يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 29279
معاون استاندار قم:

قم منادی هم‌صدایی برای توسعه همه‌جانبه در کشور باشد

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور زائران استانداری قم گفت: اگر به دنبال وحدت ملی و توسعه همه‌جانبه در همه ابعاد هستیم باید هم صدایی و همگرایی داشته باشیم و قم باید منادی این هم صدایی باشد.
قم منادی هم‌صدایی برای توسعه همه‌جانبه در کشور باشد
به گزارش قم نیوز، یونس عالی‌پور شنبه‌شب در هم اندیشی طرح نوروزی آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی با بیان اینکه در نوروز ۹۴ باید شاهد اقدامات گسترده‌تری برای استقبال و میزبانی شایسته از مسافران نسبت به گذشته باشیم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند هر یک از امامزادگان مدفون در قم اگر در شهر دیگری بودند به قطب آن شهر تبدیل می‌شدند بنابراین ما هم باید از این ظرفیت‌ها بهترین استفاده را ببریم.

وی افزود: اماکن مقدسه بهترین ظرفیت برای تهیه خوراک فکری و فرهنگی به منظور ارائه به زائران نوروزی و دیگر ایام سال هستند.

معاون امور زائران استاندار قم با بیان اینکه هیچ شهری نمی‌تواند در این زمینه مانند قم ظرفیت‌های بالقوه داشته باشد خاطرنشان کرد: اگر تلاش کنیم و خلوص نیت داشته باشیم می‌توانیم این ظرفیت‌ها را به فعلیت برسانیم.

وی ادامه داد: اگر به دنبال وحدت ملی و توسعه همه‌جانبه در همه ابعاد هستیم باید هم صدایی و همگرایی در خدمت به مردم داشته باشیم و قم در این زمینه باید منادی این هم صدایی باشد.

عالی‌پور با اشاره به دستور استاندار قم مبنی بر تدارک گسترده به منظور استقبال شایسته از مسافران نوروزی در سال ۹۴ عنوان کرد: قم این ظرفیت را دارد و می‌تواند با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده‌ای، خوراک فکری، معنوی و فرهنگی برای زائران میلیونی فراهم کند.

معاون امور زائران استاندار قم گفت: برپایی نماز جماعت در بوستان‌ها و بقاع متبرکه یکی از برنامه‌هایی است که در نوروز ۹۴ در قم اولویت دارد؛ انتظار این است که خیرین هم کمک‌هایی برای پذیرایی و تهیه محصولات فرهنگی برای زائران و مسافران نوروزی به ویژه در بقاع متبرکه داشته باشند.

وی تصریح کرد: زیباسازی اماکن مقدسه یکی از مواردی است که جزو انتظارات زائران قرار دارد و باید به این مهم توجه داشت؛ بقاع متبرکه رسانه‌ای فرهنگی و گسترده در سطح جامعه ما هستند و می‌توان با استفاده از همین ظرفیت، دوره‌های آموزش کوتاه مدتی برای زائران برگزار کرد.

عالی‌پور با اشاره به لزوم خوش برخوردی خادمان بقاع متبرکه با زائران و گردشگران نوروزی گفت: آستان مقدس امامزادگان باید مرکز دیانت و فرهنگ باشند و ائمه جماعات در این اماکن باید به شرایط روز هم توجه کنند و مفاهیم سیاسی مورد نیاز را در اختیار زائران قرار دهند.

معاون امور زائران استاندار قم افزود: این آمادگی وجود دارد که با کمک اوقاف و سایر دستگاه‌ها، فضای فرهنگی خاصی را در قم به وجود بیاوریم که زائران نوروزی، تمایل داشته باشند باز هم به قم سفر کنند.

وی بیان کرد: میلیون‌ها نفر مسافر و زائر سالانه به قم سفر می‌کنند که همین امر ظرفیت مناسبی را برای ترویج اندیشه‌های دینی و انقلابی و رهنمودهای امام و رهبری به وجود می‌آورد که باید مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci3rar.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما