چهارشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 29549
قم نیوز گزارش می‌دهد؛

تردد بیش از ۱ میلیون وسیله نقلیه از ورودی‌‌های ‌قم تا اجرای طرح ایمنی ویژه زائران شهر کریمه

قم نيوز : قم نیوز: با گذشت بیش از ۴ روز از سال ۹۴ استان قم به عنوان یکی از شهرهای زائرپذیر با خیل عظیم زائران و مسافران نوروزی مواجه بوده که بر اساس آمار اعلام شده تاکنون بیش از ۱ میلیون خودرو در مبادی ورودی استان قم تردد داشته‌اند.
تردد بیش از ۱ میلیون وسیله نقلیه از ورودی‌‌های ‌قم تا اجرای طرح ایمنی ویژه زائران شهر کریمه
به گزارش قم نیوز، با گذشت بیش از ۴ روز از سال ۹۴ استان قم به عنوان یکی از شهرهای زائرپذیر با خیل عظیم زائران و مسافران نوروزی مواجه بود. در این مدت دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان با بسیج امکانات خود تلاش کردند تا زائران شهر کریمه اهل بیت (س) در مدت اقامت خود در این شهر در رفاه و آرامش باشند.

براساس آمار اعلام شده از سوی اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان قم تا پایان چهارمین روز نوروز بیش از ۱۴۰ هزار خودرو از مبادی ورودی استان قم تردد داشته‌اند.

تردد بیش از ۱۴۰ هزار خودرو از مبادی ورودی استان قم

در این راستا محمد حسن کلهری با بیان اینکه بیش از ۱۳۰هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه از مبادی ورودی شهر قم عبور کردند، اظهارداشت: تردد بیش از ۱۴۰ هزارو ۶۲۱ وسیله نقلیه از مبادی ورودی استان قم در این روز ثبت شده است.

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همچنین با بیان اینکه متوسط سرعت در اتوبان‌های استان قم ۸۹ کیلومتر است، افزود: ۹۲ درصد از تردد در جاده‌های استان متعلق به وسایل سبک و ۸ درصد نیز به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داده شده است.

وی با تاکید براینکه بر اساس آخرین خبر‌ها آزادراه تهران – قم، آزاد راه قم – تهران، بزرگراه قم – سلفچگان و آزاد راه کاشان – قم به ترتیب پرتردد‌ترین مسیر‌ها بوده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به شلوغی راه‌ها از حرکت‌های مارپیچ پرهیز کنند و با حرکت با سرعت مطمئنه سفری خوش را برای خود و خانواده خود به ارمغان بیاورند.

تردد و حضور بیش از پیش زائران می‌طلبد تا دستگاه‌های مختلف برای راهنمایی و هدایت زائران در راستای ایجاد نظم و آرامش برنامه‌های مختلفی را اجرایی کنند تا علاوه بر تامین رفاه و راحتی مسافران اختلالی در روند زندگی شهروندان نیز ایجاد نشود. در همین راستا شرکت مخابرات استان قم نیز با اجرای برنامه‌ای فایل اطلاعات استان قم به تلفن همراه مسافران ارسال می‌مند.

سید اسدالله دهناد در این باره اظهارداشت: فایل‌های مربوط به نقشه راه‌های استان، مکان‌های گردشگری و تلفن‌های ضروری قم با مشارکت ستاد تسهیلات زائران در اتوبان قم – تهران به تلفن همراه مسافران ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم با بیان اینکه پیام خوش آمد، تبریک و تسلیت به مناسبت‌های مختلف نیز در ۴۰ کیلومتری اتوبان قم – تهران از طریق بی‌تی اس‌های منطقه به تلفن همراه مسافران ارسال می‌شود، تصریح کرد: ۳۸۴ سایت بی‌تی اس تلفن همراه در راستای ارتقاء کیفیت آنتن دهی تلفن‌های همراه در سطح استان قم فعال است.

وی همچنین از آماده باش و اختصاص کشیک‌های تخصصی برای جلوگیری از قطع تلفن‌های ثابت، همراه واینترنت و همچنین رفع خرابی‌های احتمالی خبر داد و گفت: این اکیپ تا پایان تعطیلات سال جدید فعال است و به طور ویژه بر تمامی مراکز مخابراتی استان نظارت می‌کند.

دهناد همچنین تهیه ۱۰ هزار نقشه استان و تحویل به ستاد تسهیلات برای توزیع بین مسافران را مورد توجه قرار داد و گفت: همکاری با دانشگاه علوم پزشکی جهت اختصاص چهار شماره‌ای ۵۱۱۵ خدمات اورژانس، اختصاص سه مرکز مخابراتی جهت استفاده از سرویس‌های بهداشتی وآب شرب و افزایش پاسخگویان ۱۱۸جهت راهنمایی زائران از دیگر اقدامات شرکت مخابرات قم به شهروندان و زائران در تعطیلات نوروز است.

بهره‌مندی بیش از ۳۰ هزار مسافر نوروزی از خدمات طرح ایمنی

بهره‌مندی بیش از ۳۰ هزار زائر و مسافر از امکانات طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از دیگر طرح‌هایی است که در ایام نوروز از سوی جوانان جمعیت هلال احمر استان قم در راستای خدمات رسانی به زئران شهر کریمه ارائه می‌شود.

محمد مصباحی با اشاره به اجرای پانزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافران نورزی با شعار «بی‌گدار به جاده نزنیم و ظریف برانیم» از برپایی ۲۴ پست ثابت و سیار در استان قم خبر داد و اظهار داشت: در شش نخست اجرای طرح ۲۷هزار و ۶۱۹ نفر به پست‌های ثابت و دو هزار و ۳۸۵ نفر به پست‌های سیار (پروژه سحاب) که با حرکت امدادی دوچرخه سواران در داخل بوستان‌ها و مکان‌هایی که امکان تردد خودروهای امدادی نیست، مراجعه کرده‌اند و از خدمات هلال احمر بهرمند شده‌اند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه تا کنون ۱۲ هزار و ۲۷۵ مورد نقشه ایران و استان قم با معرفی مناطق زیارتی و گردشگری، هفت هزار و ۴۵۹ مورد بروشور نکات ایمنی و سفر و ۱۰ هزار و ۱۱۹ مورد سایر محصولات فرهنگی در بین مسافران توزیع شده است، خاطرنشان کرد: طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافران نوروزی هلال احمر قم از ۲۷ اسفندماه الی ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

اسکان بیش از ۲۲۹ هزار نفر در مدارس استان قم

با وجود تمامی اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اجرایی استان قم در راستای خدمات رسانی به زائران و مسافران نوروزی رئیس ستاد اجرایی اسکان اداره کل آموزش و پرورش استان قم از اسکان ۲۲۹ هزار و ۵۷ نفر روز در مدارس استان از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه سال جاری خبر داد و اظهارداشت: ۱۴۶ هزار و ۱۷۷ نفر شامل ۲۹ هزار و۲۳۸ خانوار فرهنگی هم چنین شش هزار و ۵۷ نفر شامل یک هزار و ۳۰۳ خانوار غیر فرهنگی طی مدت مذکور از امکانات اسکان آموزش و پرورش قم استفاده کرده‌اند.

حسن عبداللهی مهر با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ هزار و ۲۸۹ نفر در قالب سه هزار و ۲۸۹ خانوار در مدارس استان قم اسکان یافته‌اند، افزود: مسافران نورزی و زائران از امکانات رفاهی و خدماتی ۳۳۶ مدرسه استان قم بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش روزانه ۱۷ هزار نفر در مدارس استان قم عنوان کرد: ۲۰ مدرسه در اطراف حرم مطهر نیز برای تسهیل در تردد زائران و مسافران فعال است که امکانات رفاهی و اسکان را ارایه می‌دهد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci3war.t1a352bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما