سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب : 26849

شطرنج بازان قم برای حضور در لیگ بر‌تر کشور دستمزد نمی‌گیرند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت شطرنج استان قم گفت: شطرنج بازان قم برای حضور در لیگ بر‌تر کشور دستمزد نمی‌گیرند و تربیت قم تنها تیم غیر حرفه‌ای لیگ بر‌تر شطرنج کشور است.
شطرنج بازان قم برای حضور در لیگ بر‌تر کشور دستمزد نمی‌گیرند
به گزارش قم نیوز، حسین رحمتی نشاط درباره حضور نماینده قم در نخستین هفته لیگ بر‌تر شطرج کشور اظهار کرد: سطح فنی لیگ بر‌تر شطرج نسبت به فصل گذشته به شکل چشمگیری افزایش یافته و رقابت در این مسابقات بسیار سخت‌تر از گذشته است چنان که امسال ۱۲ استاد بزرگ شطرنج در لیگ بر‌تر کشور حضور دارند.

وی گفت: ۵ استاد بزرگ شطرنج از کشورهای خارجی در تیم‌های ایرانی عضویت دارند و باشگاه‌ها، بودجه‌های سنگینی برای حضور در این مسابقات در نظر گرفته‌اند زیرا نتیجه گیری برای تیم‌ها اهمیت پیدا کرده و لیگ بر‌تر، حرفه‌ای‌تر شده است.

رئیس هیئت شطرنج قم افزود: شطرنج بازان قم برای حضور در لیگ بر‌تر کشور دستمزد نمی‌گیرند و تربیت قم تنها تیم غیر حرفه‌ای لیگ بر‌تر شطرنج کشور است در حالی که تمامی تیم‌ها به بازیکنان خود حقوق پرداخت می‌کنند و تیم شهرداری تبریز با بودجه ۱۰۰ میلیون تومانی در لیگ شرکت کرده و دانشگاه آزاد ۳۰ میلیون تومان به بازیکنانش دستمزد داده است.

رحمتی نشاط عنوان کرد: در تیم شهرداری تبریز ۴ استاد بزرگ حضور دارند که ۳ نفر ایرانی و یک نفر خارجی است و چنین برنامه ریزی و سرمایه گذاری نشان می‌دهد شهرداری تبریز به دنبال قهرمانی و کسب عنوان است و همین شرایط در تیم‌هایی چون دانشگاه آزاد و پتروشیمی خوزستان هم دیده می‌شود.

وی ابراز کرد: برای سفر به ساری و حضور در هفته نخست لیگ بر‌تر به زحمت توانستیم هزینه‌های مورد نیاز را تامین کنیم و در حالی که در روز نخست مسابقات از ساعت ۱۷ برابر شهرداری تبریز مسابقه داشتیم، در فاصله ۱۵ دقیقه مانده به آغاز مسابقه به ساری و سالن محل برگزاری رسیدیم که این امر به دلیل ضعف بنیه مالی ماست که نمی‌توانیم از روز قبل در محل مسابقات باشیم.

رئیس هیئت شطرنج قم درباره نتایج تیم تربیت قم عنوان کرد: در هفته نخست ۴ بازی انجام دادیم که ۳ تای آن در برابر قدرتمند‌ترین تیم‌های لیگ بر‌تر بود و شکست ما پیش بینی می‌شد اما با توجه به اینکه بازی‌های سخت خود را پشت سر گذاشته‌ایم بدون شک در هفته دوم نتایج خوبی کسب می‌کنیم و خود را در جدول رده بندی بالا می‌کشیم.

رحمتی نشاط اظهار کرد: نام تیم ما متعلق به اسپانسر خاصی نیست بلکه نام اصلی تربیت بدنی قم است که به اختصار و به دلیل پاره‌ای تصمیمات در مورد حضور تیم‌های دولتی در لیگ بر‌تر، تربیت قم خوانده می‌شود و به دلیل نداشتن اسپانسر هم نتوانستیم بازیکنی به خدمت بگیریم.

وی گفت: اگر ما هم می‌توانستیم یک استاد بزرگ با قراردادی ۱۰ میلیون تومانی به خدمت بگیریم بدون شک حرف بیشتری برای گفتن در سطح لیگ بر‌تر داشتیم اما در شرایط فعلی اگر بتوانیم ۶ میلیون تومان برای مخارج جاری خود داشته باشیم باز هم رضایت داریم.

رئیس هیئت شطرنج قم بیان کرد: در ترکیب تیم‌های لیگ برتری استادان بزرگ و استادن فیده بسیاری حضور دارند اما در تیم ما تنها یک استاد فیده با ۱۳ سال سن به نام محمد امین طباطبایی حضور دارد که روی میز شماره یک ما که مخصوص مبارزه با قدرتمند‌ترین استاد حریف است می‌نشیند و حضور وی و سایر شطرنج بازان جوان ما، سبب افتخار شطرنج قم در سطح ملی است.

رحمتی نشاط تصریح کرد: طباطبایی چنان شطرنج باز مستعدی است که در مسابقه با استاد بزرگ باقری در لیگ بر‌تر با وجود شکست باز هم ۶۰ درصد امتیازات را به دست آورد و بدون شک وی در آینده روزهای روشنی در سطح کشور و حتی بین المللی دارد.

وی عنوان کرد: مسابقات لیگ بر‌تر شطرنج شامل ۹ بازی رفت و ۹ بازی برگشت است که این ۱۸ مسابقه در ۴ دور تقسیم می‌شود و با فاصله تقریبی یک ماهه در ۴ شهر مختلف کشور انجام می‌شود.

رئیس هیئت شطرنج قم افزود: با توجه به افزایش کیفی قابل توجه مسابقات کار ما برای تکرار عنوان چهارمی فصل گذشته بسیار سخت است اما هدف ما این است که در فصل جاری در رده‌ای پایین‌تر از پنجم نایستیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdci3var.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما