پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 25589

والیبال قم به دنبال نخستین حضور در لیگ برتر

قم نيوز : قم نیوز: تیم والیبال سفیر قم امسال در حالی در لیگ دسته اول والیبال کشور شرکت می‌کند که به دنبال پایان انتظار قم برای حضور در لیگ بر‌تر والیبال کشور است.
والیبال قم به دنبال نخستین حضور در لیگ برتر
به گزارش قم نیوز، تیم والیبال سفیر قم که در سالهای گذشته عملکرد قابل قبولی در رشد و توسعه والیبال قم ایفا کرده است قرار است بار دیگر به عنوان نماینده قم در مسابقات لیگ دسته اول والیبال کشور حضور پیدا کند و پس از چند سال تلاش، حالا اهداف بزرگتری را دنبال می‌کند.

سفیر که فصل قبل در پیکارهای قهرمانی جوانان کشور با عملکردی بسیار خوب و قدرتمندانه به عنوان نخست رسید، می‌کوشد با استفاده از ترکیبی از نفرات بومی و البته بازیکنان موثر غیر بومی راه خود را برای نخستین صعود به لیگ بر‌تر والیبال کشور بگشاید.

فرید آخوند‌زاده مربی گیلانی تیم والیبال سفیر قم به احتمال قریب به یقین بار دیگر سکان هدایت سفیر را در دست می‌گیرد و غلامرضا قربانی مدیرعامل باشگاه که تلاش‌های قابل تقدیری را در زمینه حمایت مادی و معنوی از سفیر انجام داده، امیدوار است در ادامه روند رو به رشد و صعودی سفیر، شرایط برای صعود این تیم به لیگ بر‌تر مهیا شود.

تیم والیبال سفیر قم فصل گذشته با کسب ۱۹ امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی گروه دوم لیگ دسته اول والیبال کشور ایستاد که نتیجه‌ای قابل قبول برای این تیم بود اما به نظر می‌رسد سفیر در صورتی که بخواهد جایی در میان تیم‌های لیگ بر‌تر کشور پیدا کند باید برای تقویت نیروی انسانی خود اقدامی اساسی انجام دهد.

تیم والیبال سفیر قم فصل گذشته در گروه دوم با تیم‌های فولاد عظیمی گنبد، شهرداری دزفول، مناطق نفت خیز جنوب، مقاومت شهرداری ارومیه، کاله جوان آمل، شهدای ورزش کرمانشاه و شهرداری ملکان در یک گروه قرار گرفت و در رده پنجم جدول ایستاد.

در پایان مسابقات این گروه، تیم‌های فولاد عظیمی گنبد، شهرداری دزفول، مناطق نفت خیز جنوب و شهدای ورزش ارومیه رتبه‌های اول تا چهارم را از آن خود کردند تا به مرحله پلی آف صعود کنند و سفیری‌ها با بدشانسی راهی به پلی آف نیافتند و چه بسا در صورت حضور در پلی آف، حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند.

سفیر علاوه بر تجربه اندوزی در لیگ یک بزرگسالان کشور، در مسابقات لیگ دسته اول والیبال جوانان کشور در کرمانشاه درخشید و در دیدار پایانی این مسابقات موفق شد با کسب پیروزی ۳ بر یک برابر نماینده استان کرمانشاه به مقام قهرمانی لیگ جوانان کشور دست یابد.

سفیر نیازمند تقویت مالی

سرمربی تیم والیبال سفیر قم معتقد است والیبال قم برای صعود به لیگ بر‌تر به بودجه‌ای بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان احتیاج دارد در شرایطی که فصل گذشته حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه سفیر شده است.

فرید آخوند‌زاده درباره وضعیت ادامه حضورش بر روی نیمکت تیم والیبال سفیر قم در لیگ دسته اول کشور اظهار کرد: نظر به این مسئله که هنوز تا شروع لیگ زمان بسیار زیادی در پیش رو داریم صحبت جدی و نهایی در این باره انجام نشده اما به نظر می‌رسد مدیریت باشگاه سفیر علاقمند به ادامه همکاری من است و من هم از این موضوع استقبال می‌کنم.

وی گفت: مدیریت باشگاه در مورد موارد جزئی برنامه‌های فصل آینده صحبتی انجام نداده اما این اراده در مدیریت باشگاه هست که تیمی قدرتمند‌تر از گذشته برای افزایش شانس تیم سفیر برای صعود لیگ بر‌تر بسته شود.

سرمربی گیلانی تیم سفیر قم افزود: باشگاه سفیر فصل گذشته برای حضور در لیگ دسته اول حدود ۴۰۰ میلیون تومان خرج کرد و اگر بخواهد به لیگ بر‌تر صعود کند و بازیکنانی در حد و اندازه‌های لیگ بر‌تر به قم بیاورد باید بودجه ۲ تا ۳ میلیارد تومانی برای این تیم در نظر گرفته شود.

آخوند‌زاده بیان کرد: از زمان حضور در لیگ دسته اول در مسیر رشد بوده‌ایم چنان که در نخستین سال، در میان ۱۳ تیم حاضر در لیگ دسته اول به مقام یازدهم رسیدیم و در دومین سال در بین ۱۸ تیم عنوان نهم را کسب کردیم و با توجه به تلاش قابل ستایشی که باشگاه بر سرمایه گذاری رده‌های سنی پایه دارد و قهرمانی فصل گذشته جوانان کشور هم بر اساس همین سیاست به دست آمده، می‌توانیم آینده خوبی برای سفیر متصور باشیم.

وی تصریح کرد: برای موفقیت در راهیابی به لیگ بر‌تر باید علاوه بر اینکه نیروی انسانی کارآمدی در اختیار داشته باشیم، سرمایه گذاری مناسبی از نظر مالی روی تیم انجام دهیم و امیدوارم باشگاه سفیر بتواند در فصل آینده با استفاده از این دو فاکتور، برای نخستین بار به سطح نخست والیبال ایران راه پیدا کند.

سرمربی تیم والیبال سفیر قم در بخش دیگری از صحبت‌های خود، نقش بازیکنان کلیدی در تیم را مورد توجه قرار داد و گفت: شما اگر از تیم ملی کشورمان، امیر غفور و سعید معروف را بیرون بکشید تیم با مشکل بزرگی روبرو می‌شود و این، نقش بازیکنان کلیدی در پیروزی و نتیجه گیری تیم را نشان می‌دهد.

آخوندزاده خاطرنشان کرد: سطح فنی مربیانی مثل ولاسکو، گائیچ، معدنی و غیره به هم نزدیک و همه آن‌ها از اصول تاکتیکی و فنی مشخصی پیروزی می‌کنند اما آنچه مربیان را از هم متمایز می‌کند شیوه ارتباط برقرار کردن با بازیکنان است.

سفیر و ساخت سالن اختصاصی والیبال در قم

غلامرضا قربانی مدیر باشگاه سفیر قم، از آن دست مدیرانی است که با عشقو علاقه به سرمایه گذاری در ورزش، به دنبال اهداف معنوی ورزش هستند و از خادمان کم نام و نشان ورزش قم به شمار می‌روند که منشا خدمات بزرگی برای ورزش قم بوده و هستند.

وی درباره سیاست گذاری باشگاه سفیر در فصل آتی مسابقات والیبال کشور اظهار کرد: ۲ سال است که در لیگ دسته اول والیبال ایران فعالیت می‌کنیم و تجربیات ارزشمندی را هم به دست اورده‌ایم و حالا وقت آن است که برای لیگ برتری شدن برنامه داشته باشیم.

مدیر عامل باشگاه سفیر قم افزود: سال گذشته در لیگ دسته اول، پیش از آغاز فصل نفرات زیادی جذب کردیم و همین موضوع سبب شد در نیم فصل جای خالی زیادی در فهرست تیم نداشته باشیم اما امسال باید جای کافی برای به خدمت گرفتن بازیکن در نیم فصل در نظر بگیریم.

قربانی در مورد احداث سالن اختصاصی والیبال در قم برای تیم سفیر بیان کرد: برای احداث سالن اختصاصی نیازمند زمینی هستیم که البته برخی از مسئولان در مورد این قضیه، وعده و وعیدهایی داده‌اند و امیدوارم موانعی که در این کار هست به طور کامل رفع شود چرا که بار‌ها شنیده‌ایم مسئولان در مورد حضور بخش خصوصی در ورزش اعلام آمادگی و همکاری و امیدواریم در عمل، این شرایط اجرایی شود.

وی در مورد وضعیت تیم‌های پایه سفیر و موفقیت‌های اخیر این تیم گفت: فصل قبل در مسابقات لیگ دسته اول جوانان کشور به مقام قهرمانی دست پیدا کردیم و تیم‌های پایه سفیر همواره در لیگ‌های پایه کشور تیمی صاحب نام و پر قدرت نشان داده‌اند و تردیدی نیست که حضور تیم‌های پایه قوی ضامن آینده تیم بزرگسالان باشگاه سفیر قم است.

مدیر عامل باشگاه سفیر قم گفت: حدود ۱۴۰ والیبالیست نوجوان در آکادمی والیبال سفیر حاضر هستند که می‌توان گفت همه بازیکنانی با استعداد و توانا هستند و می‌توانند در سال‌های آینده کمک حال والیبال قم در میادین کشوری باشند و از نظر فنی رشد کنند.

قربانی خاطرنشان کرد: در سفری که مدیر کمیته استعدایابی فدراسیون والیبال به قم داشت و. از آکادمی والیبال قم بازدید کرد از این تلاش همه جانبه برای توسعه والیبال قم و حضور چنین بازیکنان خوش آتیه‌ای شگفت زده شد سفر کرد و اعتقاد داشت آینده والیبال قم بسیار درخشان است و ما هم باید قدر این داشته‌ها را بدانیم و از آن‌ها حمایت کنیم تا برای ورزش قم افتخار آفرین باشند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdci3war.t1awv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما