظر داریم.
 
وی اضافه کرد: ستادها با حضور مسئولان بخش‌های مختلف فعالیت خود را به صورت پرشوری آغاز کرده و یکی از مصوبات این ستادها تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگران بوده است.
 
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام این خبر که آمار طلاب شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه 2 هزار و 640 نفر است، تصریح کرد: این آمار با توجه به ظرفیت‌های حوزه قابل قبول نبوده است، به همین دلیل برای به دست آوردن آمار اصلی تلاش‌های بسیاری انجام داده‌ایم و همچنین بالغ بر 3 هزار شهید روحانی در جبهه‌های دفاع مقدس داریم، اما کنگره‌های مطلوبی درباره آنها برگزار نشده است.
 
وی یادآور شد: جامعه و حوزه‌های علمیه باید با جایگاه شهادت و ایثارگری بیشتر آشنا شوند تا بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف کشوری استفاده مطلوب داشته باشیم.
 
موذنی با اشاره به اینکه 170 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در ستاد دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها فعالیت دارند، گفت: افرادی که یادگاران شهدا هستند، جایگاه‌های خاصی را به خود اختصاص داده‌اند.
 
وی تاکید بر حضور پرشور طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه را در عرصه‌های مختلف یکی از اهداف برگزاری این همایش خواند و مطرح کرد: امام خمینی (ره) در دوران زندگانی خود بسیاری از احکام خود را به موضوع‌های فرهنگی و پژوهشی اختصاص می‌دادند.
 
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از فعالیت اتاق فکر نخبگان شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه یاد کرد و افزود: 170 هزار نفر دانشجو و 65 هزار نفر دانش‌آموز شاهد و فرزندان ایثارگران در کشور هستند و هزار و 500 مدرسه شاهد فعالیت دارند.
 
وی تاکید کرد: شبکه‌های معتمد معین در عرصه‌های مختلف باید فعالیت‌های خود را گسترش دهند و یکی از دغدغه‌های ما ایجاد شبکه‌های اجتماعی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است، اما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای یک دستگاه نیست، این امر وظیفه ملی است و به یک فرد محدود نخواهد شد.
 
موذنی از قرآن کریم به عنوان گمشده امروزی دنیا نام برد و گفت:‌ اینکه امروز دشمن به خود اجازه می‌دهد، به پیامبر اسلام(ص) توهین کند به سبب خلاهایی است که در فرهنگ ما به وجود آمده است.
 
وی ارتباط با نخبگان طلبه را یک اصل برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: اساتید برجسته‌ای در حوزه ایثار و شهادت داریم که باید با برگزاری جلسات مختلف آنها جمع‌آوری و از آموزه‌های آنها استفاده کنیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdci3qar.t1av52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما