دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : 31519

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۹

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۹پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۹به شرح زیر است:

وزیر امور خارجه: استفاده از زور و تهدید برای آمریکا هیچ دستاوردی نداشته است
رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: سند وین تصویب بشود یا نشود موضع ایران علیه آمریکا تغییر نمی‌کند
آیت‌الله حسینی بوشهری: ایستادگی ملت دشمنان را مجبور به مذاکره کرد
آیت‌الله خاتمی: جریان‌های سیاسی در هر شرایطی انصاف را رعایت کنند
آیت‌الله نمازی: سخنرانی‌های کوبنده رهبر معظم انقلاب خواب از چشم دشمنان اسلام گرفته است
آیت‌الله فاضل لنکرانی: توافق هسته‌ای نقطه عطفی در تاریخ سیاسی انقلاب ایران است

** جام جم ۹۴/۴/۲۹
* موافقت رهبری با عفو تعدادی از محکومان
به مناسبت عید سعید فطر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو، تخفیف و تبدیل مجازات ۹۳۰ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.
* تحریم‌های بیشتر، ایران را از پای در نمی‌آورد
جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی.بی.اس ضمن انتقاد از مخالفان توافق اخیر ۱+۵ و ایران گفت: تحریم بیشتر ایران را از پای در نمی‌آورد و این امر ثابت شده است.

** همشهری ۹۴/۴/۲۹
* تخلف سفارتخانه‌ها در دولت قبل
محمد علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰: اطلاع داریم که سفارتخانه‌های ایران در برخی کشورها آنطور که شایسته است، فعال نیستند.
ما در کمیسیون اصل ۹۰ روی ماموریت‌ها و عملکرد سفارتخانه‌ها از دولت قبل حساس بودیم و پرونده‌هایی را در مورد تخلفات آنها داشتیم.
* نام سردار سلیمانی همچنان در تحریم
بعد از انتشار متن سند وین، اسامی برخی مقامات و شرکت‌های ایرانی که از فهرست‌ تحریم‌های آمریکا خارج می‌شوند نیز منتشر شد.
در این فهرست شخصی به نام قاسم سلیمانی هم حضور داشت که در وهله اول تصور شد این شخص همان سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس است.
اما وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در خصوص برداشته شدن نام سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه از فهرست تحریم‌های سازمان ملل گفته است: اسم موجود در این فهرست مربوط به مدیر یک معدن اورانیوم است. او سردار سلیمانی را به حمایت از تروریسم متهم کرده و مدعی شده است نام وی تا ابد در لیست آمریکا باقی خواهد ماند.

** کیهان ۹۴/۴/۲۹
* سند وین تصویب بشود یا نشود موضع ایران علیه آمریکا تغییر نمی‌کند
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر: برای تصویب این متن یک مسیر قانونی پیش بینی شده‌ای وجود دارد که باید این مسیر را طی کند و خواهد کرد، ان‌شاءالله.
انتظار ما این است که دست اندرکاران، با دقت مصالح ملی و کشور را در نظر بگیرند و آنچه را تحویل ملت خواهند داد، بتوانند با گردن افراشته، در مقابل خدای متعال هم ارائه بدهند.
سیاست‌های آمریکا در منطقه با سیاست‌های جمهوری اسلامی ۱۸۰ درجه اختلاف دارد.
جمهوری اسلامی، در زمینه حفظ قابلیت‌های دفاعی و امنیتی خود ـ آن هم در این فضای تهدیدی که دشمنان برایش به وجود می‌آورند ـ هرگز تسلیم زیاده خواهی‌ دشمن نخواهد شد.
ملت ایران باید متحد باشد و قضایای هسته‌ای نباید زمینه‌ساز دو دستگی در کشور شود.
رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام و سفرای کشورهای اسلامی: قدرت‌های بزرگ برای حفظ منافع خود و حفظ رژیم صهیونیستی، اختلاف‌ها را به امت اسلامی تحمیل کرده‌اند.
* نگرانی‌هایی درباره جمع بندی مذاکرات و پیش نویس قطعنامه وجود دارد
سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران، در خصوص موضوع مذاکرات هسته‌ای، با بیان اینکه نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد، گفت: ان‌شاء‌الله باید ببینیم نتیجه در عمل چه می‌شد.
سرلشکر جعفری گفت: امیدواریم همدلی و همزبانی دولت و ملت کارها را بیشتر جلو ببرد و سختی‌ها را پشت سر بگذاریم.
* دشمن اگر می‌خواهد قدرت ارتش ايران را بسنجد بسم‌الله!
امير سرلشکر عطاالله صالحي فرمانده کل ارتش جمهوري اسلامي ايران در حاشيه نماز عيد سعيد فطر در مصلاي تهران در واکنش به اظهارات مقامات آمريکايي که به خيال خود می‌توانند ارتش ايران را شکست دهند، اظهار داشت: همان طور که حضرت آقا فرمودند، هر که می‌خواهد اين توان را امتحان کند بسم الله.

** شرق ۹۴/۴/۲۹
* استیضاح آخوندی رأی نمی‌آورد
احمد توکلی با بیان اینکه استیضاح‌های پی‌در‌پی به مصلحت کشور نیست، گفت: درباره استیضاح آقای آخوندی، وزیر راه و شهرسازی احتمال می‌دهم این استیضاح رأی نیاورد و آخوندی ابقا شود. نظر من نسبت به استیضاح وزیر راه و شهرسازی مثبت نیست و اغلب نمایندگان هم بر روی این مسئله اتفاق نظر ندارند.

** ایران ۹۴/۴/۲۹
* تماس تلفنی رئیس جمهور با سران ۶ کشور منطقه‌ای و اروپایی
پس از توافق هسته ای، رئیس جمهوری با سران ۶ کشور منطقه‌ای و اروپایی شامل، اتریش، عمان، انگلستان، قطر،‌ ترکیه و پاکستان، به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد. حجت‌الاسلام حسن روحانی در این تماس‌ها، از تغییر جایگاه ایران در منطقه و جهان و نیز عزم ایران برای بهبود و توسعه روابط با این کشورها سخن گفت.
گفت‌و‌گوی تلفنی با سلطان قابوس، پادشاه عمان، نخستین تماس تلفنی رئیس جمهوری با سران کشورها، پس از توافق هسته‌ای بود.
رئیس شورای عالی امنیت ملی، در این گفت‌و‌گو، از نقش مثبت وسازنده عمان درروند برگزاری مذاکرات هسته‌ای قدردانی کرد.
در تماس تلفنی روحانی با «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان نیز روحانی به نقش این کشور در پیشبرد مذاکرات اشاره و اظهارکرد: خوشحالیم که در این مذاکرات به نتیجه برد- برد دست پیدا کردیم.
جمعه گذشته نیز روحانی با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد.
روحانی با بیان این توافق دررابطه ایران با همسایگانش بویژه ترکیه تأثیرگذارخواهد بود، گفت: ما تحریم‌های ظالمانه را پشت سر گذاشتیم و توانستیم به راه حل‌های قابل قبولی دست پیدا کنیم.
رئیس جمهوری همچنین در پیامی عید سعید فطر را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت.
* دارایی‌های ما در چین بدتر از بلوکه است
رئیس کل اسبق بانک مرکزی دارایی‌های بلوکه شده بانک مرکزی را ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: «دارایی‌های ما در چین به عنوان دارایی‌های بلوکه شده منظور نمی‌شود بلکه چیزی بدتر از آن است.»
طهماسب مظاهری گفت: غربی‌ها بلوکه می‌کنند و اعلام می‌کنند که بلوک کردیم. وقتی هم که توافق کردند آزاد می‌کنند. چینی‌ها پول را می‌گیرند و پس نمی‌دهند. اسمش را هم امانتداری می‌گذارند.»

** جمهوری اسلامی ۹۴/۴/۲۹
* هلاکت دهها تروریست در ادامه عملیات ارتش سوریه
یگان‌های ارتش سوریه در ادامه عملیات ضد تروریستی خود در نقاط مختلف این کشور دهها تروریست را به هلاکت رسانده و توطئه‌های آن‌ها را خنثی کردند.
ارتش این کشور دیروز یکشنبه اعلام کرد که با همکاری نیروهای مقاومت لبنان، ۲۰ تروریست در شهر الزبدانی واقع در شمال غربی دمشق به هلاکت رسیدند.
* نتایج حاصل از مذاکرات مرهون تلاش‌های طیف وسیعی از کارشناسان از گذشته تاکنون است
دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: همه ما باید قدردان ایستادگی و مقاومت مردمی، هدایت‌های مقام معظم رهبری و درایت ریاست محترم جمهوری در پیشبرد و به فرجام رساندن مذاکرات هسته‌ای باشیم.
علی شمخانی ضمن قدردانی از تلاش و مجاهدت شایسته تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، اظهار کرد: فراز و فرودهای پرونده مذاکرات هسته‌ای در ۱۲ سال گذشته و نتایج حاصل از آن مرهون تلاش مخلصانه و زحمات طیف وسیعی از کارشناسان و مدیران گمنام و نام‌آور از گذشته تاکنون بوده است.

** وطن امروز ۹۴/۴/۲۹
* حمله به ایران راحت‌تر شد
سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود تاکید کرد بازرسی‌ها به آمریکا اجازه خواهد داد تا در صورت نیاز به اقدام نظامی، با اطلاعات بیشتری دست به حمله به اهداف داخل ایران بزند. در حالی که هنوز یک هفته از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ در شهر وین اتریش نگذشته، کاخ سفید می‌گوید یکی از حسن‌های بازرسی از ایران، افزایش اطلاعات در مورد اهداف احتمالی و بالا رفتن دقت به هنگام اقدام نظامی در ایران خواهد بود.
* منتظر تغییر رفتار ایران در سوریه و یمن هستیم!
دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره توافق هسته‌ای با ایران گفته منتظر تغییر رفتار ایران در سوریه و یمن است.
کامرون در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفت: «من با رئیس‌جمهور روحانی صحبت کردم و گفتم که ما خواستار دیدن تغییراتی در رویکرد ایران پیرامون مسائلی چون سوریه، یمن و تروریسم در منطقه هستیم و می‌خواهیم این تغییرات را در رفتار ایران ببینیم».

** جوان ۹۴/۴/۲۹
* دو اولویت مجلس در جمع بندی مذاکرات هسته‌ای
علی لاریجانی رئیس مجلس در حاشیه نماز عید سعید گفت: دو اولویت مهم داخلی در خصوص مذاکرات هسته‌ای در دستور کار مجلس قرار دارد.
وی افزود: اولین اولویت توجه کامل به مسائل اقتصادی و حل این مسائل در داخل کشور است.
لاریجانی ادامه داد: دومین موضوع نیز همگرایی داخلی در کشور برای فائق آمدن بر مشکلات است.
* استفاده داعش از سلاح شيميايي در شمال سوريه
يگان‌هاي حمايت مردمي كرد در سوريه اعلام كردند داعش در ماه ژوئن عليه نيروهاي كرد از سلاح شيميايي استفاده كرده است.
* تلاش سعودي ـ صهيونيستي براي قراردادن حماس مقابل انصارالله
«جمال بن»، فعال سياسي عربستان در فضاي مجازي كه در دنياي عرب مشهور است، جزئياتي از ديدار خالد مشعل با سلمان بن عبدالعزيز و بن سلمان را فاش كرد.
«جمال بن» شنبه صبح در چند توئيت ادعا كرد: خالد مشعل در اين ديدار درخواست دريافت ماهانه ۲۰ ميليون دلار را مطرح كرده و گفته كه آن را براي هزينه دولتش در غزه مي‌خواهد.
در اين جلسه محمد بن سلمان، جانشين وليعهد و وزير دفاع كنوني عربستان كه فرماندهي جنگ عليه يمن را بر عهده دارد، از مشعل ۷۰۰ نيروي رزمنده فلسطيني درخواست كرده كه با تاكتيك‌هاي حزب‌الله لبنان آموزش ديده باشند زيرا به اذعان او، اينها فقط قدرت رويارويي با حوثي‌ها (رزمندگان جنبش انصارالله)‌را دارند.
با این حال «صلاح البردويل» يكي از اعضاي ارشد جنبش حماس در سخناني پيرامون سفر يك هيئت از حماس به عربستان اعلام كرد اين سفر بر روابط حماس با ايران تأثيري نخواهد گذاشت. امكان ندارد كه يك رابطه را به قيمت پايان دادن به رابطه ديگري آغاز كنيم.

** آفتاب یزد ۹۴/۴/۲۹
* پیام تبریک دبیرکل سازمان ملل به وزیر خارجه ایران
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل طی نامه‌ای به محمد جواد ظریف، ضمن تبریک به مناسبت دستیابی ایران و ۱+۵ به توافقنامه‌ای جامع، حمایت همه جانبه خود را از اجرای مفاد این توافق تاریخی و برداشته شدن تحریم‌های مرتبط در جهت حفظ منافع ملت شریف ایران ابراز کرد.
* درخواست تحقیق از نتانیاهو
با خبر شدیم دستیابی ایران و گروه ۱+۵ به توافق هسته‌ای باعث شده شدت انتقادات در اسرائیل از نتانیاهو افزایش یابد. در همین راستا، سران دو حزب مخالف در اسرائیل خواستار تشکیل کمیته تحقیق پارلمانی درباره عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در برابر مذاکرات و توافق هسته‌ای ایران شدند.
* فرودگاه عدن آزاد شد
شبکه تلویزیونی المنار در خبر فوری اعلام کرد: منابع یمنی تایید کردند ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند فرودگاه عدن را از شبه نظامیان وابسته به عربستان و عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به ریاض پس بگیرند و دهها نفر از شبه نظامیان عضو القاعده و وابسته به هادی منصور در جریان نبردهای شدید برای پس گیری این فرودگاه کشته شدند.

** رسالت ۹۴/۴/۲۹
* جمع‌بندی توافق هسته‌ای بر اساس مراحل قانونی ضرورت دارد
محمدنبي حبيبي در جمع اعضاي هيئت اجرايي حزب موتلفه اسلامي با اشاره به مذاکرات هسته‌اي، اظهار داشت: حزب موتلفه اسلامي اصل مذاکرات هسته‌اي را از ابتدا لازم مي‌دانست و مي‌داند، اما آمريکا و همفکرانش را قابل‌ اعتماد ندانسته و نمي‌داند و در طول مذاکرات اخير همواره از تيم مذاکره‌کننده پشتيباني کرده است. وي با تأکيد بر اجتناب از دو قطبي کردن و جناحي کردن مسائل هسته‌اي بيان داشت: جمع‌بندي توافق اخير در کشور بر اساس مراحل قانوني ضرورت دارد. ما معتقديم تعهد به اجراي پروتکل الحاقي به ضرر کشور و ملت مي‌باشد.
* خواب دشمنان در منطقه تعبير نخواهد شد
ولایتی دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي با بيان اينکه دشمنان رشد افراط‌گرايي و جريان‌هاي تکفيري را براي ضربه زدن به اسلام برنامه ريزي کرده‌اند گفت: به فرموده‌ی رهبري خواب آنان در منطقه تعبير نخواهد شد.
* کاربرد زور براي آمريکا دستاوردي نداشته است
محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران در مصاحبه‌اي با نشريه آمريکايي نيويورکر گفت: استفاده از زور و تهديد براي آمريکا هيچ دستاوردي نداشته است.
در قسمتي از اين مصاحبه آمده است: اين (توافق هسته‌اي) براي ما به منزله سنجشي است که ببينيم آيا آمريکا آمادگي رويارويي با واقعيت ها را دارد، آيا آماده است که زبان زور و تهديد را کنار بگذارد؟
آمريکا يکي از موسسان سازمان ملل متحد بوده است و به نظر من زماني که پاراگراف ۴ بند ۲ منشور بين الملل نوشته می‌شد که تهديد به استفاده از زور بر خلاف قوانين بين الملل است... اکنون اگر کشوري هر روز بگويد همه گزينه‌ها روي ميز است، قانون جنگل حاکم شده است و نه قانون سازمان ملل متحد."

** مردم سالاری ۹۴/۴/۲۹
* صندوق‌هاي اخذ آرا نمي‌تواند شيشه‌اي باشد
دبير شوراي نگهبان با اشاره به برخي اظهارنظرها درباره شيشه‌اي شدن صندوق‌هاي اخذ آرا گفت: گفته اند صندوق‌ها بايد شفاف باشد که به نظر ما حق هم همين است اما مشکلي که وجود دارد اينکه اگر صندوق‌ها شفاف باشد نبايد آرايي که به داخل آنها ريخته مي‌شود، خوانده شود. آيت‌الله احمد جنتي در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبکه دوم سيما افزود: شيشه‌اي بودن صندوق انتخابات برخلاف محرمانه و محفوظ بودن آراي مردم است بنابراين صندوق‌هاي اخذ آرا نمي‌تواند شيشه‌اي باشد، چون آراي مردم محرمانه است، بنابراين بايد در اين زمينه بررسي بيشتري انجام شود.

** آرمان ۹۴/۴/۲۹
* مذاکره روسیه برای فروش هواپیما به ایران
شنیده شد که ماکسیم سوکولوف، وزیر ترابری روسیه، از مذاکره این کشور با ایران برای صادرات هواپیماهای مسافربری سوپرجت سوخو خبر داده است.
سوپرجت سوخو تنها هواپیمای مسافربری روسی است که بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی در این کشور ساخته شده و توسعه یافته‌ و گنجایش ۷۸ تا ۹۸ مسافر (به همراه خدمه) را دارد.

** فرهیختگان ۹۴/۴/۲۹
* عید خونین عراق
جمعه شب شهر بعقوبه در استان دیاله عراق، شاهد خونین‌ترین حمله تروریستی این کشور طی سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) بود. در این عملیات وحشیانه یک اتومبیل که حامل ۳ نفر و مقدار زیادی مواد منفجره بود، در یکی از شلوغ‌ترین مراکز شهر بعقوبه در میان جمعیت منفجر شد که شمار قربانیان این انفجار تا دیروز به ۱۲۰ کشته و ۱۳۰ زخمی افزایش یافته است.

** آفرینش ۹۴/۴/۲۹
* سرنگوني هواپيماي جاسوسي داعش ساخت رژيم صهيونيستي در فلوجه عراق
نيروهاي الحشد الشعبي و امنيتي عراق با زير نظر گرفتن فضاي منطقه عملياتي فلوجه، يک فروند هواپيماي شناسايي متعلق به داعش را رصد کردند که در فضاي منطقه در حال گشت زني بود.
نيروهاي عراقي در موقعيت مناسب اين هواپيما را که سرگرم تصويربرداري بود، سرنگون کردند. در بررسي لاشه اين هواپيما مشخص شد که اين پرنده ساخت کارخانه‌های رژيم اسراييل است.
* بازداشت بيش از ۴۰۰ عضو داعش در عربستان
مقامات عربستان سعودي مي‌گويند که ۴۳۱ تن را به اتهام عضويت در يک سازمان وابسته به شبه‌نظاميان تروريست داعش دستگير کرده‌اند.
اين افراد متهم به انجام چند عمليات خونين عليه مساجد شيعيان در عربستان هستند.

** ابتکار ۹۴/۴/۲۹
* دولت آمریکا متن توافق هسته‌ای با ایران را به کنگره فرستاد
دولت آمریکا روز گذشته اعلام کرد که متن برنامه جامع اقدام مشترک و ضمایم آن را برای بررسی، به کنگره ارائه کرده است.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، دوره ۶۰ روزه بررسی برجام در کنگره آمریکا از امروز آغاز می شود.

** قدس ۹۴/۴/۲۹
* هراسی از مخالفان داخلی ندارم
«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران دفاع کرد و گفت: به خاطر حفظ امنیت و ایمنی آمریکا از کسی عذرخواهی نمی‌کنم و هراسی از مخالفان داخلی ندارم.
* بزرگترین بیمارستان هسته‌ای
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در آینده نزدیک کلنگ‌زنی بزرگترین مجموعه بیمارستانی تخصصی هسته‌ای را با همکاری وزارت بهداشت و شهرداری تهران شاهد خواهیم بود، گفت: از این به بعد می‌خواهیم در عرصه هسته‌ای وارد فعالیت‌های جدیدی شویم که تا امروز مردم درباره آن خیلی کمتر خبر شنیده‌اند.

** قانون ۹۴/۴/۲۹
* مجلس خبرگان مانند پادگان آماده حفظ نظام و انقلاب است
دادستان كل كشور خاطرنشان كرد مجلس خبرگان ضامن تداوم جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به نظام‌های مختلف جهان افزود: نظام ما از رأس تا نهادهای اساسی مبتنی بر رای مردم است. وی افزود: مجلس خبرگان رهبری مانند پادگان آماده است که در مواقع خطر می‌تواند نظام و انقلاب را از هرگونه مخاطره حفظ کند.

** خراسان ۹۴/۴/۲۹
* به رسميت شناختن اسرائيل شرط روابط قوي با ايران است
سيگمار گابريل، وزير اقتصاد آلمان به روزنامه بيلد آلمان اعلام کرده است که روابط بلند‌مدت با تهران نيازمند به رسميت شناخته شدن رژيم صهيونيستي از سوي ايران است. وي اعلام کرد: حق موجوديت اسرائيل نبايد بيش از اين زير سوال قرار گيرد.
گابريل گفت: من مکررا اين موضوع را در جريان سفرم به تهران شفاف سازي خواهم کرد.

** اعتماد ۹۴/۴/۲۹
* توفيق هسته اي دولت به خاطر نظم و تدبير است
حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني در مراسم «شب خاطره با امام» كه با حضور جمعي از اعضاي كانون زندانيان سياسي مسلمان قبل از انقلاب برگزار شد با بيان اينكه دعا كنيم نظم در زندگي شخصي و اجتماعي ما حاصل شود، گفت: اين روزها شاهد به ثمر رسيدن يكي از توفيقات دولت (در زمينه هسته‌اي) هستيم و جامعه به اين خاطر مسرور است: اين توفيق نتيجه نظم و تدبير منظمي است كه به كار گرفته مي‌شود.
حجت الاسلام سيد حسن خميني در پايان گفت: دعا كنيم كه خداوند نقار و اختلاف را از درون جامعه ما از ميان بردارد.
* تحول آني در انتظار اقتصاد نيست
رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نبايد انتظار داشت در پي توافق هسته‌اي تحول آني در اقتصاد اتفاق بيفتد، گفت كه اولويت اول دولت در اين شرايط بايد خروج از ركود و رونق سرمايه گذاري باشد. غلامرضا تاجگردون گفت: همين كه كشورهاي غربي مدت مديدي با ايران پاي ميز مذاكره نشستند، نشان دهنده اين است كه دنيا، غرب و ايران به دنبال تحول جدي در منطقه هستند.

** شهروند ۹۴/۴/۲۹
* دنیا نمی‌تواند درباره توافق وین منتظر کنگره بماند
معاون وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به انتقادها از دولت آمریکا برای تصویب قطعنامه شورای امنیت درخصوص توافق هسته‌ای با ایران پیش از تأیید آن در کنگره آمریکا، گفت: دشوار است که آمریکا به جهان بگوید منتظر کنگره بماند.
شرمن در جمع خبرنگاران افزود: درحالی‌که تمام اعضای گروه ١+٥ می‌خواهند برای تأیید این (توافق هسته‌ای) به سازمان ملل بروند، برای ما قدری دشوار بود که به جهان بگوییم ببخشید باید منتظر کنگره آمریکا بمانید.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ایستادگی ملت، دشمنان را مجبور به مذاکره کرد

حوزه/ مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: با توافقی که در وین شد، نباید پنداشت که کار تمام شده است و این در حالی است که ما سابقه بدعهدی برخی از کشورهای گروه ۱+۵ را در قرارداد الجزایز به یاد داریم.
آیت‌الله حسینی بوشهری درادامه بیان داشت: بارها از رسانه‌ها درباره زیاده خواهی و سخنان سران آمریکا شنیده اید که گفته‌اند اگر این قدرت و اختیار را داشتند بدون تردید "پیچ و مهره" فعالیت‌های هسته‌ای ایران را باز می‌کردند، اما تنها ایستادگی و مقاومت ملت بصیر و ولایت مدار ایران اسلامی آنان را مجبور به مذاکره کرد.

سخنرانی‌های کوبنده رهبر معظم انقلاب خواب از چشم دشمنان اسلام گرفته است
رسا/آیت‌الله نمازی با اشاره به اهمیت توافق هسته‌ای ایران، گفت: اقرار رییس جمهور آمریکا بر عدم توانایی او برای بازکردن پیچ و مهره‌های ماشین آلات هسته‌ای ایران، بیانگر قدرت ملت ایران است.
عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تجلیل از حضور حماسی مردم روزه دار در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد: دشمن روی حرکت ملت ایران در ایام‌الله راهپیمایی‌ها و نماز جمعه و جماعت حساب ویژه بازکرده است.
وی افزود: با مراجعه به فضای مجازی متوجه خواهید شد کشورهای غربی و صهیونیست‌ها اعتراف کرده‌اند حرکت ملت ایران در راهپیمایی‌ها، تظاهرات‌ها و به ویژه سخنرانی‌های کوبنده رهبر معظم انقلاب خواب از چشم دشمنان اسلام گرفته است.

جریان‌های سیاسی در هر شرایطی انصاف را رعایت کنند
رسا/ آیت‌الله خاتمی با تأکید بر پیروی از خط رهبری در همه شرایط و گزینشی برخورد نکردن با سخنان ایشان، گفت: عده‌ای با این که مدعی پیروی از خط رهبری هستند اما در قبال نظام که یک مجموعه است متناقض عمل می‌کنند.
عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت رعایت انصاف در تمام عرصه‌ها تأکید و ابراز کرد: انصاف یعنی واقعیت‌ها را دیدن و واقع بینانه قضاوت کردن؛ این نگاه واقع بینانه باید در تمام شرایط از سوی همه اقشار، احزاب، جریان‌ها و اقوام رعایت شود.

توافق هسته‌ای نقطه عطفی در تاریخ سیاسی انقلاب ایران است
حوزه/ آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران اظهار کرد: این توافق هسته‌ای و بیانیه مشترکی که بین ایران و قدرت‌های بزرگ دنیا انجام گرفت، یک نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ایران و هم در تاریخ انقلاب ایران است.
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه این توافق آثار بسیار مهمی به دنبال دارد گفت: در درجه اول موجب شد که دولت‌های قدرتمند و مردم دنیا متوجه حقانیت ایران شوند.
وی افزود: دنیا متوجه شد که مردم ایران اهل منطق، استدلال و گفتگو است و این توافق به تبلیغات دامنه‌دار غرب علیه ایران که مردم ایران را افرادی تروریست و ضد منطق مطرح کرده بودند خاتمه می‌دهد و موقعیت بسیار خوبی برای ملت ایران در اذهان عمومی دنیا به وجود می‌آورد.

درمان تروریست‌های سوری در ترکیه
فردا نیوز/یک وبگاه آمریکایی فاش کرد «سمیه اردوغان» دختر رئیس‌جمهور ترکیه ریاست تیم‌های پزشکی ویژه درمان تروریست‌های سوریه را که به ترکیه منتقل می‌شوند، بر عهده دارد.
گلوبال ریسرچ اعترافاتی از یک پرستار ترکیه‌ای درج کرد که براساس آن ترویست‌ها سوری در بیمارستان نظامی مخفی در «شانلی اورفا» واقع در جنوب شرق ترکیه تحت نظارت دختر اردوغان مداوا می‌شوند.

معاون صدراعظم آلمان وارد تهران شد
فردا نیوز/ گابریل، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان عصردیروز در رأس هیاتی بلندپایه وارد فرودگاه مهر آباد تهران شد.
قرار است گابریل در این سفر با رئیس جمهور، وزرای نیرو، نفت، اقتصاد، امور خارجه و صنایع و معادن و همچنین رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دیدار کند. این نخستین هیئت اقتصادی اروپایی است که پس از اعلام جمع بندی گفتگوهای هسته‌ای در وین به تهران سفر می‌کند.

حماس با عربستان مشارکت نمی‌کند
تسنیم/ سخنگوی حماس اعلام کرد که این جنبش با عربستان در نبرد علیه یمن موسوم به طوفان اراده همکاری نمی‌کند.
سامی ابوزهری اعلام کرد که اخبار منتشر شده درباره همکاری میان حماس و عربستان و مشارکت صدها نیروی فلسطینی در عملیات موسوم به طوفان اراده صحت ندارد.

کنگره باید به پرونده هسته‌ای ایران رای منفی دهد!
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی با بیان اینکه جمع‌بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای با ایران آنچیزی نیست که آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند نوشت که کنگره باید با رد آن، شرایط را برای بازنگری و تغییر سند فعلی در راستای خواست واشنگتن فراهم کند.
این روزنامه ادعا کرده بررسی دقیق برنامه جامع اقدام مشترک نشان می‌دهد که ظرفیت غنی‌سازی ایران بیش از حد بزرگ در نظر گرفته شده و رژیم راستی آزمایی هم بسیار شکننده است. ضمن اینکه ساختار اجرایی (توافق) هم به شدت ضعیف است و عاقلانه است که توافق رد شود.

کارتر: گزینه نظامی علیه ایران همچنان باقی است
باشگاه خبرنگاران/ وزیر دفاع آمریکا، دیشب وارد اراضی اشغالی شد تا در دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به آنان اطمینان دهد توافق با ایران، این رژیم را تهدید نمی‌کند.
وزیر دفاع آمریکا دراین سفر ادعا کرد:گزینه نظامی علیه ایران همچنان به قوت خود باقی است.

برای مقابله با داعش باید از نیروی زمینی استفاده کرد
ایرنا/ فرمانده پیشین ارتش انگلیس، با غیر موثر خواندن راهبرد نظامی کنونی دولت انگلیس علیه گروه داعش، خواهان استفاده از نیروی زمینی این کشور برای مقابله با این گروه شد.
لرد ریچارد افزود: دولت انگلیس دیر یا زود موافقت می‌کند که سربازان و تانک هایش را برای مبارزه علیه داعش اعزام کند.

لندن‌ به دنبال بازگشایی سفارت در تهران است
فارس/ انگلیس با انتشار مطلبی در خصوص وضعیت تجارت با ایران پس از توافق نوشت لندن تلاش می‌کند هر چه سریع‌تر سفارت خود در تهران را بازگشایی کند.
وزارت خارجه انگلیس در ادامه افزود: «این توافق به طور نسبی تغییراتی را در توانایی داد و ستد با ایران ایجاد می‌کند. البته تحریم‌ها به فوریت فرو نمی‌افتند و آن‌ها مرحله به مرحله بوده و هرکدام بعد از اقدام‌هایی که ایران در انجامش متعهد شده اجرا می‌شود.

آل سعوددر تجاوز به یمن شکست خورده است
مهر/ سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی ضمن محکومیت تداوم حملات آل سعود به این کشور، گفت: رژیم آل سعود با حملات وحشیانه خود نتوانست اهدافی را که به دنبال آن بود محقق کند.
«محمد عبدالسلام» با اشاره به اینکه مقامات سعودی متحمل شکست سختی در یمن شده اند، تصریح کرد: در حال حاضر رژیم آل سعود به دنبال جبران شکست مفتضحانه خود در یمن است.

صعود ۷ پله‌ای ایران در رده بندی اقتصادی جهان
تسنیم/ واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست با پیش بینی رشد سالانه ۵.۲ درصدی برای اقتصادی ایران طی ۴ سال آینده از احتمال صعود ۷ پله‌ای ایران در رده بندی بزرگترین اقتصادهای جهان تا سال ۲۰۲۰ خبر داد.
واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در گزارشی از وضعیت اقتصادی ایران پیش بینی کرد اقتصاد ایران در سال جاری میلادی رشد ۲ درصدی را تجربه کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci3wap.t1azz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما